کامپیوترم از بین رفت و تقریباً همه چیز را از دست دادم. این چیزی است که مرا نجات داد

گفتن “باید” بسیار آسان است. از کامپیوتر خود نسخه پشتیبان تهیه کنید“، اما انجام این کار گاهی اوقات می تواند مانند یک کار طاقت فرسا باشد. پس از همه، از دست دادن داده های فاجعه بار به نظر نمی رسد که باید یک اتفاق معمول باشد. ممکن است برای من اتفاق نیفتد، درست است؟

خوب، من اینجا هستم تا به شما بگویم که برای من اتفاق افتاده است. من ۴ ترابایت فایل را درست قبل از یک رویداد کاری فوق‌العاده مهم از دست دادم، تقریباً من را بالا، خشک و کاملاً خراب کرد. خوشبختانه من یک نسخه پشتیبان داشتم. در اینجا این است که چرا شما نیز باید.

فاجعه رخ می دهد

کامپیوترم از بین رفت و تقریباً همه چیز را از دست دادم.  این چیزی است که مرا نجات داد
وسترن دیجیتال

پس از یک حادثه ناگوار از دست دادن اطلاعات در کالج (چه کسی می‌دانست که خاموش کردن لپ‌تاپ شما می‌تواند آن را سرخ کند؟)، من شروع به استفاده از Backblaze برای آپلود فایل‌هایم در فضای ابری کردم و در صورت خراب شدن رایانه دیگری، آنها را ایمن نگه داشتم. همانطور که پیداست، آن تصمیم چندین برابر خود را جبران کرد.

ماه گذشته داشتم برای پوشش آماده می شدم رویداد سرفیس مایکروسافت، جایی که قرار بود اعلامیه های مایکروسافت را از خانه گزارش کنم. یادداشت‌ها و اسناد برنامه‌ریزی‌ام همگی بارگذاری شده بودند که تنها ۲۰ دقیقه قبل از شروع برنامه، رایانه شخصی من از کار افتاد. اوه مزخرف

بلافاصله پس از آن، کامپیوتر من به سادگی روشن نمی شود. وقتی بالاخره چند دقیقه بعد لود شد، نمی‌توانست راه‌اندازی شود ویندوز ۱۱. وحشت زده، مک بوکم را برداشتم و به رویداد مایکروسافت شیرجه زدم و سعی کردم بدون یادداشت هایم به بهترین شکل ممکن همه چیز را پوشش دهم.

وقتی کامپیوترم را به تعمیرگاه بردم، به من گفتند که SSD داخلی ۴ ترابایتی من کاملاً قابل استفاده است و امیدی به ذخیره آن نیست. این درایو حاوی خاطرات و تصاویر گران بهای سال‌ها بود (من قبلاً یک عکاس مشتاق بودم)، اسناد مهم، کارهای در حال انجام و موارد دیگر. از دست دادن آن یک فاجعه بود.

یا حداقل می شد. علیرغم وضعیت فاجعه‌بار، به طرز عجیبی احساس آرامش می‌کردم، و دلیل آن این بود که می‌دانستم همه چیز با خیال راحت در ابر پشتیبان شده است. به عنوان کسی که میل زیادی به نگرانی دارد، این یک تسکین فوق العاده بود.

آماده باش

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

مطمئنا، این همه گل رز نبود. من مجبور شدم برای Backblaze هزینه ای بپردازم تا یک هارد دیسک حاوی فایل های من را برای من بفرستد و سپس منتظر بمانم تا SSD شکسته شده جایگزین شود (فقط دو سال از عمر آن گذشته بود، در ضمانت پنج ساله آن). این کار زمان و هزینه می برد، اما حداقل نور در انتهای تونل وجود داشت.

پس از انتظار برای رسیدن فایل‌هایم و SSD جدید، حدود دو هفته دور از میدان بودم. در همین حین، من توانستم اسناد جدید را در درایو بازی خود ذخیره کنم، یعنی هنوز می توانم کار کنم. با این حال، این ناراحتی جزئی ارزشش را داشت اگر به این معنی بود که فایل‌هایم را پس گرفتم. من در هر روز از هفته برای از دست دادن ۴ ترابایت فایل، چند روز زحمت خواهم کشید.

از این فکر می کنم که اگر پشتیبان نمی گرفتم چه احساسی داشتم. همه ما فایل‌های زیادی روی رایانه‌هایمان داریم که برای ما بسیار مهم هستند، چه عکس‌های روز عروسی‌مان باشند یا اسناد کاری مهم، و از دست دادن آنها برای همیشه بسیار وحشتناک است. می دانم که اگر راهی برای بازگرداندن آنها نداشتم، ویران می شدم.

خوشبختانه انجام دادم. اگر در مورد پرداخت هزینه یک طرح پشتیبان مشکل داشتید – چه برای سرویسی مانند Backblaze یا فقط یک دیسک سخت خارجی – باور کن وقتی می گویم ارزشش را دارد. شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است فاجعه رخ دهد، اما اگر از شما حمایت شود و برای آن آماده باشید، تحمل آن بسیار آسان تر خواهد بود.

توصیه های سردبیران







پس از یک حادثه ناگوار از دست دادن اطلاعات در کالج (چه کسی می‌دانست که خاموش کردن لپ‌تاپ شما می‌تواند آن را سرخ کند؟)، من شروع به استفاده از Backblaze برای آپلود فایل‌هایم در فضای ابری کردم و در صورت خراب شدن رایانه دیگری، آنها را ایمن نگه داشتم. همانطور که پیداست، آن تصمیم چندین برابر خود را جبران کرد.


منبع: https://www.digitaltrends.com/computing/heres-why-you-should-always-back-up-your-pc/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *