چین برای جنگ فضایی آماده می شود؟ هواپیمای فضایی Shenlong یا Divine Dragon، ۶ شی مرموز را در مدار رها می کند

طبق گزارش Gizmodo، موشک باربر روباتیک چین که به عنوان هواپیمای فضایی نیز شناخته می‌شود، با رها کردن شش شی ناشناس در مدار زمین در طی سومین مأموریت خود در ۱۴ دسامبر، عنصر جدیدی از رمز و راز را وارد تلاش‌های فضایی خود کرده است.

این اشیاء که توسط وزارت دفاع ایالات متحده به عنوان OBJECT A، B، C، D، E و F تعیین شده اند (نام های NORAD TLE 58573 تا ۵۸۵۷۷ و ۵۸۵۸۱)، از یک هواپیمای فضایی به نام Shenlong پرتاب شده اند که به عنوان “اژدهای الهی” نیز شناخته می شود. و در حال حاضر توسط نیروی فضایی ایالات متحده و اخترشناسان آماتور تحت رصد قرار دارد.

ستاره شناس آماتور و ردیاب ماهواره ای اسکات تیلی که از نزدیک این اجرام را رصد کرده است، یافته های خود را با Space.com به اشتراک گذاشت. شی A سیگنال هایی را منتشر کرده است که یادآور ماموریت های گذشته هواپیماهای فضایی چینی است، به ویژه انتشارات “Wingman” که با مدولاسیون داده های محدود مشخص می شود.

این نشان دهنده ارتباط احتمالی با فعالیت های فضایی قبلی چین است. قابل ذکر است، اشیاء D و E سیگنال‌های متناوب “placeholder” را منتشر کرده‌اند که فاقد داده است، و سؤالاتی در مورد هدف و عملکرد آنها ایجاد می‌کند.

تیلی خاطرنشان کرد که این تکرار از ماموریت هواپیمای فضایی چینی در حالی که به مداری مشابه با ماموریت های قبلی پرتاب می شود، رفتار رادیویی متفاوتی را نشان می دهد. وی اظهار داشت: “مشاهدات اضافی انتشار گازهای گلخانه ای از شی D و E جدید است، اما اگر آنها نیز متناوب بودند، می توانستند در ماموریت های قبلی نیز نادیده گرفته شوند.”

به ناظران توصیه می شود برای برخورد نزدیک بین جسم A، در مداری نزدیک به دایره، و اجسام D و E، که در مدارهای بیضی شکل هستند، نظارت کنند. چنین برخوردهایی در طول حضیض آنها، نزدیکترین نقطه در مدار آنها، انتظار می رود.

این اولین باری نیست که شن‌لونگ اجرام ناشناخته را به مدار می‌فرستد. اتفاقات مشابهی در ماموریت های قبلی هواپیماهای فضایی در سپتامبر ۲۰۲۰ و آگوست ۲۰۲۲ رخ داد.

گمانه زنی ها حاکی از آن است که این اشیاء می توانند به عنوان ماژول های خدماتی، ماهواره های بازرس برای ردیابی فضاپیما، یا آیتم های آزمایشی برای قرارگیری مداری عمل کنند. در نوامبر سال گذشته، یک شی مرموز دیگر، احتمالاً یک ماژول خدماتی، در طی یک ماموریت هواپیمای فضایی برای کمک به بازگشت فضاپیما به زمین منتشر شد.

در حالی که چین این فعالیت ها را انجام می دهد، ایالات متحده هواپیمای فضایی روباتیک قابل استفاده مجدد خود را دارد که بوئینگ X-37B ساخته شده است. نیروی فضایی ایالات متحده قصد دارد پس از چندین تاخیر، X-37B را با موشک فالکون هوی اسپیس ایکس در ۲۸ دسامبر به فضا پرتاب کند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/china-prepping-for-space-war-spaceplane-shenlong-or-divine-dragon-releases-6-mysterious-objects-in-orbit-13526082.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *