چرا بی ام و M57 با چنین احترامی برخورد می کند؟

چرا بی ام و M57 با چنین احترامی برخورد می کند؟

M57 آنقدر پایه خوب برای استخراج قدرت بسیار بیشتر از سهام است که در ایالات متحده نیز طرفدارانی پیدا کرده است، جایی که تیونرها دوست دارند موتورها را به حداکثر برسانند. به دلیل بلوک چدنی سخت، ساخت با کیفیت بالا و سابقه قابلیت اطمینان آن ترجیح داده می شود. نسل‌های بعدی دیزل مستقیم شش به یک بلوک آلیاژ آلومینیوم منتقل شدند، به همین دلیل است که واحد قدیمی‌تر اغلب برای کاربردهای پرقدرت انتخاب می‌شود.

تیونرها می‌توانند با ارائه توربوشارژرهای جدید (و توربوشارژرهای بزرگتر)، یک اینترکولر بزرگتر، یک سیستم سوخت با جریان بالاتر با نازل‌های انژکتور ارتقا یافته و یک نقشه نرم‌افزاری، خروجی M57 را دو برابر کنند. اگر خودرویی که این موتور اصلاح‌شده با بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت را دریافت می‌کند، گیربکس دستی داشته باشد، احتمالاً به یک کلاچ ارتقا یافته نیاز خواهد داشت تا بتواند تمام فشارهای اضافی را کنترل کند و در تلاش برای ارسال گشتاور اضافی به چرخ‌ها، خرد نشود.

پرشتاب ترین و قدرتمندترین بی ام و دیزلی تا به حال یک سری E81 1 (در اصل ۱۱۸d) با موتور M57 به شدت اصلاح شده است. این یک پروژه ماشین درگ است که توسط یک تیونر متخصص در رومانی ایجاد شده است و دارای ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۱۷ پوند فوت (۱۶۵۰ نیوتن متر) گشتاور است. این برای هر موتوری قابل توجه است، چه رسد به یک دیزل ۳٫۰ لیتری. چیزی که این شاهکار را حتی چشمگیرتر می کند این واقعیت است که حدود ۷۵ درصد از تمام اجزای پیشرانه آن موجود است و اعتبار این موتور را تأیید می کند.

کنترل این خودرو با دیفرانسیل عقب دشوار بود، بنابراین از یک BMW متفاوت به آن سیستم چهار چرخ محرک داده شد و به آن اجازه داد یک چهارم مایل را تنها در ۸٫۳۱ ثانیه طی کند.


منبع: https://www.slashgear.com/1473143/german-diesel-bmw-m57-high-regard/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *