چگونه Marvel’s Spider-Man 2 از قدرت PS5 بهره می برد – PlayStation.Blog

باز کردن قفل قدرت های جدید چیزی است که توسعه دهندگان Marvel’s Spider-Man 2 با قهرمانان وب بند خود مشترک هستند. اینسومنیاک گیمز با دو ابرقهرمان قابل بازی با توانایی‌های جدید، گالری از سوپر تبهکاران، شهری که تقریباً دو برابر شده است، و مجموعه‌ای از پیشرفت‌های شگفت‌انگیز دیگر، قدرت پلی‌استیشن ۵ را آزاد می‌کند.

من اخیراً این فرصت را داشتم که چندین ساعت از Marvel’s Spider-Man 2 را بازی کنم و به دنبال نمونه هایی از قدرت PS5 در کار بودم. بیایید به چند مثال جالب توجه کنیم:

چگونه Marvel’s Spider-Man 2 از قدرت PS5 بهره می برد – PlayStation.Blog

هاپتیک و غوطه وری سینمایی

پیش‌نمایش با پیتر در لباس سیاه جدیدش آغاز می‌شود که در میان تیرهای کلیسا با کراوون روبرو می‌شود. زنگ عظیمی به صدا در می‌آید که امواج تأثیرگذار و طنین‌اندازی را از طریق لمسی کنترلر DualSense ارسال می‌کند. حس لمسی تشدید کننده اثر مخرب زنگ را بر روی کت و شلوار مشکی در حال تکان می‌فروشد. برش‌های صحنه‌های مارمولک عظیم الجثه نیز با پالس‌های لمسی شدید برجسته می‌شوند و از قدرت عصبی سوپر شرور جهش‌یافته تقلید می‌کنند.

برخورد ذره با محرک های تطبیقی

یک لحظه در اوایل پیش‌نمایش، پیتر به هری آزبورن کمک می‌کند تا پرتوهای پرتوهای برخورددهنده ذرات را تنظیم کند. وقتی مرد عنکبوتی ساطع کننده ها را تار می کند، یک مینی بازی کوتاه ظاهر می شود. از فشار دادن دقیق محرک های تطبیقی ​​با سطوح نامتقارن فشار و تماشای اعلان های روی صفحه برای قفل کردن صحیح آنها در جای خود لذت می بردم. این یک نمونه رضایت‌بخش و جدید از دقت و بازخورد لمسی ماشه‌ها است.

Web Wings و SSD قفل پرواز سریع Spidey را باز می کنند

Web Wings به بازیکنان گزینه جدیدی برای پرواز در شهر می دهد. قدرت PS5 به نیویورک سیتی مارول اجازه می دهد سریعتر از عناوین قبلی بارگذاری شود. این به حرکت سریع‌تر در شهر، از جمله تقویت مسیرهای تونل باد با سرعت‌های چشمگیر با استفاده از Web Wings جدید تبدیل می‌شود. چرخش وب آزمایش شده و واقعی Spidey نیز سریعتر است و مانند همیشه شادی بخش است. در هم تنیدگی چرخش وب سنتی با گلایدینگ جدید Web Wings یک راه صاف و قدرتمند برای عبور از شهر ایجاد کرد.

شخصیت های نمادین با احساسات عمیق

اجراهای صورت با جزئیات مدل کاراکتر بهبود یافته متحد می شوند تا سطوح جدیدی از بیان را ارائه دهند. به عنوان مثال، صمیمانه بین مایلز و ریو بی کلام نگرانی و عشقی که مادرش نسبت به او دارد را به نمایش می گذارد – همه اینها در چشم هاست. سطوح واقع گرایانه جزئیات چشمی، بیان را افزایش می دهد، مانند مویرگ های قابل مشاهده، پلک های مرطوب، حرکات دقیق چشم، و نورپردازی ظریف. صحنه های شدید احساسی از بهبودهای صورت نیز بهره می برند. فقط یک نگاه به چهره رسا کراوون در هنگام مبارزه با اسپایدی بیندازید.

به سرعت بین پیتر و مایلز مبادله می شود

بازیکنان در بازی Marvel’s Spider-Man 2 دو Spidey را در دست دارند و تعویض بین آنها بسیار ساده است. بازی هنگام جابه‌جایی بین دو قهرمان، بسیار بالاتر از نمای پرنده‌ای از شهر نیویورک مارول بزرگ‌نمایی می‌کند، سپس بر روی مرد عنکبوتی تازه انتخاب شده در جای دیگر شهر زوم می‌کند. این یک نمایش یکپارچه و عضلانی از SSD فوق سریع PS5 است.

ماهیچه های مواج

وقتی صحبت از این شد، Insomniac در حال ارتقای واقع گرایی مدل های شخصیت خود با ماهیچه های شبیه سازی شده است. این بهبود ظریف باعث می‌شود که حرکت کاراکتر در چشم طبیعی‌تر به نظر برسد، شبیه به پیشرفت‌هایی که در ضبط صورت انجام شده است. برای مثال، می‌بینید که عضلات بازو در زیر لباس‌های تنگ ابرقهرمانان برآمده یا کشیده می‌شوند یا ماهیچه‌های فک مارمولک به‌طور قانع‌کننده‌ای در هنگام فریاد زدن غرش خم می‌شوند.

شهر را دو برابر کنید

چمن مرد عنکبوتی فراتر از منهتن گسترش می یابد و بروکلین و کوئینز را در مرد عنکبوتی ۲ شامل می شود. در بازی های قبلی مرد عنکبوتی مارول، این مناطق قابل دسترسی نبودند و صرفاً نمایانگر شهر وسیع تر بودند. دو برابر شدن اندازه نقشه دنباله تا حدی به دلیل PS5 امکان پذیر است، همچنین توانایی بازی برای رندر کردن کلان شهر پراکنده در فاصله ای بیشتر. با ایستادن بر فراز آسمان‌خراش منهتن، می‌توانید اشکال و رنگ‌های خط افق قابل عبور بروکلین را به وضوح ببینید.

ردیابی پرتوهای دیدنی

هر دو حالت Performance و Fidelity دارای Ray Tracing در Marvel’s Spider-Man 2 هستند، به لطف این عنوان که به طور انحصاری برای PS5 عرضه می شود. این اثر بلافاصله هنگام تاب خوردن یا سر خوردن روی آب آشکار می شود. یک لحظه زیبا شامل عبور از رودخانه شرقی با غروب خورشید بود که درخششی گرم بر روی آب می‌تابید، از جمله انعکاس خط افق بروکلین و پاشیدن رنگ قرمز مبهم از یکی از تابلوهای نئونی بزرگ آن.

زندگی شهری شلوغ

مرد عنکبوتی بدون شهری برای محافظت چیزی نیست و نیویورک مارول سرزنده تر از همیشه است. عابران پیاده نیویورک با طیف متنوع تری از تیپ های بدنی نشان داده می شوند و به ساختمان ها وارد و خارج می شوند. آن‌ها با وسایل نقلیه‌ای در خیابان‌ها رانندگی می‌کنند که حرکات ظریف و واقعی سیستم‌های تعلیق خودرو را نشان می‌دهند. در عناوین گذشته Marvel’s Spider-Man، بازیکنان می‌توانستند به پنجره‌های ساختمان نگاه کنند تا نگاهی اجمالی به فضای داخلی تزئین شده داشته باشند – Marvel’s Spider-Man 2 جزئیات را با سرنشینان واقعی افزایش می‌دهد. این جزئیات کوچک به ساخت پس‌زمینه شهری غنی کمک می‌کند که احساس زنده بودن کند.

با صدای سه بعدی گوش کنید

تیم صوتی Insomniac صدای سه بعدی را در Marvel’s Spider-Man 2 با توجه چشمگیر به جزئیات پیاده سازی می کند. جلوه های غوطه ور در همه جا حضور دارند، اما دو سکانس خاص برای من برجسته بود. در طی سکانسی که پیتر با کت و شلوار سیاه با کراون در یک کلیسا به میدان می‌رود، زنگ عظیمی به صدا در می‌آید. فرکانس رزونانس زنگ با یک مشت متقاعد کننده می زند. لحظه دیگر تمرکز بیشتر روی گیم پلی است و بازیکن در حال خزیدن به دنبال Lizard از طریق فاضلاب نیویورک است. سکانس کلاستروفوبیک با طیف ۳۶۰ درجه صداها، از جمله لوله های ترش، قلوه سنگ های در حال فرو ریختن، و گهگاه پرت کردن خود مارمولک، تشدید می شود.

اینها فقط چند نمونه رنگارنگ از چگونگی شکل گیری دنباله خیره کننده Insomniac برای استفاده کامل از PS5 هستند. زمانی که بازی Marvel’s Spider-Man 2 در ۲۰ اکتبر روی PS5 عرضه می شود، دامنه کامل را برای خودتان کشف کنید.


منبع: https://blog.playstation.com/2023/09/19/how-marvels-spider-man-2-taps-into-the-power-of-ps5/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *