۱۰ بهترین انیمیشن تلویزیونی برای بزرگسالان که تا کنون ساخته شده است

انیمیشن فقط برای بچه ها نیست، و بهترین نمایش های متحرک امروز ثابت می کند که رسانه برای بینندگان بالغ نیز هست. مجموعه‌های انیمیشن بزرگسالان می‌توانند با طنز بزرگسالان، تفسیرهای اجتماعی درخشان، و داستان‌گویی و شخصیت‌های پیچیده، مرزهای صفحه کوچک را جابجا کنند. و در حالی که طاقچه منحصر به فرد در طول سال ها رشد کرده است، برخی از نمایش های بزرگسالان وجود دارند که از بقیه متمایز هستند.

از آثار طنز گرفته تا آثار مورد علاقه طولانی‌مدت گرفته تا درام‌های دیستوپیایی تاریک، هیچ کمبودی در برنامه‌های تلویزیونی انیمیشن بزرگسالان باورنکردنی برای انتخاب وجود ندارد. چه مخاطبان مدت‌ها طرفدار سبک‌های متوسط ​​باشند و چه مبتدیان کامل، این سریال‌های مورد علاقه طرفداران و مورد تحسین منتقدان، مکانی عالی برای شروع هستند.

عشق، مرگ و ربات ها (۲۰۱۹ – )

۱۰ بهترین انیمیشن تلویزیونی برای بزرگسالان که تا کنون ساخته شده است
نتفلیکس

عشق، مرگ و ربات ها است مجموعه گلچین انیمیشن بزرگسالان موفق نتفلیکس که تصاویری بسیار متنوع و خیره کننده و داستان های جذاب را با هر قسمت جدید ارائه می دهد. این نمایش که اغلب حول محور ژانرهای علمی تخیلی، ترسناک، فانتزی و گاهی اوقات کمدی می چرخد، اساسا مجموعه ای از فیلم های کوتاه است که برای مخاطبان بالغ ساخته شده است.

برخی از قسمت های مورد علاقه طرفداران مانند آبی زمستانی، شاهدو شکار خوب، نه تنها از ابتدا تا انتها زرق و برق دار هستند، بلکه روایت های جالب و تامل برانگیزی نیز دارند. بسیاری از این داستان های پیچیده به طور غیرقابل تعجبی از داستان های کوتاه تحسین شده اقتباس شده اند. با توجه به اینکه هر فصل فقط مرزهای هنری و داستان سرایی را در صفحه نمایش کوچک جابجا می کند، تنها زمان مشخص خواهد کرد که دیوید فینچر و تیم میلر خالقان بعدی چه خواهند داشت.

Aqua Teen Hunger Force (2000 – )

شنا بزرگسالان

فراموش کردن آن آسان است نیروی گرسنگی نوجوانان آبی اسپین آف دیگری از مجموعه شنای بزرگسالان است، ساحل شبح فضایی به ساحل. اکنون به عنوان یکی از بهترین نمایش های شنای بزرگسالان در نظر گرفته می شود، نوجوان آبی طرفداران وفاداری دارد که همیشه مشتاقانه منتظر کارهای خنده دار و غالباً سورئال سه شخصیت اصلی خود هستند – سه نفره فست فود انسانی، مستر شیک، فریلاک و میت واد.

در محله فرسوده حومه شهر، این سه هم اتاقی با موقعیت های مزخرف و پوچ مواجه می شوند که گاهی اوقات همسایه میانسالشان کارل بروتانانادیلوسکی را درگیر می کند. مواقع دیگر، این دو بیگانه مخرب و شرور هستند که از ماه پایین می آیند، که به درستی به عنوان The Mooninites شناخته می شوند. وضعیت هر چه که باشد، طنز سریع و آشوب‌آمیز در میان خواهد بود، که باعث شده سریال کلاسیک کالت به دلیل غیر متعارف بودن شهرت پیدا کند.

بیویس و بات هد (۱۹۹۳ – )

پارامونت +

مورد علاقه بچه های دهه ۹۰، بیویس و بات سر فرهنگ سست را کاملاً تسخیر کرده است و به دلیل طنز کم پشت آن که بر دوتایی اصلی تکیه دارد محبوب است. داستان های دو شخصیت اصلی با هوش کم و علاقه کم به هر چیزی به غیر از هوی متال و ایجاد دردسر، تجربه نوجوانی آن دوران را منعکس و طنز می کنند.

بیویس و بات سرطنز سرکش قبل از موج اجتناب ناپذیر نمایش هایی بود که رویکردهای خرابکارانه مشابهی را در مورد طنز اتخاذ می کردند. این نام تجاری کمدی منحصر به فرد برای طرفدارانی که می توانستند شوخ طبعی را در زیر نمایشی که در ابتدا به نظر می رسید یک نمایش کم تلاش بود ببینند جذاب بود. احیای اخیر آن در Paramount+ ثابت می کند که علاقه پایداری به مجموعه انیمیشن گزنده وجود دارد. به ویژه در میان کسانی که به دنبال آن هستند محبوب است برنامه های تلویزیونی نوستالژیک که دهه ۹۰ را به تصویر می کشد.

داریا (۱۹۹۷-۲۰۰۲)

ام تی وی

لا لا لا لا لا. این تمام چیزی است که طرفداران برای یادآوری نوجوان باهوش، طعنه آمیز و عجیب و غریب دوست داشتنی، داریا مورگندوفر، نیاز دارند. بسیار باهوش و بیشتر طعنه آمیز داریا شخصیتی منحصر به فرد را در صفحه نمایش کوچک زنده کرد، که برای سایر دانش آموزان دبیرستانی عجیب و غریب قابل ارتباط بود.

داریا به پوچی و سطحی بودن زندگی حومه شهر آمریکا از دریچه یک دانش آموز ناسازگار پرداخت که ترجیح می دهد راه خودش را برود. شخصیت اصلی آن نماد شورش و فردیت بود و سریال انیمیشنی باحال به عنوان یک کل به خاطر شوخ طبعی تیزبین و ارائه سرگرم کننده تفسیرهای اجتماعی که هنوز هم مربوط به امروز است، به یاد می آیند.

Family Guy (1999 – )

روباه

مرد خانواده یکی از طولانی‌ترین کمدی‌های کمدی متحرک توسط خالق ست مک فارلین است. این نمایش طنز درباره زندگی خانوادگی آمریکایی، جهان را با خانواده خنده‌دار گریفین، متشکل از پیتر گریفین بی‌تفاوت، همسر نادیده‌اش لوئیس، فرزندان عجیب و غریبشان مگ، کریس، و استوی و سگ ناطقشان برایان آشنا کرد.

معروف به طنز نامتعارف همراه با تفسیر اجتماعی، مرد خانواده همیشه جزو سریال هایی بوده که از پخش قسمت های جنجالی هراسی ندارند. این یک سنگ محک فرهنگی و یک عنصر اصلی محبوب در انیمیشن بزرگسالان است که همچنان با هجمه کردن در همه چیز از فرهنگ پاپ گرفته تا سیاست مرتبط باقی می ماند. با توجه به اینکه بیست و دومین فصل آن در حال حاضر در حال پخش است، زمان خوبی برای مرور دوباره داستان های عجیب و غریب خانواده گریفین است.

فوتوراما (۱۹۹۹ – )

بالادست / بالادست

همه چیز از زمان حال شروع می شود که فیلیپ جی فرای، کارگر تحویل دهنده پیتزا و تنبل امروزی به طور تصادفی به طور تصادفی منجمد شده و در آینده ای دور در آینده از خواب بیدار می شود. فوتوراما. نمایش تجربیات او را در کنار الف دنبال می کند خدمه دوست داشتنی فوتوراما شخصیت ها که شامل عشق یک چشم او لیلا و ربات بد دهان بندر است.

فوتوراما فرای و باند را در طول سال‌ها به ماجراهای ناگوار زیادی برده است که هم برای مخاطبان بزرگسال و هم برای مخاطبان جوان‌تر می‌توانند از آن لذت ببرند. جنبه‌ای از سریال که بینندگان بالغ‌تر از آن استقبال می‌کنند، لحظات احساسی شگفت‌آور آن است، به‌ویژه زمانی که روابط بین شخصیت‌ها در طول زمان تغییر می‌کند – نه به ذکر پسر خوب همه، سیمور.

BoJack Horseman (2014-2020)

نتفلیکس

سریال اصلی انیمیشن نتفلیکس، بوجک سوارکارهنوز هم جزو بهترین پیشنهادات این پلتفرم است، زیرا رویکردی شگفت‌انگیز تاریک، ظریف و متفکرانه را به سلامت روان نشان می‌دهد که برای طرفداران و منتقدان به یک اندازه جذاب بود. این سریال بر روی شخصیت اصلی، بازیگر دهه ۹۰ و اسب انسان نما متمرکز است که با اعتیاد به الکل و افسردگی زندگی می کند.

این سریال برنده جایزه به دلیل نمایش واقع گرایانه اش از انواع شرایط سلامت روانی که بر تمایلات خود تخریبی بوجک و همچنین سایر شخصیت های سریال تأثیر می گذارد، مورد تحسین قرار گرفته است. هر فصل تنها زمانی احساسی‌تر می‌شود که مخاطبان به شخصیت‌های معیوب دلبستگی پیدا می‌کنند، که قوس‌های دگرگون‌کننده آن‌ها در پایان نمایش آنها را به افراد ظاهراً کاملاً متفاوتی تبدیل می‌کند.

ریک و مورتی (۲۰۱۳ – )

هولو

ریک و مورتی یک کمدی سیتکام علمی تخیلی است که به لطف طنز عجیب و غریب و شخصیت های کاملاً بدیع خود به یک پدیده جهانی تبدیل شد. سریال محبوب شنای بزرگسالان داستان دانشمند دیوانه ریک سانچز را روایت می کند که نوه تأثیرگذار خود مورتی اسمیت را در ماجراهای خطرناک، سورئال و وحشیانه ای می برد. چندجهانی حواس پرت خود را نشان می دهد. این سفرهای “سریع و سریع” به طور شگفت‌انگیزی بر رفاه مورتی تأثیر می‌گذارد، نه اینکه به روابط او با سایر اعضای خانواده اش اشاره کنیم.

این نمایش علاوه بر اینکه به عنوان تفسیری طنز در مورد داستان های علمی تخیلی و فرهنگ پاپ ارائه می شود، داستان های علمی-تخیلی سنتی را نیز برای بیان داستان های خنده دار خود تجزیه می کند. ریک و مورتی همچنین به سمت مضامین وجودی گرایش پیدا می‌کند و فلسفه و علم را با هم ترکیب می‌کند تا داستان‌های هوشمندی خلق کند که اتفاقاً خنده‌دار و خنده‌دار هستند.

سیمپسونها (۱۹۸۹ – )

۲۰th TV, Gracie Films / Fox

ایجاد شده توسط مت گرونینگ سیمپسونها یک کمدی متحرک طولانی مدت است که نیازی به معرفی ندارد. از زمانی که اولین بار در سال ۱۹۸۹ شروع به کار کرد، اپیزودهای نمادین متعددی تولید کرده است، فرهنگ پاپ را به شیوه‌های شوخ‌آمیز تقلید می‌کند، رویدادهای جاری را مسخره می‌کند و موارد دیگر. با حضور خانواده ای که در شهر خیالی اسپرینگفیلد زندگی می کنند، سیمپسونها هومر سیمپسون کم هوش اما دوست داشتنی، همسر بیش از حد صبورش مارج، پسر بداخلاقشان بارت، دختر باهوششان لیزا و بچه شیرین اما آرامشان مگی را به تصویر می کشد.

سیمپسونها انجام داد” به یک ضرب المثل محبوب در میان طرفداران تبدیل شده است زیرا این سریال ماندگار تقریباً تمام جنبه های زندگی مدرن را تحت تأثیر قرار داده است. این سریال چندین جایزه امی پرایم تایم، جوایز Peabody و موارد دیگر را به دست آورده است، به ویژه «عصر طلایی» آن به عنوان بهترین سریال مورد ستایش قرار گرفته است و مهمتر از آن، جنبه های بی شماری از آن به بخشی از فرهنگ لغت فرهنگی تبدیل شده است. سیمپسونها بدون شک جایگاه خود را در فرهنگ پاپ برای دهه های آینده تثبیت می کند.

پارک جنوبی (۱۹۹۷ – )

کمدی سنترال

هر کسی که به پارک جنوبی می رود می داند که در شرف گذراندن اوقات خوبی است. یکی که دقیقا مناسب بچه ها نیست. مجموعه انیمیشن طولانی مدتی که توسط تری پارکر و مت استون ساخته شده است به دلیل طنز بی احترامی و جنجال های بی شمارش به جایگاهی افسانه ای دست یافته است. این فیلم مزخرفات گروهی از دوستان – استن مارش، کایل بروفلوسکی، اریک کارتمن، و کنی مک کورمیک – را نشان می دهد که در موقعیت های عجیب و غریب در شهر صاحب نام قرار می گیرند.

از تمسخر سلبریتی ها و سیاستمداران تا نمایش چهره هایی مانند صدام حسین به شیوه های رسوا، پارک جنوبی همیشه به خاطر تفسیر اجتماعی تیغ تیز و کمدی طنز بی باک خود شناخته شده است. هیچ رویداد سیاسی و فرهنگی مهمی از بینش‌های کمدی سریع سریال انیمیشنی که فقط برای چشمان بزرگسالان ساخته شده در امان نیست.

توصیه های سردبیران







عشق، مرگ و ربات ها است مجموعه گلچین انیمیشن بزرگسالان موفق نتفلیکس که تصاویری بسیار متنوع و خیره کننده و داستان های جذاب را با هر قسمت جدید ارائه می دهد. این نمایش که اغلب حول محور ژانرهای علمی تخیلی، ترسناک، فانتزی و گاهی اوقات کمدی می چرخد، اساسا مجموعه ای از فیلم های کوتاه است که برای مخاطبان بالغ ساخته شده است.


منبع: https://www.digitaltrends.com/movies/best-animated-tv-shows-adults/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *