گزارش گمرک از واردات تلفن همراه تا آبان ۱۴۰۲

بنابر جدیدترین آمارهای گمرک، امسال بیش از ۹ میلیون تلفن همراه به ارزش حدودی دو میلیارد دلار وارد کشور شده است. مقایسه داده‌های موجود نشان می‌دهد واردات موبایل به کشور به نسبت ماه‌های ابتدایی سال، روند روبه رشدی دارد.

گمرک ایران گزارش داد از ابتدای امسال تا پایان آبان، ۹ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۳۳۹ دستگاه تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است. ارزش این تعداد گوشی وارد شده نیز یک میلیارد و ۹۳۸ میلیون و ۵۵۳ هزار دلار گزارش شده است.

بنابر آمارهای اعلام شده ۹۶ درصد گوشی‌های وارد شده به کشور به شیوه تجاری هستند که ارزش دلاری آنها بیش از یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار است. ۳۳۹ هزار و ۵۴۲ دستگاه به ارزش ۱۹۷ میلیون و ۸۰۷ هزار دلار نیز در این بازه زمانی به صورت مسافری وارد کشور شده است.

شایان ذکر است، آمار واردات تلفن همراه در ۸ ماهه سال جاری ذیل کدهای شماره ۸۵۱۷۱۲۱۰ و ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کدهای شماره ۸۵۱۷۱۲۲۰ و ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی است.

افزایش واردات تلفن همراه به کشور

مقایسه داده‌های شهریور و آبان ماه گمرک نشان از افزایش واردات موبایل به کشور دارد. طبق داده‌های اعلام‌شده از سوی گمرک از ابتدای سال تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲، درمجموع ۶ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۱۴۱ دستگاه تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده بود. حال در عرض دو ماه بیش از دو میلیون و ۸۳۳ هزار تلفن همراه وارد شده است که ۴۰ درصد بیشتر از میانگین واردات طی ۶ ماه نخست سال است.

گفتنی است گمرک در اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام کرد که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲٫۸ میلیارد دلار صرف واردات تلفن همراه شده است. حال در صورت ادامه روند موجود در سال جاری، احتمالاً ارزش دلاری واردات تلفن همراه طی امسال از ۱۴۰۱ پیشی خواهد گرفت. این درحالی است که در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۴٫۱ میلیارد دلار صرف واردات تلفن همراه به کشور شده بود.


منبع: https://digiato.com/iran-technology-news/how-much-mobile-phone-import-shahrivar-1402-2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *