گوگل باگی را در اندروید ۱۴ برطرف کرده است که کاربران پیکسل را از دسترسی به دستگاه هایشان قفل می کرد

بسیاری از دارندگان پیکسل پس از گذشت بیش از یک ماه از زمان گوگل برای رفع یک باگ جدی، طعم بدی در دهان خود دارند. Ars Technica گزارش کرده است. اولین بار با راه اندازی اندروید ۱۴ در ۸ اکتبر ظاهر شد و برخی از کاربران با چندین حساب را از حافظه محلی دستگاه خود قفل کرد. چندین دستگاه از Pixel 4 تا Pixel 8 را تحت تأثیر قرار می دهد و برای بسیاری از کاربران، شبیه به قفل شدن تلفن خود توسط باج افزار بود.

برخی از افراد قادر به باز کردن قفل دستگاه خود نبودند، در حالی که برخی دیگر قادر به بوت کردن بودند اما به ذخیره سازی قفل دسترسی نداشتند. با این حال، این اشکال برخی از تلفن‌ها را کاملاً غیرقابل استفاده کرد، زیرا به طور مداوم بوت لوپ می‌شوند و هرگز به صفحه اصلی نمی‌رسند. گزارش‌های مربوط به این مشکل مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی اندروید ۱۴ ظاهر شد، اما گوگل به انتشار نسخه باگی ادامه داد و تنها ۲۰ روز پس از ظاهر شدن آن نقص را پذیرفت.

وصله به روز رسانی نوامبر در حال حاضر است نورد کردن، اما یادداشت های اولیه انتشار در ۲ نوامبر چندان مثبت نبودند. گوگل گفت کاربرانی که فضای ذخیره سازی خود را قفل می کنند ممکن است فقط برخی از داده ها را پس بگیرند و کسانی که بوت لوپ را تجربه می کنند ممکن است همه چیز را از دست بدهند. به روز رسانی امروزبا این حال، بیان می کند که کاربرانی که قادر به دسترسی به فضای ذخیره سازی رسانه نیستند، باید پس از نصب وصله نوامبر، تمام داده های خود را پس بگیرند.

با این حال، کسانی که در راه اندازی مجدد گیر کرده اند، ممکن است خوش شانس نباشند. این افراد حداقل می‌توانند پس از ارسال فرم دوباره راه بیفتند. با این حال، گوگل این را گفت "راه حل های بازیابی اطلاعات هنوز برای دستگاه هایی که به طور مکرر راه اندازی مجدد می شوند، در حال بررسی است." اضافه کردن که "به‌زودی به‌روزرسانی‌های اضافی را به اشتراک خواهیم گذاشت."

این اپیزود تلخ نشان می‌دهد که چگونه گوگل نتوانست به درستی سیستم‌های ایمن خراب خود را که بسیار تبلیغ می‌شد، پیاده‌سازی کند. Ars Technica اشاره شد. با وجود گزارش‌های متعدد، همچنان اندروید ۱۴ را با این نقص عرضه می‌کرد، و سیستم پارتیشن دوگانه با افتخار کار نمی‌کرد زیرا به‌دقت خرابی بوت را تشخیص نمی‌داد. در نهایت، زمان زیادی طول کشید تا گوگل این مشکل را به اولویت بالاتری ارتقا دهد و بسیاری از کاربران را برای هفته‌ها درگیر گوشی‌های آجری کند. "من متوجه نشدم که “هفت سال به روز رسانی” یک ویژگی نیست، بلکه یک تهدید است." یکی از کاربران منزجر گوگل گفت ردیاب مسئله.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/google-has-fixed-a-bug-in-android-14-that-locked-pixel-users-out-of-their-devices-061040556 ظاهر شد. .html?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/google-has-fixed-a-bug-in-android-14-that-locked-pixel-users-out-of-their-devices-061040556.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *