چرا برخی از جالب‌ترین گوشی‌های اندرویدی در ایالات متحده فروخته نمی‌شوند؟

چرا برخی از جالب‌ترین گوشی‌های اندرویدی در ایالات متحده فروخته نمی‌شوند؟

اکنون که ما در مورد هوآوی و توسعه یک تراشه نسبتاً رقابتی هفت نانومتری صحبت می کنیم، شایان ذکر است که این شرکت ممکن است برخی از تحریم های اعمال شده توسط دولت ایالات متحده را دور زده باشد. مطابق با بلومبرگانجمن صنایع نیمه هادی مستقر در واشنگتن ادعا می کند که هواوی چندین کارخانه ساخت تراشه های مخفی را در کشور تحت نام های مختلف ایجاد کرده است تا از قوانین تحریم جلوگیری کند.

این نگرانی‌ها در پی تحریم‌هایی است که دسترسی هواوی به تراشه‌های ۵G، نرم‌افزار گوگل روی تلفن‌ها و مهم‌تر از همه، هر فناوری مجاور با فناوری نیمه‌رسانا را که عمدتاً از شرکت‌های مستقر در ایالات متحده تامین می‌شود، قطع کرد. اواخر سال گذشته، دولت بایدن همچنین اقدام به جلوگیری از فروش تراشه‌های هوش مصنوعی از بازیگران برجسته‌ای مانند انویدیا کرد که می‌توانند به چین در توسعه هوش مصنوعی و ابررایانه کمک کنند.

در واقع، دولت ایالات متحده به طور رسمی در حال بررسی این موضوع است که هواوی دقیقا چگونه یک نیمه هادی بومی را با SMIC که خود در لیست سیاه قرار دارد، فرود آورد. از سوی دیگر، چین با مجموعه اقدامات محدودکننده خود حرکت می کند. این قانون کارمندان شرکت‌های دولتی و مقامات دولتی را از استفاده از دستگاه‌های خارجی، از جمله آیفون‌های فروخته‌شده توسط اپل، منع کرده است، در حالی که به طور همزمان بر پذیرش برندهای انحصاری داخلی تاکید می‌کند. هواوی یکی از ذینفعان اصلی این تغییر است.

با وجود چنین ریسک‌های بالایی در مورد امنیت ملی، شکاف‌های ژئوپلیتیکی، و رقابت برای پیشروی در هوش مصنوعی پیشرفته، بسیار غیرممکن است که گوشی‌های برند چینی بیشتری به این زودی وارد بازار ایالات متحده شوند. علاوه بر این، سابقه ایجاد شده توسط هوآوی و شور و شوق ملی‌گرایانه مرتبط با آن نیز به عنوان یک عامل بازدارنده برای هر شرکت، اپراتور یا فروشنده آمریکایی برای مشارکت با بیشتر سازندگان گوشی‌های هوشمند چینی در آینده نزدیک عمل می‌کند.


منبع: https://www.slashgear.com/1475086/reasons-why-some-cool-android-phones-are-not-sold-in-us/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *