گوگل شکایت خود را از توسعه دهنده بازی Fortnite باخت

فورتنایت سازنده اپیک گیمز به پیروزی بزرگی دست یافته است گوگل پس از یک نبرد حقوقی سه ساله که می تواند بازی را برای توسعه دهندگان برنامه با استفاده از فروشگاه Play این شرکت تغییر دهد.

در روز دوشنبه هیئت منصفه در سانفرانسیسکو به اتفاق آرا تصمیم گرفتند گوگل قوانین ضد انحصار را با محدود کردن رقابت برای توسعه دهندگان برنامه در فروشگاه Play برای اندروید خود نقض کرده است. هیئت منصفه موافقت کرد که اپیک گیمز ثابت کرده است که شرکت در نتیجه آسیب دیده است، و اینکه «گوگل عمداً قدرت انحصاری خود را با درگیر شدن در رفتارهای ضدرقابتی به دست آورده و حفظ کرده است».

“پیروزی بر گوگل!” تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، پس از این حکم در توییتر/X پستی منتشر کرد. “از حمایت و ایمان همه متشکریم! Fortnite رایگان!”

مطابق با مجله نیویورک تایمز، راهکارهای جبران خسارت سال آینده در دادگاه مورد بحث قرار خواهد گرفت. گوگل قصد دارد به این حکم اعتراض کند.

ویلسون وایت، معاون امور دولتی و سیاست عمومی در گوگل گفت: «اندروید و گوگل پلی انتخاب و گشودگی بیشتری نسبت به هر پلتفرم اصلی موبایلی دیگر ارائه می دهند. در بیانیه ای که بی بی سی منتشر کرد. “این آزمایش روشن کرد که ما به شدت با اپل و اپ استور آن و همچنین فروشگاه های برنامه در دستگاه های اندروید و کنسول های بازی رقابت می کنیم.

ما به دفاع از مدل کسب و کار اندروید ادامه خواهیم داد و عمیقاً به کاربران، شرکا و اکوسیستم اندرویدی خود متعهد خواهیم بود.

Epic شکایت خود را آغاز کرد در آگوست ۲۰۲۰ “برای پایان دادن به انحصار غیرقانونی گوگل و محدودیت های ضدرقابتی”، به ویژه با هدف قرار دادن تسلط انحصاری گوگل بر توزیع برنامه های اندروید و استفاده اجباری از سیستم صورتحساب Google Play برای تراکنش‌های درون‌برنامه‌ای که Google از آن‌ها می‌گیرد یک برش قابل توجه — ۱۵ درصد برای تمدید خودکار اشتراک ها، ۱۵ درصد کارمزد خدمات برای اولین درآمد ۱ میلیون دلاری که توسعه دهنده در هر سال به دست می آورد، تا ۳۰ درصد برای توسعه دهندگانی که بیش از ۱ میلیون دلار درآمد دارند.

Epic در سال ۲۰۲۰ شکایت مشابهی را علیه اپل آغاز کردکه در نهایت به نفع اپل رای داد اما با این وجود ضربه ای به دفاع بیگ تک زد. همه چیز در ۱۳ آگوست ۲۰۲۰ شروع شد که سیب و گوگل هر دو بازی بسیار محبوب Epic را حذف کردند فورتنایت از فروشگاه های برنامه مربوطه خود، پس از معرفی Epic راهی برای بازیکنان برای دور زدن الزامات خرید درون برنامه ای شرکت (به این معنی است که اپل و گوگل کاهش خود را دریافت نکردند).

Epic در پرونده خود علیه گوگل ادعا کرد که این شرکت هر دوی این موارد را نقض کرده است قانون شرمن (یک قانون فدرال که در سال ۱۸۹۰ “با هدف حفظ رقابت آزاد و بدون محدودیت به عنوان قانون تجارت” تصویب شد) و قانون کارترایت کالیفرنیا (یک قانون ایالتی که فعالیت ضد رقابتی در کالیفرنیا را ممنوع می کند). در دعوی اصلی، Epic ادعا کرد:

گوگل رقابت در توزیع برنامه های اندروید را با استفاده از موانع قراردادی و فنی بی شمار حذف کرده است. اقدامات گوگل، توسعه دهندگان برنامه و مصرف کنندگان را مجبور به ورود به “فروشگاه برنامه” انحصاری خود گوگل – فروشگاه Google Play – می کند.

بنابراین گوگل خود را به عنوان یک واسطه اجتناب ناپذیر برای توسعه دهندگان برنامه که مایل به دسترسی به کاربران اندروید و بالعکس هستند، نصب کرده است. گوگل از این قدرت انحصاری استفاده می کند تا مالیاتی را اعمال کند که سود انحصاری را هر بار که یک اپلیکیشن برای خود به ارمغان می آورد.

با توجه به درخواست تجدیدنظر گوگل، نبرد برای حماسه در مقابل گوگل ممکن است به طور کامل انجام نشود، اما پیروزی این شرکت بازی قطعاً پیامدهای مهمی خواهد داشت، به ویژه برای توسعه دهندگان برنامه هایی که در اندروید منتشر می شوند. این تمام نشده.

موضوعات
بازی
گوگل


منبع: https://mashable.com/article/google-epic-games-lawsuit-verdict

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *