کوالکام عرضه به‌روزرسانی‌های اندروید برای سازندگان گوشی‌ها را آسان‌تر می‌کند

به‌روزرسانی‌های اندروید معمولاً برای گوشی‌های پیشرفته، رده بالا و میان‌رده بسیاری از برندها عرضه می‌شوند، اما گوشی‌های میان‌رده ارزان‌قیمت و به‌ویژه گوشی‌های پایین‌رده سخت‌تر و کمتر این به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کنند. بااین‌حال، کوالکام می‌خواهد تمام تلاش خود را برای تغییر این رویه انجام دهد.

به گزارش «اندروید آتوریتی»، انتشار به‌روزرسانی‌های مختلف برای یک گوشی، به سازنده چیپست آن گوشی بستگی دارد، زیرا آن شرکت باید همچنان فعالانه از آن تراشه پشتیبانی کند و برای اکثر گوشی‌های ارزان‌تر، پنجره پشتیبانی نرم‌افزاری خیلی زودتر از گوشی‌های پرچمدار به پایان می‌رسد؛ حتی در گوشی‌های رده بالا، سرعت به‌روزرسانی‌ها همیشه آن چیزی نیست که باید باشد؛ به‌عنوان مثال، به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه فقط توسط چند برند معروف ارائه می‌شوند.

بنابراین، اینجاست که کوالکام قصد تغییر شرایط را دارد؛ به گفته «کریس پاتریک»، SVP و مدیر کل گوشی‌های کوالکام، این شرکت در تلاش است تا انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای OEM‌ها (شرکت‌های سازنده موبایل) را آسان‌تر کند.

کوالکام عرضه به‌روزرسانی‌های اندروید برای سازندگان گوشی‌ها را آسان‌تر می‌کند

برنامه کوالکام برای انتشار گسترده‌تر به‌رورزسانی برای گوشی‌ها

پاتریک دراین‌باره گفت:

«برای یک مشتری – یک OEM – دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی، دریافت به‌روزرسانی‌های اندروید و سپس عرضه آن به هر کاربر نهایی بسیار پیچیده است. در واقع این امر بسیار گران و پیچیده است. یکی از چیزهایی که در چندین سال گذشته با گوگل و OEM‌ها روی آن کار کرده‌ایم، تغییر ساختار کدهای درون خطی است. به نوعی تغییر ماشین‌آلاتی که انجام این به‌روزرسانی‌ها را برعهده دارند. خواهید دید که در دنباله سال جاری، ما برخی از تغییراتی را که برای تسهیل این امر ایجاد کرده‌ایم، اعلام خواهیم کرد و به کل اکوسیستم کمک می‌کنیم تا تلفن‌های اندرویدی را به‌روزتر نگه داریم.»

پاتریک می‌گوید این موضوع برای مدتی یک نگرانی قابل‌توجه برای کوالکام بوده است و به‌همین دلیل این شرکت قصد دارد قدمی مهم برای رفع آن بردارد.

البته، این بدان معنا نیست که به‌زودی نحوه انتشار به‌روزرسانی‌های اندرویدی به‌طور جادویی برای همه دستگاه‌ها تغییر می‌کند، اما این امیدواری را به ما می‌دهد که آپدیت‌ها به‌موقع برای همه دستگاه‌های موجود در بازار ارائه شود.


منبع: https://digiato.com/mobile/qualcomm-plans-to-release-android-updates-for-older-phones

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *