گوگل و اپل ردیابی دستگاه ناخواسته را هدف قرار می دهند

گوگل و اپل این هفته اعلام کردند که برای ایجاد مشخصات صنعتی جدید با یکدیگر همکاری کرده اند. شناسایی ردیاب های مکان ناخواسته. این مشخصات که برای اندروید ۶٫۰ و بالاتر و iOS 17.5 به بالا در دسترس است، با نسخه جدید گوگل ایجاد شده است. دستگاه من را پیدا کن شبکه ای که از ردیاب های مجهز به بلوتوث برای تعیین دقیق محل اقلام استفاده می کند.

در اینجا گوگل در مورد اینکه چه معنایی برای اندروید و iOS در حال حرکت رو به جلو دارد، است.

با این قابلیت جدید، کاربران اندروید اکنون در صورت مشاهده یک دستگاه ردیاب بلوتوث ناشناخته در حال حرکت با آنها در طول زمان، بدون توجه به پلتفرمی که دستگاه با آن جفت شده است، هشدار «ردیاب با شما سفر می کند» را در دستگاه خود دریافت می کنند.

همانطور که گوگل توضیح می دهد، اگر کاربران با این مورد مواجه شوند، می توانند آن را پیدا کنند و به دستورالعمل های غیرفعال کردن آن دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، تولیدکنندگان برچسب مانند Eufy، Motorola و Pebblebee متعهد به راه‌اندازی برچسب‌هایی هستند که با مشخصات سازگار هستند.

اگر کاربر چنین هشداری را در دستگاه Android خود دریافت کند، به این معنی است که AirTag، تگ ردیاب سازگار با شبکه Find My Device یا سایر ردیاب‌های بلوتوث سازگار با مشخصات صنعتی شخص دیگری در حال حرکت است. کاربران اندروید می توانند شناسه ردیاب را مشاهده کنند، ردیاب را برای کمک به مکان یابی صدا پخش کند و به دستورالعمل های غیرفعال کردن آن دسترسی داشته باشند. سازندگان تگ های بلوتوث از جمله Chipolo، eufy، Jio، Motorola و Pebblebee متعهد شده اند که تگ های آینده سازگار خواهند بود.

من فکر می کنم این یک اعلامیه کمتر است که در Google I/O خواهیم دید.

// گوگل


منبع: https://www.droid-life.com/2024/05/13/google-apple-create-spec-to-ensure-you-arent-unknowingly-being-tracked/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *