چرا تمایلات جنسی بر استعدادها در ناسا غلبه می کند؟

در تلاشی بلندپروازانه برای بازگرداندن انسان ها به ماه پس از بیش از نیم قرن، ماموریت های آرتمیس ناسا به عنوان نقطه عطفی برای تنوع در یک میدان همگن تاریخی مورد تجلیل قرار گرفته است. در حالی که ماموریت‌های آتی آرتمیس II و III دارای نقاط عطف تنوع خاص خود هستند، گزارش اخیر موانعی را که برخی از افرادی که در پایگاه اصلی ناسا، کیپ کاناورال در فلوریدا، با آن‌ها کار می‌کنند، نشان می‌دهد.

رابین ویت، مهندس برق، اخیراً تصمیم دردناکی را گرفته است تا از سمت خود در ERC، یک شرکت مهندسی با قرارداد ناسا در کیپ کاناورال استعفا دهد. ویت، یک زن تراجنسیتی، از قوانین سختگیرانه فزاینده ضد تراجنسیتی فلوریدا به عنوان عامل اصلی خروج خود نام برد که نشان دهنده یک شکست ناامیدکننده در رویای همیشگی او بود.

ویت با یادآوری مشارکت خود در ساخت موشک آرتمیس I، پرتاب را به عنوان “بزرگترین لحظه” زندگی خود توصیف کرد. او دلبستگی عمیق خود را به کار خود و دستاوردهای بی‌نظیری در ناسا بیان کرد و گفت: “این رویای من بود – این رویای من است. آن بهترین لحظه زندگی من بود… هیچ چیز قبلاً ندیده‌ام – و احتمالاً هرگز. دوباره می بینم – با آن لحظه مقایسه می شود.”

متأسفانه، تجربه ویت نمادی از چالش هایی است که افراد LGBTQ+ در فلوریدا با آن مواجه هستند. ایالت تحت رهبری فرماندار ران دیسانتیس، اقدامات تنبیهی فزاینده‌ای را علیه جامعه تراجنسیتی انجام داده است و بر موضع خود در مورد این موضوعات در طول مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری خود تأکید بیشتری کرده است.

این اقدامات شامل لایحه حقوق والدین در آموزش و پرورش ۲۰۲۲ و احیای سیاست های بحث برانگیز «نگو همجنس گرا»، در کنار ممنوعیت کتاب هایی است که به طور خاص ادبیات عجیب و غریب را هدف قرار می دهد.

ویت، که از دوران دبستان ساکن فلوریدا بود، تغییرات سریع و شدید در چشم‌انداز سیاسی این ایالت را “شدید” توصیف کرد. او در تأملی دردناک در مورد وضعیت خود، گفت: “سال گذشته، من در مورد این صحبت می‌کردم که می‌خواهم از پرتاب بعدی حمایت کنم و همه این کارها را انجام دهم. و اکنون، نمی‌توانم به اندازه کافی سریع آن را ترک کنم.”

او همچنین احساس “تعقیب” شدن و ترسی که او و دوستانش در پرتو تحولات جاری تجربه می‌کنند، ابراز کرد و به احساس غم و اندوه بسیار زیادی اشاره کرد. مصیبت ویت به عنوان یادآوری آشکار است که، علیرغم تعهد ناسا به تنوع در ماموریت های آرتمیس، کارمندان و پیمانکاران در زمین تابع قوانین و نگرش های اجتماعی رایج در ایالت هایی هستند که ناسا در آن عملیات خود را انجام می دهد.

به‌طور غم‌انگیزی، این شامل مورد ویت نیز می‌شود که مجبور شد بین حقوق بشر و حرفه ارزشمندش در مهندسی هوافضا انتخابی دردناک انجام دهد.

چالش‌هایی که افرادی مانند رابین ویت با آن مواجه هستند، بر اهمیت پرداختن به تنوع و فراگیری نه تنها در سطح بالای مأموریت‌های آرتمیس، بلکه در سطح مردمی کسانی که در مأموریت‌های آژانس مشارکت دارند، تأکید می‌کند و اغلب در سکوت تأثیرات محلی را تحمل می‌کنند. قوانین و احساسات


منبع: https://www.firstpost.com/tech/florida-laws-forces-top-nasa-moon-mission-engineer-to-quit-13334752.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *