یوتیوب‌برها در صورت استفاده از هوش مصنوعی مولد با جریمه مواجه می‌شوند – مگر اینکه از این قانون جدید پیروی کنند

یوتیوب به زودی سازندگان را ملزم خواهد کرد که فاش کنند آیا یک ویدیو با هوش مصنوعی مولد ساخته شده است یا خیر.

روز سه شنبه، غول پخش ویدئو اعلام کرد این و سایر به روز رسانی ها، برای کاهش اثرات گمراه کننده یا مضر هوش مصنوعی مولد.

جنیفر فلانری اوکانر و امیلی موکسلی، معاونان مدیریت محصول YouTube، می‌گویند: «زمانی که سازندگان محتوا را آپلود می‌کنند، گزینه‌های جدیدی برای آن‌ها خواهیم داشت تا نشان دهند که محتوای واقعی تغییر یافته یا مصنوعی دارد.

یوتیوب‌برها در صورت استفاده از هوش مصنوعی مولد با جریمه مواجه می‌شوند – مگر اینکه از این قانون جدید پیروی کنند
برچسب‌های یوتیوب که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را نشان می‌دهند چگونه خواهند بود.
اعتبار: یوتیوب

سازندگانی که به طور مداوم این کار را انجام ندهند ممکن است با مجازات هایی مانند حذف محتوا یا تعلیق از برنامه شریک YouTube مواجه شوند. در این اطلاعیه همچنین آمده است که هنرمندان و سازندگان می‌توانند درخواست حذف محتوایی (از جمله موسیقی) را که از شباهت آنها بدون رضایت استفاده می‌کنند، داشته باشند.

در دسترس بودن گسترده هوش مصنوعی مولد، خطر جعل و اطلاعات نادرست عمیق را به ویژه با انتخابات ریاست جمهوری آینده افزایش داده است. هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی نیاز به شناسایی و جلوگیری از استفاده شرورانه از هوش مصنوعی مولد را تایید کرده اند.

برای مثال، هوش مصنوعی پرزیدنت بایدن فرمان اجرایی به طور خاص به نیاز به برچسب زدن یا واترمارک کردن محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی پرداخته است. OpenAI روی ابزار خود کار می کند، یک “طبقه بندی منشأ،“این نشان می دهد که آیا یک تصویر با ژنراتور هوش مصنوعی DALL-E 3 خود ساخته شده است یا خیر. همین هفته گذشته، متا سیاست جدیدی را اعلام کرد که از تبلیغ‌کنندگان سیاسی می‌خواهد افشا کنند که آیا یک تبلیغ از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کند یا خیر.

در پست وبلاگ آمده است، هنگامی که یک سازنده ویدیویی را آپلود می‌کند، در یوتیوب این گزینه به او داده می‌شود که مشخص کند آیا این ویدیو «حاوی محتوای واقعی تغییر یافته یا مصنوعی است یا خیر». به عنوان مثال، این می‌تواند یک ویدیوی تولید شده توسط هوش مصنوعی باشد که به‌طور واقع‌گرایانه رویدادی را به تصویر می‌کشد که هرگز اتفاق نیفتاده است، یا محتوایی که نشان می‌دهد شخصی کاری را انجام داده یا انجام داده است که در واقع انجام نداده است.»

برچسب‌هایی که به بینندگان اطلاع می‌دهند که ویدیو دارای محتوایی است که توسط هوش مصنوعی تولید شده یا تغییر یافته است، به پانل توضیحات اضافه می‌شوند. یک “برچسب برجسته تر” به محتوای حاوی موضوعات حساس اضافه می شود. حتی اگر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برچسب مناسبی داشته باشد، اگر دستورالعمل‌های انجمن YouTube را نقض کند، حذف خواهد شد.

چگونه تمام این تعدیل محتوا اعمال خواهد شد؟ البته با هوش مصنوعی علاوه بر ایجاد محتوای جعلی که به‌طور قانع‌کننده‌ای واقعی به نظر می‌رسد، هوش مصنوعی مولد می‌تواند محتوایی را که خط‌مشی‌های محتوا را نقض می‌کند نیز با موفقیت شناسایی و دریافت کند. یوتیوب فناوری هوش مصنوعی مولد را برای کمک به زمینه سازی و درک تهدیدات در مقیاس به کار خواهد گرفت.


منبع: https://mashable.com/article/youtube-creators-disclosure-generative-ai-label-watermark

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *