چرا موتورسیکلت های برقی بسیار گران تر از بنزین هستند

چرا موتورسیکلت های برقی بسیار گران تر از بنزین هستند

چهار مانع کلیدی برای پذیرش گسترده تر موتورسیکلت های برقی وجود دارد: هزینه، برد، فناوری شارژ و عملکرد باتری. در مقایسه با یک خودروی الکتریکی، یک موتورسیکلت دارای تعداد قابل توجهی قطعات کمتر و فناوری کمتری است. این باعث تعجب می شود که چرا موتورسیکلت های برقی سریعتر از خودروهای برقی سوار نمی شوند.

خوب، این عمدتاً به هزینه آن بستگی دارد، که بیشتر آن توسط باتری داخل خم می شود. پیشرانه موتورسیکلت، چه بنزینی یا برقی، بخش قابل توجهی از وسیله نقلیه را در مقایسه با یک خودرو تشکیل می دهد. در نتیجه، هزینه پیشرانه در مقایسه با خودروها تأثیر قابل توجهی بر قیمت کلی دوچرخه دارد.

شرکت استرالیایی موتور سیکلت الکتریکی تخمین می زند که هزینه یک بسته باتری می تواند چیزی بین یک سوم یا نیمی از هزینه خالص تولید موتورسیکلت باشد. “در حالی که هزینه باتری ها همچنان در حال کاهش است – هنوز هم تولید یک بسته باتری موتورسیکلت با کیفیت بالا و بادوام نسبت به یک موتور بنزینی بسیار گران تر است.” می گوید.

تخمین می‌زند که حداقل در این دهه، هزینه تولید موتورسیکلت‌های برقی با موتورهای دو چرخ بنزینی برابری نمی‌کند. این مقداری شکست است، به خصوص در مقایسه با خودروهای الکتریکی. در اوایل سال جاری، جیم روآن، مدیرعامل ولوو گفت“برابری قیمت با خودروهای موتور احتراقی به سرعت در حال نزدیک شدن است” و افزود که این امر می تواند با ۲۰۲۵. برآوردها حاکی از آن است که تولید خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۷ ارزان تر از مدل های ICE خواهد بود.


منبع: https://www.slashgear.com/1445839/electric-motorcycle-cost/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *