گلکسی S26 اولترا احتمالاً این ویژگی مهم‌ آیفون را خواهد داشت

پرچمداران سری گلکسی S سامسونگ، گل سرسبد گوشی‌های هوشمند این برند هستند. سامسونگ هرساله سعی می‌کند تا با نوآوری و به‌کارگیری المان‌های تازه در بخش‌های مختلف، پرچمداران خود را از همیشه کامل‌تر کند. گزارش‌های جدید از به‌کارگیری سیستم تشخیص چهره پیشرفته در گلکسی S26 اولترا مشابه Face ID آیفون‌ها خبر می‌دهند. ظاهراً سامسونگ می‌خواهد مچ رقیب کوپرتینویی خود را در تمام بخش‌ها بخواباند.

گلکسی S26 اولترا؛ امن‌ترین گوشی سامسونگ؟

گلکسی S26 اولترا احتمالاً این ویژگی مهم‌ آیفون را خواهد داشت

جدیدترین پرچمدار فعلی سامسونگ، گلکسی S24 اولترا است که اوایل سال ۲۰۲۴ معرفی شد. براساس گزارش یک منبع آگاه، این شرکت می‌خواهد پرچمدار سال ۲۰۲۶ خود، یعنی گلکسی S26 اولترا را به سیستم قفل‌گشایی بیومتریک پیشرفته‌تری مجهز کند. این سیستم بیومتریک، همان تشخیص چهره است که هم‌اکنون در بسیاری از گوشی‌های سامسونگ می‌توان از آن استفاده کرد؛ اما ظاهراً کره‌ای‌ها قصد دارند نسخه‌ای امن‌تر از آن را در پرچمدار آینده خود به‌کار بگیرند.

براساس گفته‌های منتشرکننده این گزارش، احتمال به‌کارگیری این فناوری در گلکسی S25 اولترا تقریباً برابر با صفر خواهد بود. به‌همین‌ترتیب سامسونگ برای نسل بعدی پرچمداران خود در این بخش برنامه‌ای ندارد و اعمال تغییرات در بخش قفل‌گشایی با تشخیص چهره به دو نسل بعد موکول می‌شود.

احتمالاً این سیستم تشخیص چهره پیشرفته مکانیزمی مشابه با Face ID آیفون‌ها خواهد داشت. در‌حال‌حاضر سیستم تشخیص چهره گوشی‌های سامسونگ با استفاده از دوربین و الگوریتم‌های دوبعدی کار می‌کند. درمقابل اما Face ID با استفاده از فرستنده مادون قرمز و حسگر عمق‌سنج اختصاصی، چهره را به‌صورت سه‌بعدی اسکن می‌کند. سامسونگ در نظر دارد تا با بهبود این ویژگی در گلکسی S26 اولترا، با قدرت تمام به نبرد رقیب دیرینه خود برود.


منبع: https://digiato.com/mobile/galaxy-s26-ultra-face-detection

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *