گزارش جدید Speedtest از افزایش سرعت اینترنت در ایران خبر می‌دهد

اسپیدتست ماهانه گزارشی درباره سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان و کشورهای مختلف منتشر می‌کند. طبق جدیدترین گزارش آن برای مه ۲۰۲۴، سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران افزایش یافته است.

در گزارش اسپیدتست برای مه ۲۰۲۴، میانگین سرعت اینترنت موبایل در جهان کاهش یافته. درحالی‌که میانگین سرعت اینترنت ثابت افزایش یافته است. البته باید به این موضوع اشاره کرد که این تفاوت بسیار اندک است. میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت جهان در ماه مه به‌ترتیب برابر ۵۲.۴۸ و ۹۳.۶۷ مگابیت بر ثانیه گزارش شده است.

گزارش جدید Speedtest از افزایش سرعت اینترنت در ایران خبر می‌دهد
میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان، مه ۲۰۲۴

سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران

طبق گزارش اسپیدتست برای مه ۲۰۲۴، سرعت اینترنت موبایل و ثابت در کشورمان افزایش یافته است. علاوه‌بر افزایش سرعت، رتبه کشورمان هم در هر دو بخش بهبود یافته است. سرعت اینترنت موبایل در ایران از ۳۵.۶۶ مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، به ۳۷.۳۶ مگابیت بر ثانیه رسیده است. با این افزایش سرعت، رتبه کشورمان هم ۳ پله بهبود داشته و حالا در جایگاه هفتادوچهارم جهان قرار داریم.

میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران، مه ۲۰۲۴

در بخش اینترنت ثابت، هم سرعت افزایش یافته است. درحالی‌که در گزارش قبلی سرعت اینترنت ثابت ایران برابر ۱۴.۲۳ مگابیت بر ثانیه اعلام شده بود. در گزارش ماه مه، شاهد سرعت ۱۵.۲۸ مگابیت بر ثانیه هستیم. رتبه کشورمان هم ۲ پله بهبود داشته و حالا در جایگاه صدوپنجاه‌وچهارم جهان ایستاده‌ایم.

اما در سطح جهان کدام کشورها بالاترین سرعت اینترنت را در اختیار شهروندانشان قرار می‌دهند؟ در بخش اینترنت موبایل، قطر بالاترین سرعت را ارائه می‌دهد. شهروندان در این کشور به میانگین سرعت ۳۲۹.۳۷ مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند. در رتبه‌های دوم و سوم امارات و کویت به‌ترتیب با میانگین سرعت ۳۰۹.۷۷ و ۲۳۳.۷۸ مگابیت بر ثانیه قرار دارند.

سریع‌ترین اینترنت ثابت و موبایل در جهان، مه ۲۰۲۴

در بخش اینترنت ثابت، سنگاپور همچنان در جایگاه اول می‌درخشد. شهروندان این کشور به میانگین سرعت ۲۸۹.۹۸ مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند. در رتبه‌های دوم و سوم هم به‌ترتیب هنگ‌کنگ و شیلی با میانگین سرعت ۲۸۲.۴۸ و ۲۷۴.۴۶ مگابیت بر ثانیه خودنمایی می‌کنند.


منبع: https://digiato.com/internet-network/iran-fixed-mobile-internet-speed-may-2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *