۱۵ فیلم و سریال ترسناک برای بزرگسالان، کودکان و کل خانواده در هالووین

امسال هالووین چی ببینیم؟! هالووین سالی یک بار می‌آید و اگرچه یک فرهنگ ایرانی نیست، اما بهترین زمان برای تماشای افراطی فیلم‌های ترسناک با تصور یک کدو تنبل خوش‌رنگ است. این روز‌ها شاید کسی به هالووین فکر هم نکند، اما تماشای یک فیلم ترسناک با دوستان یا خانواده در هالووین راه دیگری برای دور کردن ذهن آنها از تکرار روزمرگی زمان حال است. پس وقت آن رسیده که فکر کنید امسال کدام فیلم‌ها را تماشا می‌کنید، چه فیلم‌های ترسناک، چه فیلم‌های کمدی ترسناک و چه سریال‌های با این حال و هوا؛ بنابراین ما در ویجیاتو فهرستی از ۱۵ فیلم و سریال فوق‌العاده، از اکران‌های اخیر گرفته تا فیلم‌های قدیمی‌تر تهیه کرده‌ایم.

The Addams Family

انیمیشنی کمدی ماجراجویی بر اساس آثار معروف چارلز آدامز. این فیلم خانواده عجیب و غریب و ترسناک آدامز را دنبال می‌کند که به حومه شهری نقل مکان می‌کنند و با یک مجری تلویزیون روبرو می‌شوند که می‌خواهد از شر همسایگان غیرعادی خود خلاص شود. در واقع این فیلم نبرد بین دو خانواده را به نمایش می‌گذارد.

سازندگان این اثر داستانی سرراست و پر محتوا ارائه می‌کنند که شوخی‌های زیادی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان دارد تا در طول تماشای فیلم سرگرم بمانند. چنین فیلمی را بیش از حد تحلیل نکنید، فقط از آن لذت ببرید.

۱۰Cloverfield Lane

بیرون خانه امن نیست، داخلش ترسناک است؛ «شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد» یک فیلم هیجان‌انگیز و سرگیجه‌آور از تهیه‌کننده جی جی آبرامز است. پس از یک تصادف رانندگی، یک زن جوان در پناهگاه زیرزمینی یک انسان بقا‌محور از خواب بیدار می‌شود. مرد صاحب پناهگاه ادعا می‌کند که او را از یک حمله آخرالزمانی که جهان خارج را غیرقابل سکونت کرده، نجات داده است.

اما از آنجایی که اقدامات مشکوک این مرد باعث می‌شود که دختر انگیزه‌های او را زیر سوال ببرد، پس در نتیجه او باید برای کشف حقیقت فرار کند. فیلم شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد اثری باهوش و کاملاً پرتنش است که از محیط محدود و بازیگران برجسته‌اش نهایت استفاده را می‌کند و مرز جدیدی را برای فیلم‌سازی ترسناک پیشنهاد می‌کند.

No One Will Save You

فیلم «هیچ‌کس تو را نجات نخواهد داد» تنها چند ماه است که به نمایش درآمده، اما در همین مدت کوتاه به یکی از اصلی ترین گزینه‌های سینمایی هالووین تبدیل شده است. ما در فیلم «هیچ‌کس تو را نجات نخواهد داد» با برین، زنی جوان و با استعداد آشنا می‌شویم که توسط اطرافیانش رانده و طرد شده است.

در طول فیلم متوجه می‌شویم که او دقیقاً چه کار کرده، و آن کار تا به امروز چه تأثیری بر او گذاشته؛ ولی او که تنها، اما امیدوار است، در خانه‌ای که در آن بزرگ شده آرامش نسبی دارد، تا اینکه در نیمه شب با صداهای عجیب و غریب ناشی از ورود مهاجمان بیگانه از خواب بیدار می‌شود. آنچه در ادامه می‌آید نبردی است بین برین و بیگانگانی که با وادار کردن او به رویارویی با گذشته‌اش، آینده او را تهدید می‌کنند. این فیلم از نظر بصری و موضوعی برای فصلی شبیه به این بسیار عالی است.

The Last Voyage of the Demeter

آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که واقعاً در کشتی که دراکولا را از ترانسیلوانیا به لندن می‌برد چه اتفاقی افتاد؟! خب فیلم «آخرین سفر دمتر» به کارگردانی آندره اووردال نروژی، اثری است که می‌خواهد این بخش خاکستری رمان دراکولا را به نمایش بگذارد. «آخرین سفر دمتر» را می‌توان یک فیلم ژانری کوچک نامید، زیرا اکشن تقریباً منحصراً به مناظر یک کشتی محدود می‌شود.

همچنین فشار محیط تقریبا در هر فریمی قابل لمس است که این کاملا مکمل مولفه ژانر هیجانی فیلم است. مانند هر فیلم ژانری کوچک، بخش اصلی داستان توسط بازیگران ترسیم می‌شود. علاوه بر این، فیلمنامه خیلی عمیق به نزاع بین اعضای خدمه ورود نمی‌کند. برعکس، فیلم همبستگی افراد بسیار متفاوتی را نشان می‌دهد که بر اختلافات خود غلبه می‌کنند تا در مبارزه با ماوراء طبیعی زنده بمانند. و این جذابیت خاص خود را دارد.

Talk to Me

برادران فیلیپو به عنوان یکی از یوتیوبر‌های معروف استرالیا، در فیلم «با من صحبت کن» یک اثر درام با رویکرد احضار ارواح را تداعی می‌کنند که وقتی به خشونت شدید و وهم آلود بودن فضای ماوراء طبیعی متمایل می‌شود، عالی است. میا (سوفی وایلد) نوجوانی که در سالگرد مرگ مادرش به دنبال یک حواس پرتی است، مصمم است تا بخشی از کنش‌های دنیای ماورایی را جلب خودش کند.

در این فضا یک دست مومیایی شده مرموز به میا و گروهی از دوستانش اجازه می‌دهد تا ارواح مردگان را وارد بدن خود کنند. با این حال، زمانی که آنها قوانین بازی را زیر پا می‌گذارند، زندگی همه به یک کابوس تبدیل می‌شود. (گاهی اوقات یک دست دادن می‌تواند راهی به سوی جهنم باشد.)

The Boogeyman

یک دختر نوجوان و خواهر کوچکش که هنوز از مرگ غم انگیز مادرشان درد می‌کشند، خود را گرفتار حضور سادیستی موجودی مخوف در خانه خود می‌بینند و تلاش می‌کنند تا قبل از اینکه دیر شود، توجه پدر سوگوارشان را جلب کنند. داستان این فیلم ماجرای «بوگیمن» یا همان «لولو خُرخُره» است.

همه می‌دانند وقتی کسی درِ خانه را باز می‌گذارد چه اتفاقی می‌افتد؛ خب ساده است، در این حالت هر چیزی وارد خانه می‌شود، و اغلب اوقات آن چیزی که وارد می‌شود ناخواسته موجود بدی است. اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی درب این دنیا به سوی موجودات ماوراء طبیعی باز بماند و چیزی وحشتناک ظاهر شود؟! این پیش فرض فیلم ترسناک «The Boogeyman» است که در همین تابستان در سینماهای جهان به نمایش درآمد. نکته مهم پیرامون فیلم بوگیمن این است که خط روایت قصه آن بر اساس یکی از دلهره آورترین داستان‌های کوتاه استفن کینگ ساخته شده است.

Cobweb

تار عنکبوت پیتر هشت ساله را دنبال می‌کند، پسری خجالتی که بی امان در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. اما بدتر از آن، او هر شب با صدای ضربه‌هایی به دیوار اتاق خوابش می‌ترسد و از خواب بیدار می‌شود. در این بین، پدر و مادرش سعی می‌کنند او را متقاعد کنند که این صداها فقط برآمده از تخیل افسارگسیخته اوست که بهترین‌ها را از او می‌گیرد. اما، پیتر به زودی متوجه می‌شود که والدینش ممکن است اسرار تاریکی را که او حتی جرات تصور آن‌ها را هم نداشته باشد، پیش خود حفظ کنند.

من فکر می‌کنم تار عنکبوت یک فیلم کوچک سرگرم‌کننده با اتمسفر خوبی از وحشت است؛ البته نه لزوماً جو یا اتمسفر یک فیلم ترسناک بزرگ. اما گاهی کوچک بودن و داشتن یک پیش‌زمینه داستانی مناسب بهتر از داشتن بودجه سنگین یا جلوه‌های بصری شدید است. اکنون این فیلم مصداق چنین تعریفی است؛ یعنی کوچک اما خوش‌ساخت.

The Others

زیبایی شناسی یک عمارت مرموز، احاطه شده توسط مناظر مه آلود نرماندی فرانسه، بینندگان را در حالت هیجان‌انگیز «هالووین» غرق می‌کند. داستان این فیلم توسط هنرمند اسپانیایی با استعداد الخاندرو آمنابار روایت می‌شود و درباره خانواده‌ای است که در یک ملک پر از رمز و راز زندگی می‌کنند.

در واقع دو فرزند و مادرشان گریس در این خانه قدیمی با ماجرا‌های ترسناکی روبرو می‌شوند. با پیشروی فیلم، شخصیت‌های اصلی احساس می‌کنند که خانه‌شان خالی از سکنه است، که در نهایت منجر به کشف‌ رازهای خیره‌کننده جدیدی می‌شود. این فیلم برنده جوایز بسیاری شد و نیکول کیدمن نیز برای بازی در آن برنده گلدن گلوب شد.

Coraline

فضای شگفت انگیز و دنیای عجیب و غریب این فیلم، از همان دقایق ابتدایی تماشای انیمیشن کارتونی و عروسکی کورالاین را دوست داشتنی می‌کند. شخصیت اصلی کورالاین با والدینش به شهر باستانی اشلند نقل مکان می‌کند، جایی که دری مخفی را در دنیایی موازی پیدا می‌کند که در آن همه ساکنان به جای چشم، دکمه دارند.

منتقدان خاطرنشان کرده‌اند که این فیلم حاوی ارجاعات زیادی به نمادهای باستانی نیروهای تاریک و مبارزه ابدی بین خیر و شر است. یک تصویر زیبا، گاهی ترسناک و آموزنده، ایده یک تعقیب کورکورانه معجزات و جادو را نشان می‌دهد که اغلب از واقعیت جدا هستند. شایان ذکر است که این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار بوده و در فهرست پرفروش‌ترین کارتون‌های عروسکی در رتبه سوم قرار دارد.

The Mummy

داستان فیلم مومیایی در دهه ۱۹۲۰ می‌گذرد، زمانی که گروهی از آمریکایی‌ها در مصر به جستجوی گنجینه‌های باستانی هستند. در این بین شخصیت اصلی فیلم یعنی ریک اوکانل عاشق یک کتابدار به نام اِوِلین می‌شود که به او کمک می‌کند تا نقشه‌ای باستانی را رمزگشایی کند و راه را به شهر مردگان مصر باستان نشان دهد.

در حین حفاری، گروهی از آمریکایی‌ها مومیایی را پیدا می‌کنند که با کمک جادو زنده می‌شود و شروع به بلعیدن یک به یک باستان شناسان می‌کند. بیایید اضافه کنیم که این فیلم علاوه بر تصویر هیجان انگیز به سبک وسترن، یک طرح ماجراجویی عالی و طنز درخشانی دارد که آن را به خوراکی خانوادگی برای هالووین می‌کند.

The Conference

The Conference

فرود هیجان‌انگیز به وحشت شرکتی؛ کنفرانس به کارگردانی پاتریک اکلوند به عنوان یک مکمل منحصر به فرد با ژانر ترسناک ظاهر می‌شود، که روزمرگی را با ژانر اسلشر ترکیب می‌کند. این فیلم که در چارچوب یک کنفرانس به ظاهر معمولی کارمندان شهرداری می‌گذرد، به تاریک‌ترین زوایای فرهنگ شرکت‌ها می‌پردازد و تأثیر فساد، جنگ قدرت و زوال اخلاقی را بر افراد عادی بررسی می‌کند.

در حالی که این فیلم با موفقیت فضایی وهم آلود ایجاد می‌کند و اجراهای قوی را به نمایش می‌گذارد، اما از اساس یک اسلشر سنتی با کلیشه‌های رایج درون آن است. زیرا از تمام عناصر تولیدات ترسناک استفاده می‌کند، از کلیشه‌های کلی فیلم‌های ترسناک مانند پناه گرفتن در یک مکان و کشته شدن تک تک افراد توسط یک فرد ناشناس گرفته تا فردی که مرتکب قتل سریالی شده و خودش را با یک ماسک مخفی کرده است. برای کسانی که به دنبال یک فیلم ترسناک پر تعلیق و از نظر بصری خیره کننده هستند، کنفرانس یک سرمایه گذاری سینمایی رضایت بخش است.

Dark Harvest

Dark Harvest

این همان فیلم ترسناکی است که استیون کینگ آرزو می‌کرد کاش داستان آن را او می‌نوشت. دیوید اسلید کارگردان فیلم ۳۰ روز شب با ترکیبی از جیپرز کریپرز یا همان مترسک‌های ترسناک و فرنچایز پاکسازی به این ژانر بازگشته است. یکی از سورپرایزهای غیرمنتظره امسال فیلم «محصول سیاه» است، بازگشت دوباره دیوید اسلید به سینمای ژانر وحشت پس از کارگردانی اپیزودهای بسیاری از سریال‌های بسیار قدرتمند مانند هانیبال و اینه سیاه.

اکنون او بازگشته است تا ظاهر سبک خود را دوباره اعمال کند، و از لحن آثار استفن کینگ در یک فانتزی وحشتناک استفاده می‌کند که یک بازی بقا در رویارویی گروهی از جوانان با یک هیولا را پیشنهاد می‌کند. یک هیولای افسانه‌ای به نام پسر اکتبر زمانی که هر روز هالووین با چاقوی قصابی خود از مزارع ذرت برمی‌خیزد، ساکنان یک شهر کوچک در غرب میانه آمریکا را به وحشت می‌اندازد. این هیولا و به سمت کسانی می‌رود که به اندازه کافی شجاع هستند تا با او مقابله کنند.

Five Nights at Freddy’s

Five Nights at Freddy’s

فیلم «Five Nights at Freddy’s»، اقتباسی از بازی ترسناک مستقل و نمادینی است که سال‌ها گیمرها را مجذوب خود کرده بود، و سرانجام به صفحه نمایش بزرگ راه پیدا کرد. این اقتباس سینمایی اثری داستانی با چاشنی لحظات جامپ‌اسکر است که می‌تواند مخاطب عام را به خود جذب کند. داستان سرایی بی عیب و نقص و عشق واقعی به منبع اصلی، باعث می‌شود فیلم کارگردان اِما تامی ادای احترامی درخشان به فرنچایز ویدئو گیمی آن ارائه کرده باشد که طرفداران و تازه واردان به این داستان را به یک اندازه هیجان زده خواهد کرد.

از همان فریم اول، واضح است که این فیلم فقط یک اقتباس از بازی ویدیویی محبوب نیست. ما شاهد یک درام جالب با چاشنی یک معمای هستیم که سازندگان آن را با اصالتی وهم‌آور و نوستالژیک بازسازی کرده‌اند. طراحی صحنه و شخصیت‌های انیماترونیک واقعاً منظره‌ای هستند که باعث می‌شوند این فیلم نیز مانند بازی‌ها احساس ترسناک و ناراحت‌کننده داشته باشد. پس این اثر نیز یک پیشنهاد خوب برای هالووین امسال است.

Bodies

Bodies

یک جسد، چهار جدول زمانی و همین تعداد کارآگاه؛ چهار دهه مختلف و چهار مورد متفاوت از یک قتل. اگرچه واقعاً اصلاً متفاوت نیست، زیرا هر بار همان جسد پیدا می‌شود. این چگونه ممکن است و چه کسی پشت آن است؟ با تماشای این مینی سریال هشت قسمتی در روزهای هالووین، پرده از رمز و راز این داستان جنایی بردارید.

سریال Bodies چیزی شبیه به سریال Dark اما از مدل انگلیسی است، یک داستان جنایی گیج‌کننده، اما بسیار رضایت بخش با یک گروه بازیگر قوی که تا پایان ذهن شما را درگیر خود می‌کند. این اثر داستانی است فوق‌العاده هیجان‌انگیز، پر از دسیسه، راز و پر از داستان‌های جذاب که با چاشنی سفر در زمان شما را به دل تاریخ می‌برد.

Goosebumps

Goosebumps

مجموعه ده اپیزودی Goosebumps یک سریال کمدی ترسناک محصول ۲۰۲۳ است که بر اساس مجموعه کتاب‌های نمادین آر.ال. استاین به همین نام ساخته شده است. این سریال توسط راب لترمن کارگردان فیلم اقتباسی ۲۰۱۵ و نیکلاس استولر ساخته شده و جاستین لانگ، آنا یی پویگ، مایلز مک کنا، ویل پرایس، زک موریس، ایسا بریونز و ریچل هریس در آن ایفای نقش کردند.

پس از یک مهمانی هالووین در یک خانه خالی از سکنه، گروهی از نوجوانان خود را در مرکز مجموعه‌ای از رویدادهای عجیب و غریب و ماوراء طبیعی در شهر خود می‌یابند؛ رویدادهایی که ممکن است به پدر و مادرشان بازگردد. این سریال هم‌اکنون از دیزنی پلاس به صورت هفتگی در حال پخش است.

کلام آخر درباره بهترین فیلم‌ و سریال‌های هالووین ۲۰۲۳

۱۵ فیلم و سریال ترسناک برای بزرگسالان، کودکان و کل خانواده در هالووین

یکی از رنگارنگ ترین تعطیلات پاییزی که در واقع به سنت سلت‌های ایرلندی و اسکاتلندی برمی‌گردد، هالووین است که تقریبا نماد اصلی پاییز در ایالات‌متحده آمریکا و کشورهای اروپایی است. در این ایام کدو تنبل‌های نارنجی روشن، شمع‌های مومی و فانوس‌های کلاسیک خیابان‌ها و رستوران‌های شهر‌های مختلف را در همه جا تزئین می‌کنند، و مهمانی‌های هالووینی از اواخر اکتبر تا اواسط نوامبر نیز به شدت خودنمایی می‌کند.

اما راز محبوبیت این تعطیلات فضای خاص و جادویی آن است که در پس زمینه مناظر مجلل پاییزی اجرا می‌شود. شب‌های دنج هالووین پر از رایحه‌های کلوچه، کدو تنبل و سیب کارامل به‌طور ایده‌آل با فیلم‌های مضمونی این فضا تکمیل می‌شوند که ارزش تماشا همراه با تمام خانواده را دارند. و ما در ویجیاتو سعی کردیم گزینه‌های مناسبی را به شما معرفی کنیم. هالووین همان تعطیلاتی است که می‌خواهیم اعصاب خود را قلقلک دهیم و وارد دنیای ارواح شیطانی و ماوراء الطبیعه شویم، و لیست بالا این کمک را به شما می‌کند.


منبع: https://digiato.com/game/%D9%88%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88-%DB%B1%DB%B5-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D9%88-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%B1%D8%B3%D9%86%D8%A7%DA%A9-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B2%D8%B1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *