چگونه کامپیوتر ویندوز خود را مانند جدید اجرا کنیم (بدون نصب مجدد ویندوز)

چگونه کامپیوتر ویندوز خود را مانند جدید اجرا کنیم (بدون نصب مجدد ویندوز)

هر یک از درایوهای هارد دیسک (HDD) موجود در رایانه شما می‌تواند تکه تکه شود، اگرچه در واقع این فایل‌های درایوها هستند که تکه تکه شده‌اند یا در بخش‌های غیرمرتبط درایو ضبط می‌شوند. فایل های تکه تکه شده و به خصوص برنامه ها کندتر از فایل های مجاور بارگیری و اجرا می شوند. این به این دلیل است که سیستم عامل برای یافتن بخش های مختلف فایل و خواندن آنها زمان بیشتری می برد. همین امر در مورد کلیپ های ویدئویی بزرگ، پایگاه های داده یا سایر فایل های پرکاربرد نیز صدق می کند.

ویندوز دارای یک دیسک یکپارچه سازی داخلی برای رایانه هایی است که فایل ها را روی هارد دیسک ذخیره و ذخیره می کنند. با کلیک بر روی لوگوی ویندوز روی دسکتاپ خود و تایپ کردن ” می توانید به برنامه یکپارچه سازی دسترسی پیدا کنید.Defragmenter دیسک” در کادر جستجو. در ویندوز ۱۱، اولین انتخاب شما برنامه “Defragment and Optimize Drives” خواهد بود.

همه درایوهای ذخیره سازی رایانه شما در این پنجره فهرست می شوند. درایو “C:” را انتخاب کنید (یا هر درایوی دیگری که شما را به دردسر می اندازد) و روی “Optimize” یا “Analyze” کلیک کنید. تجزیه و تحلیل درایو خود برای اینکه ببینید چقدر پراکنده است (به صورت درصد بیان می شود) می تواند در زمان صرفه جویی در زمان ذخیره سازی تکه تکه شده واقعاً مشکل ایجاد کند.

اگر درصد بالا باشد، یکپارچه سازی همه فایل های درایو را به هم متصل می کند، به این معنی که توسط ویندوز سریعتر پیدا و باز می شوند. با این حال، به خاطر داشته باشید که یکپارچه سازی فقط برای درایوهای دیسک سخت مفید است. اگر نوع رسانه فهرست شده در درایو شما “درایو حالت جامد” است، به دلیل نحوه طراحی SSD ها نیازی به یکپارچه سازی نیست.


منبع: https://www.slashgear.com/1438014/make-windows-computer-run-like-new/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *