چگونه از قتل فرار کنیم، نسخه تسلا: راننده ای که در حین استفاده از خلبان خودکار ۲ نفر را کشت، با جریمه اخراج شد

در یک تحول حقوقی نسبتاً عجیب در ایالات متحده، یک راننده تسلا که در یک تصادف رانندگی مرگبار در سال ۲۰۱۹ در حومه لس آنجلس که منجر به کشته شدن دو نفر شد، به پرداخت بیش از ۲۳۰۰۰ دلار غرامت به دلیل ایجاد این مرگ محکوم شد و به هیچ عنوان محکوم نشد. طبق گزارش آسوشیتدپرس، زمان زندان، هر چه باشد.

تصمیم دادگاه در همان روزی اعلام شد که تسلا تقریباً تمام خودروهای فروخته شده در ایالات متحده را فراخواند

جلسه دادگاه که در روز چهارشنبه برگزار شد، لحظه مهمی را رقم زد زیرا دادستان های ایالات متحده برای اولین بار یک راننده را که از سیستم رانندگی نیمه خودکار استفاده می کرد، متهم کردند.

این مورد بخشی از یک سری تصادفات مرگبار بود که توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه بررسی شد و به فراخوان اخیر تسلا کمک کرد که بیش از ۲ میلیون خودرو را تحت تأثیر قرار داد.

هدف از این فراخوان رسیدگی به مشکلات نرم افزاری و رفع سیستم معیوب طراحی شده برای اطمینان از توجه رانندگان هنگام استفاده از Autopilot، سیستم رانندگی نیمه خودکار تسلا است.

تصمیم برای فراخوان به دنبال تحقیقات فدرال دو ساله در مورد تصادفات مربوط به سیستم خلبان خودکار بود.

راننده تسلا که در پرونده لس آنجلس دخیل است، کوین عزیز ریاد، با سهل انگاری فاحش به دو مورد قتل غیرمجاز از طریق وسیله نقلیه اعتراض کرد. با وجود محکومیت احتمالی بیش از هفت سال، قاضی او را در ژوئن به حبس مشروط محکوم کرد.

این حادثه مرگبار در ۲۹ دسامبر ۲۰۱۹ رخ داد، زمانی که عزیز ریاد، راننده سرویس لیموزین، با یک تسلا مدل S با سرعت ۷۴ مایل در ساعت با استفاده از Autopilot کار می کرد.

این وسیله نقلیه از بزرگراه خارج شد، در یکی از خیابان های محلی در گاردنای کالیفرنیا از چراغ قرمز عبور کرد و در یک تقاطع با یک هوندا سیویک برخورد کرد. سرنشینان سیویک، ژیلبرتو آلکازار لوپز و ماریا گوادالوپ نیوز-لوپز در محل حادثه جان خود را از دست دادند.

خانواده های آنها شکایت های مدنی جداگانه ای علیه عزیز ریاد و تسلا تنظیم کرده اند که ادامه دارد.

دونالد اسلاویک، نماینده خانواده آلکازار لوپز، از هرگونه جبران خسارت ابراز قدردانی کرد، اما اشاره کرد که این مبلغ در مقایسه با خسارات متحمل شده اندک است.

دعوای مدنی این خانواده قرار است سال آینده به دادگاه کشیده شود. اسلاویک همچنین اشاره کرد که فراخوان اخیر اعلام شده، در صورت محدود کردن استفاده از Autopilot به بزرگراه های دسترسی کنترل شده، می تواند به طور بالقوه از این حادثه غم انگیز جلوگیری کند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/how-to-get-away-with-murder-tesla-edition-driver-who-killed-2-while-using-autopilot-let-off-with-a-fine-13516562.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *