یک شرکت نرم‌افزاری به نام Threads می‌گوید متا سعی کرد دامنه آن را بخرد و آن را از فیس‌بوک بیرون انداخت

یک شرکت نرم افزاری مستقر در بریتانیا به نام Threads Software Limited تهدید کرده است که متا را به دلیل استفاده از . این شرکت که می گوید از سال ۲۰۱۲ مالک علامت تجاری “Threads” است، یک “مرکز پیام هوشمند” ایجاد می کند که از هوش مصنوعی برای کمک به کسب و کارها برای پیگیری تماس های تلفنی، ایمیل ها و سایر پیام ها استفاده می کند.

Threads Software Limited ادعا می‌کند که وکلای متا در آوریل ۲۰۲۳ چهار تلاش جداگانه برای خرید دامنه threads.app این شرکت نرم‌افزاری انجام دادند و در نهایت حساب فیسبوک خود را بستند. این شرکت گفت: “هر پیشنهادی رد شد.”. “برای اینستاگرام متا مشخص شد که دامنه برای فروش نیست. در جولای ۲۰۲۳، اینستاگرام متا پلتفرم رسانه اجتماعی “Treads” خود را اعلام کرد و Threads Software Limited را از پلتفرم فیس بوک خود حذف کرد.

این شرکت نرم‌افزاری اعلام کرد که به متا ۳۰ روز مهلت می‌دهد تا «استفاده از نام Threads را متوقف کند» و اگر شرکت رسانه‌های اجتماعی از انجام این کار خودداری کند، «از دادگاه‌های بریتانیا درخواست حکم خواهد کرد». جان یاردلی، مدیر عامل Threads Software در بیانیه‌ای گفت: اتخاذ تصمیم آسانی برای متا نیست، اما این کسب‌وکار اکنون با تهدیدی جدی از سوی یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری در جهان مواجه است.

متا بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. مشخص نیست که متا ممکن است چه مقدار پول برای threads.app ارائه کرده باشد، اما اظهارات یاردلی نگاهی نادر به نوع مذاکرات پشتیبان ارائه می دهد که می تواند به منظور ایمن کردن یک دامنه یا نام کاربری مورد تقاضا انجام شود.

همچنین شایان ذکر است که این سازنده نرم افزار تنها شرکتی نبود که از نام Threads در زمانی که متا رقیب توییتری خود را راه اندازی کرد استفاده می کرد. خرده فروش مد در زمان راه اندازی این سرویس، دسته @Threads را در اینستاگرام کنترل کرد. این شرکت به شوخی در آن زمان به نظر دهندگان پاسخ داد و در سرویس جدید Threads در مورد افرادی که برند لباس را با سرویس متعلق به متا مخلوط می‌کنند، پست گذاشت. متا استفاده شده است @threadsapp در اینستاگرام و threadsapp.net در Threads، در زمان راه اندازی سرویس.

یک شرکت نرم‌افزاری به نام Threads می‌گوید متا سعی کرد دامنه آن را بخرد و آن را از فیس‌بوک بیرون انداخت
اسکرین شات کاریسا بل از طریق اینستاگرام

یک ماه بعد، حساب اینستاگرام خرده فروش به @americanthreads (و americanthreads.net در Threads) بدون توضیح، در حالی که متا کنترل @Threads را در دست گرفت. نمایندگان برند لباس بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند، اما شرایط به طرز چشمگیری شبیه به بی سر و صدا بودن متا است. از دسته Meta@ در اینستاگرام بیش از یک سال پیش. این نام کاربری نیز توسط یک نهاد جداگانه کنترل می شد – یک نشریه مستقل موتور سیکلت به نام META – اما بعداً این حساب بدون هیچ توضیحی توسط شبکه اجتماعی ارائه شد.

نمایندگان Meta، مجله، هرگز به طور مستقیم در مورد چگونگی تغییر حساب کاربری خود اظهار نظر نکردند، اما در مورد ناراحتی خود از اطلاع از تغییر نام فیس بوک نوشتند. یکی از بنیانگذاران مجله در یک پست وبلاگی که از آن زمان حذف شده است، نوشت: “با زدن سوئیچ هویت ما ناگهان از بین رفت و ما دیدیم که نام خود را دور فاضلاب می چرخاند و با چیزی که کنترلی روی آن نداشتیم پاک می شود.” این مجله اکنون از این نام استفاده می کند .

در حال حاضر، به نظر می رسد Threads Software Limited امیدوار است که نتیجه متفاوتی داشته باشد. “در طول ۱۰ سال گذشته، ما سرمایه گذاری بزرگی روی نام Threads انجام داده ایم و نمی خواهیم به طور بالقوه مجبور باشیم این سرمایه گذاری را صرفاً به این دلیل که متا نامی را که قبلاً برای یک سرویس پیام ابداع کرده بودیم دوست داشت.” نوشت در الف . تغییر نام سرویس صرفاً برای جلوگیری از سردرگمی با محصول متا، می‌تواند آنقدر خدمات را عقب بیاندازد تا بتوانیم این پیشروی فناوری را از دست دهیم.»

اگر در ازای نام دامنه یا دسته خود از متا یا یک شرکت رسانه اجتماعی دیگر به شما پیشنهاد پول داده شده است، با من در karissa.bell تماس بگیرید. [at] engadget.com یا در سیگنال در +۱٫۶۲۸٫۲۳۱٫۰۰۶۳٫

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/a-software-company-called-threads-says-meta-tried-to-buy-its-domain-and-kicked-it-off-facebook منتشر شد. -۲۲۱۹۲۸۸۶۴٫html?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/a-software-company-called-threads-says-meta-tried-to-buy-its-domain-and-kicked-it-off-facebook-221928864.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *