کوالکام از کیت توسعه مجهز به تراشه اسنپدراگون ایکس الیت پرده برداشت

کوالکام می‌خواهد به افزایش سرعت توسعه اپ‌ها برای نسل جدید کامپیوترهای مبتنی بر هوش مصنوعی کمک کند. ازاین‌رو، این شرکت یک کیت توسعه جدید با نام Snapdragon Dev Kit for Windows معرفی کرده است که در واقع یک کامپیوتر کوچک با نسخه توسعه‌دهندگان تراشه اسنپدراگون ایکس الیت است.

معرفی کیت توسعه اسنپدراگون ایکس الیت

«کِدار کاندَپ»، معاون ارشد کوالکام و مدیرکل بخش رایانش و گیمینگ این شرکت می‌گوید: «کیت توسعه اسنپدراگون برای ویندوز محصولی هدفمند است که می‌خواهد سرعت [توسعه] نسل بعدی اپلیکیشن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در داخل دستگاه‌ها را افزایش دهد. این سیستم به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد به CPU قدرتمند Oryon کوالکام و ۴۵ TOPS توان NPU دسترسی داشته باشند تا اپ‌های هوش مصنوعی آینده را بسازند.»

کوالکام از کیت توسعه مجهز به تراشه اسنپدراگون ایکس الیت پرده برداشت

این کیت توسعه شبیه یک مینی پی‌سی مصرفی نیست که امکان خرید آن برای امور شخصی وجود داشته باشد. کوالکام آن را به‌طور خاص برای توسعه اپ‌های هوش مصنوعی ساخته است. این کیت سیستم‌عامل ویندوز را روی زنجیره ابزارهای اسنپدراگون اجرا می‌کند و به ران‌تایم‌ها، کتابخانه‌ها و فریم‌ورک‌های گوناگون مجهز است. این دستگاه همچنین چند درگاه دارد که آن را برای استفاده با چند مانیتور سازگار می‌کند.

کیت توسعه اسنپدراگون که از تراشه جدید اسنپدراگون ایکس الیت استفاده می‌کند به‌دلیل فرم فکتور خاص خود با متمایز است. این محصول با قیمت ۸۹۹ دلار از ۲۹ خرداد در دسترس قرار می‌گیرد.

این اولین کیت توسعه کوالکام با تمرکز بر تراشه‌های اسنپدراگون نیست. این شرکت قبلاً Qualcomm Innovators Development Kit را عرضه کرده بود که امکان ساخت اپ‌های مختلف با قابلیت‌های هوش مصنوعی را فراهم می‌کرد. اما دسترسی به تراشه قدرتمند جدید این شرکت می‌تواند کیت توسعه جدید آن را به گزینه جذابی برای توسعه‌دهندگان تبدیل کند.


منبع: https://digiato.com/computers-hardware/qualcomm-announces-snapdragon-x-elite-dev-kit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *