کیا بونگو بیست ساله به‌روز شد، وانتی که جای آن در بازار ایران خالی است!

یکی از مدل‌های پرفروش کیا در کشورهای آسیایی همچون عراق و تایلند، وانت ارزان‌قیمت کیا بونگو است. این پیکاپ ارزان‌قیمت از بیست سال پیش در بازار حضور دارد و در این مدت تغییرات محدودی را تجربه کرده است. برای سال ۲۰۲۵، کیا بونگو با تجهیزات بیشتری به دست مشتریان می‌رسد.

کیا بونگو از سال ۱۹۸۰ میلادی در بازارهای مختلف حضور دارد. تاکنون چهار نسل از این وانت به بازار عرضه شده‌اند که نسل چهارم آن از سال ۲۰۰۵ تاکنون به تولید می‌رسد. طراحی این خودرو همانند بسیاری از وانت‌های ارزان نظیر وانت نیسان خودمان، در گذشته گیر کرده است. با این حال خودروساز کره‌ای هرساله لیست آپشن‌های این خودرو را ارتقا می‌دهد.

تجهیزات کیا بونگو برای سال ۲۰۲۵

مشتریان اکنون می‌توانند کیا بونگو ۲۰۲۵ را در نسخه‌های دودرب و چهاردرب خریداری نمایند. اکنون تجهیزات استاندارد بیشتری به این خودرو اضافه شده است. آینه‌های تاشو برقی و کروز کنترل به صورت استاندارد در تمامی تیپ‌ها قابل دسترسی هستند. در تریم‌های بالا رده توییترهای سیستم صوتی، دستگیره‌های کرومی درب‌ها و اهرم ترمز دستی جدید را خواهید دید. همچنین تمامی نسخه‌ها به همراه کپسول آتش‌نشانی عرضه می‌شوند.

کیا بونگو بیست ساله به‌روز شد، وانتی که جای آن در بازار ایران خالی است!

برای سال ۲۰۲۵، وانت اقتصادی کیا در نسخه اتوماتیک نیز قابل دسترسی خواهد بود. قابلیت حمل بار این پیکاپ، ۱۲۰۰ کیلوگرم است. طول محفظه بار ۲٫۸۵ متر و عرض آن ۱٫۶۳ متر است. کیا در طول بیست سال اخیر، این خودرو را به طور مرتب تجهیز کرده است. در حال حاضر سردکن و گرم‌کن صندلی راننده، سیستم ورود و استارت بدون کلید به همراه سیستم سرگرمی با نمایشگر ۱۰٫۲۵ اینچی جزو امکانات استاندارد و ثابت این خودرو هستند. دستیارهای ایمنی پیشرفته همچون سیستم جلوگیری برخورد از جلو و هشدار خروج از خط را نیز در این وانت می‌بینیم.

مشخصات فنی

قدرت پیکاپ ارزان‌قیمت کیا توسط موتور ۲٫۵ لیتری درون‌سوز تامین می‌شود. سوخت این موتور، گاز مایع یا LPG‌ است. حداکثر راندمان این پیشرانه نیز ۱۵۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۴ نیوتن‌متر گشتاور است. این قدرت و گشتاور مربوط به نسخه‌های اتوماتیک بونگو هستند. در صورت انتخاب نسخه دنده دستی، راندمان این پیشرانه ۱۳۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۴ نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود. البته نسخه برقی این خودرو نیز به بازار عرضه شده است.

قیمت کیا بونگو از ۱۴۷۰۰ دلار (۸۵۲ میلیون تومان) آغاز می‌شود. در بالاترین تیپ انتخابی، قیمت این وانت به ۱۸۵۰۰ دلار (یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان) خواهد رسید. نسخه الکتریکی کیا بونگو نیز قیمتی بین ۳۱۷۰۰ الی ۳۳۰۰۰ دلار (۱٫۸۳ الی ۱٫۹۱ میلیارد تومان) بسته به تیپ انتخابی دارد. تویوتا هایلوکس چمپ با قیمت ۱۳۰۰۰ دلار، رقیب جدی کیا بونگو در بازار آسیا به حساب می‌آید.


منبع: https://digiato.com/car-news/twenty-year-old-kia-bongo-has-been-updated

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *