گوگل به زودی شروع به حذف میلیون ها اکانت جیمیل رها شده خواهد کرد

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۳، به ضرب الاجل Google برای احیای حساب های متروکه قبل از اینکه دکمه بزرگ قرمز حذف را فشار دهد، نزدیک تر می شویم.

در می ۲۰۲۳، روث کریچلی، معاون مدیریت محصول، گفت این شرکت در دسامبر ۲۰۲۳، سه هفته دیگر، شروع به بستن حساب های استفاده نشده خواهد کرد.

حذف حساب روی همه حساب‌های Google از جمله Gmail، Drive، Docs، Meet، Calendar و Photos تأثیر می‌گذارد.

گوگل از دسامبر ۲۰۲۳ حساب های استفاده نشده را حذف خواهد کرد

کریچلی گفت که این اقدام برای مهار حملات و تهدیدهای امنیتی از جمله “هرزنامه، کلاهبرداری فیشینگ و سرقت حساب” طراحی شده است. حساب‌های غیرفعال بیشتر از آنهایی که نگهداری می‌شوند مستعد حملات هستند، زیرا این شرکت اغلب به‌روزرسانی‌های امنیتی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA) را برای بهبود حفاظت از حساب ارائه می‌کند.

تحقیقات خود این شرکت نشان می‌دهد که حساب‌هایی که برای مدتی مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، ۱۰ برابر کمتر احتمال دارد که ۲FA راه‌اندازی کنند.

پاکسازی انبوه در مراحلی اتفاق می افتد، از حساب هایی که ایجاد شده اند اما هرگز دوباره به آنها دسترسی پیدا نکرده اند، شروع می شود.

گوگل می گوید قبل از اینکه اقدام جدی انجام دهد، «اعلان های متعددی را طی ماه های منتهی به حذف» ارسال می کند.

برای باز نگه داشتن حساب ها، تنها چیزی که گوگل نیاز دارد این است که حداقل هر دو سال یک بار برای دسترسی به خدمات آن وارد سیستم شوید. این می تواند شامل: خواندن یا ارسال ایمیل باشد. استفاده از گوگل درایو؛ تماشای ویدیوی یوتیوب؛ دانلود یک برنامه در فروشگاه Google Play؛ با استفاده از جستجوی گوگل؛ یا از Sign in with Google برای ورود به برنامه یا سرویس شخص ثالث استفاده کنید.

اشتراک‌های فعال مانند Google One، انتشارات خبری و برنامه‌ها نیز فعالیت کافی در نظر گرفته می‌شوند.

کریچلی افزود: در حال حاضر برنامه ای برای حذف اکانت های دارای ویدئوهای یوتیوب نداریم.

با این حال، کاربران Google Photos باید به طور خاص وارد آن برنامه یا پورتال وب شوند تا از حذف سرویس جلوگیری کنند.

در حالی که این اقدامات ممکن است شدید به نظر برسد، واقعیت این است که اکثر کاربران معمولاً بیش از هر دو سال یک بار وارد سیستم می شوند و اکثریت قریب به اتفاق حساب های رها شده را رها می کنند.

با توجه به اینکه مراکز داده تحت نظارت شدید بر مصرف انرژی و منابع طبیعی هستند، بی نظمی سرورهای آن گامی در جهت درست برای گوگل و کره زمین است.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/google-will-start-deleting-millions-of-abandoned-gmail-accounts-soon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *