گزارش شده است که آمازون “تبلیغات ناخواسته” را در صفحات محصولات اپل مسدود می کند

آمازون به صفحات محصولات اپل برخورد ویژه ای می کند و آنها را نسبتاً از تبلیغات نامرتبط دور نگه می دارد، که نشان دهنده یک توافق بین شرکت ها است. خودی. وقتی کمیسیون تجارت فدرال طرح دعوی ضد انحصار در ماه سپتامبر علیه خرده فروش تجارت الکترونیک، آمازون را متهم کرد "افزایش عمدی تبلیغات ناخواسته که کیفیت جستجو را بدتر می کند." با این حال، خودی متوجه شد که صفحات مربوط به محصولات اپل، مانند "آیفون" و "آی پد،" صفحه‌آرایی تمیز و بدون تبلیغات یا توصیه را نشان دهید. در همین حال، محصولات برندهای رقیب، از جمله سامسونگ گلکسی و مایکروسافت سرفیس، چندین بنر تبلیغاتی و چندین توصیه حمایت شده از برندهای دیگر را نشان می‌دهند.

ما خودمان آن را امتحان کردیم و متوجه شدیم که صفحات محصول اپل تمیزتر به نظر می رسند. با این حال، مایکروسافت سرفیس پرو چرخ فلکی از لیست های حمایت شده را نشان داد "4 ستاره به بالا" به همراه محصولات مرتبط با کالای خاص و تبلیغات بنری متعدد. خودی می‌گوید اپل در سال ۲۰۱۸ بر اساس ایمیلی که کمیته قضایی مجلس نمایندگان به اشتراک گذاشته بود، از آمازون خواسته بود تا صفحات محصولات خود را عاری از درهم‌کاری تبلیغاتی نگه دارد. "ما می‌دانیم که اپل نمی‌خواهد فروش را به برندهای رقیب در صفحات جستجو یا جزئیات سوق دهد." جف ویلکه، که در آن زمان مدیرعامل خرده‌فروشی آمازون بود، نوشت.

اپل به این نشریه اعتراف کرده است که نوعی قرارداد با آمازون دارد که از خرید تبلیغات برای شرکت های دیگر جلوگیری می کند. "جستارهای خاص برند مرتبط با اپل" در بازار دومی آنها هنوز هم می توانند برای عبارات کلیدی با نام اپل تبلیغات بخرند "کیبورد آی پد،" اما نه برای "آی پد" خود "هدف اپل از قراردادها ایجاد بهترین تجربه ممکن برای مشتری بود و دیگران نیز آزادند که این کار را انجام دهند." نماینده اپل در بیانیه ای اعلام کرد. آنها افزودند که این معامله همچنین برای رسیدگی به مشکلات شرکت در مورد محصولات تقلبی در این پلتفرم بوده است، زیرا قبلاً آمازون را ارسال می کرد. "صدها هزار اعلامیه حذف" قبل از آن

در حالی که مشخص نیست که آیا پول بین دو شرکت رد و بدل شده است یا خیر، ایمیل به اشتراک گذاشته شده توسط مجلس درباره یک معامله مالی بالقوه صحبت می کند. آمازون در ابتدا درخواست اپل را رد کرد، اما ویلکه در ایمیل نوشت: "ما نمی‌توانیم الگوریتم جستجوی ارگانیک خود را تغییر دهیم تا فقط محصولات اپل را در نتایج جستجو در زمانی که تیم اپل جستجو می‌شود برگرداند… اپل باید این مکان‌ها را خریداری کند یا درآمد از دست رفته تبلیغاتی را به آمازون جبران کند."

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/amazon-reportedly-blocks-junk-ads-on-apple-product-pages-045018125.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/amazon-reportedly-blocks-junk-ads-on-apple-product-pages-045018125.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *