کاربران ویندوز ۱۰ اکنون می توانند هوش مصنوعی مایکروسافت Copilot را امتحان کنند

افرادی که هنوز به آنها پایبند هستند (یا کسانی که نمی توانند ویندوز ۱۱ را روی دستگاه خود نصب کنند) اکنون می توانند یکی از پر سر و صداترین ویژگی های دستگاه خود را در سال های اخیر بررسی کنند. تنها چند روز پس از مایکروسافت کاربران با دستگاه های واجد شرایط می توانند a که شامل دسترسی به دستیار مولد مبتنی بر هوش مصنوعی است.

برای نصب پیش نمایش و احتمالاً Copilot در Windows 10 Home یا Pro، باید در برنامه آزمایشگر Windows Insider ثبت نام کنید. هیچ تضمینی وجود ندارد که فوراً به چت بات نیز دسترسی پیدا کنید. می‌گوید: «ممکن است زمان ببرد تا دستگاه شما واجد شرایط Copilot در ویندوز تأیید شود، بنابراین ممکن است فوراً نمایش داده نشود». برای دسترسی سریع به Copilot هنگامی که تأیید شد دستگاه شما واجد شرایط است، مایکروسافت پیشنهاد می‌کند «دریافت آخرین به‌روزرسانی‌ها به محض در دسترس بودن» را روشن کنید. Settings > Update & Security > Windows Update.

برای اجرای Copilot، سیستم شما به حداقل ۴ گیگابایت رم و یک آداپتور نمایشگر با وضوح حداقل ۷۲۰p نیاز دارد. مایکروسافت خاطرنشان می‌کند که پیش‌نمایش چت بات در حال حاضر فقط در بازارهای منتخب (یعنی آمریکای شمالی، و برخی مناطق آسیا و آمریکای جنوبی) در دسترس است، بنابراین ممکن است از نظر جغرافیایی قفل شوید.

کاربران ویندوز ۱۰ اکنون می توانند هوش مصنوعی مایکروسافت Copilot را امتحان کنند
مایکروسافت

برخی نکات عجیب و غریب دیگر وجود دارد که ممکن است شما را از بررسی Copilot در ویندوز ۱۰ باز دارد. اگر نوار وظیفه خود را در سمت چپ یا راست نمایشگر خود قرار دهید، کار نخواهد کرد. شما باید نوار وظیفه را در جهت افقی داشته باشید. Copilot با تنظیمات چند مانیتور نیز کاملاً سازگار نیست. شما فقط نماد را در صفحه نمایش اصلی خود خواهید دید. علاوه بر این، Copilot فعلاً در دستگاه‌های Windows 10 Pro که توسط یک سازمان مدیریت می‌شوند، در دسترس نخواهد بود.

برای فعال کردن Copilot هنگامی که در دستگاه شما در دسترس است، روی نمادی که در سمت راست نوار وظیفه ظاهر می شود کلیک کنید. از طریق ربات چت می‌توانید سؤال بپرسید، ویژگی‌های ویندوز را مدیریت کنید و با اسناد تعامل داشته باشید. مانند توجه داشته باشید، Copilot در ویندوز ۱۰ کمی متفاوت عمل می کند، البته فقط به این دلیل ویژگی ها در دسترس نیستند. چندین برنامه کلیدی در سیستم عامل جدیدتر دارند .

این که چرا مایکروسافت Copilot را به ویندوز ۱۰ می آورد دقیقاً یک معمای بزرگ نیست. ویندوز ۱۰ هنوز حدود ۶۹ درصد از رایانه های رومیزی مبتنی بر ویندوز را تامین می کند، در مقایسه با ۲۶ درصد یا بیشتر از ویندوز ۱۱٫ این بدان معناست که صدها میلیون رایانه شخصی هنوز از ویندوز ۱۰ استفاده می کنند. اگر مایکروسافت بتواند بگوید Copilot روی بیش از یک میلیارد دستگاه در دسترس است. کامپیوترها (در مقایسه با ۴۰۰ میلیونی که تخمین زده می شود از ویندوز ۱۱ استفاده می کنند)، که می تواند برای سرمایه گذاران شرکت جذاب تر باشد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/windows-10-users-can-now-try-out-microsofts-copilot-ai-153316313.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/windows-10-users-can-now-try-out-microsofts-copilot-ai-153316313.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *