۱۰ بهترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۳، رتبه بندی شده است

شاید سال ۲۰۲۳ برای بسیاری از فیلم‌ها سال سختی بود، اما سال خوبی برای ترسناک بود. در حالی که فیلم ها دوست دارند آرزو کردن، فلشو Mission Impossible: Dead Reckoning فیلم‌های ترسناک که در تلاش برای ایجاد موج یا کسب سود بودند، تقریباً هر ماه به پرفروش‌ترین فیلم‌ها تبدیل شدند. ترسناک حتی سال بسیار خوبی را در پلتفرم‌های استریم سپری کرد و فیلم‌های اصلی در آن منتشر شد هولوطاووس پرایم ویدیوو البته شودر.

اما کدام فیلم های ترسناک بهترین مطلق سال بودند؟ از موفقیت‌های باکس آفیس گرفته تا عزیزان منتقد (و در بسیاری موارد، هر دو)، این ۱۰ فیلم ترسناک سال ۲۰۲۳ را تعریف کردند و ثابت کردند که زندگی جدیدی در این ژانر دمیده می‌شود.

۱۰٫ بیمار

۱۰ بهترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۳، رتبه بندی شده است
بلومهاوس

از زمان همه‌گیری، هالیوود سعی کرده داستان‌های کووید بسازد… اما هیچ‌کس آنها را نمی‌خواهد. از فیلم باکس آفیس کیتی هلمز، تنها با همبه NBC برقراری ارتباطکه حتی قبل از اتمام فصل اول آن لغو شد، COVID موضوعی است که هنوز برای اکثر بینندگان بسیار بد و خام است.

ولی مریض متفاوت بود در این فیلم، یک گروه فاصله‌گذاری اجتماعی در یک خانه دریاچه خلوت توسط یک قاتل نقابدار تحت تعقیب قرار می‌گیرد. محیط کووید حس خوبی به فیلم اضافه کرد و یک طرح داستانی عالی بود برای توضیح اینکه چرا گروه تا این حد از دیگران دور بود و چرا کسی برای کمک نیامد. مسلماً فیلم شباهت هایی به آن دارد غریبه هااما اگر آن سبک ترسناک بی پایان را دوست دارید، مریض فیلمی است که باید تماشا کنید

۹٫ M3GAN

بلومهاوس

در ژانویه منتشر شد M3GAN رقابت بسیار کمی در تئاتر داشت. آواتار: راه آب هنوز هفته به هفته در باکس آفیس تسلط داشت و به ندرت هیچ فیلم جدیدی به جز عناوین فراموش نشدنی مانند سطح و مهمانی خانگی آزاد می شدند. خوشبختانه، یک فیلم ترسناک و جذاب، به یک پدیده فرهنگی تبدیل شد.

M3GAN حول محور یک عروسک همراه با اندازه واقعی با هوش مصنوعی است که قاتل می شود و هر کسی را که سر راهش قرار می گیرد، از بین می برد. همچنین، او می رقصد. چندی نگذشت که رسانه های اجتماعی غوغا کردند M3GAN. درگ کوئین ها مانند او لباس می پوشیدند، مردم حرکات رقص نمادین او را اجرا می کردند و او حتی در شب های ترسناک هالووین استودیو یونیورسال حاضر شد. عروسک زوال عقل بود هر کجا، و دلیل خوبی دارد. این فیلم جذاب بود اما خودآگاه از پوچ بودن آن بود که آن را بسیار سرگرم کننده کرد.

۸٫ پنج شب در فردی

تصاویر جهانی

پنج شب در فردی جایگاهی را در این فهرست به دست می‌آورد، زیرا، اگرچه این فیلم آنقدرها هم عالی نیست، اما جنبه‌های بسیار خوبی در آن وجود دارد. نه، خیلی ترسناک نبود و متأسفانه، فیلم کاملاً خالی از ترس‌های پرشی است که بازی به آن‌ها معروف است. و با این حال، به یک ضربه خروشان تبدیل شد. همه آن بیرون آن ترس عمیقی را که همه ما مخفیانه از چاک ای-چیز داشتیم، به یاد می آورند، زیرا می دانستند که چیزی در مورد آن انیمیشن های بزرگ و بی احساس درست … درست نبود.

FNAF می داند چگونه ترس های پنهان دوران کودکی ما را شکار کند، بنابراین تماشاگران برای تماشای فیلم با وجود نقدهای ضعیف به سالن ها و طاووس هجوم آوردند. این فیلم نه تنها در باکس آفیس بیش از ۲۸۷ میلیون دلار فروش کرد، بلکه به فروش رسید پربیننده ترین فیلم طاووس تا به حال. به لطف متیو لیلارد مورد علاقه فرقه و دسته ای از تخم مرغ های عید پاک برای طرفداران این فرنچایز (شامل چند برش عمیق)، فیلم می دانست که چگونه بینندگان را بدون توجه به نظر منتقدان جذب کند. FNAF در نهایت به پردرآمدترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۳ تبدیل شد، تمایزی که شایسته آن بود.

۷٫ سیاه شدن

lionsgate

مثل یک ترسناک جنون زده جومانجی، گروهی از دوستان سیاهپوست مجبور می شوند یک بازی رومیزی انجام دهند … یا خطر از دست دادن جان خود را دارند. بازی آنها را در دانش خود از فرهنگ سیاهان به چالش می کشد و آنها را مجبور می کند وقتی یک سوال اشتباه می کنند، کسی را قربانی کنند. سیاه شدن خنده دار و در عین حال بیمارگونه است و داستان عمیق تری برای گفتن در مورد نژاد و تبعیض دارد.

اما شبیه برو بیرون، این معنی مانند برنامه های ویژه PBS کودکان سنگین نیست، بلکه در یک طرح جالب و سرگرم کننده و قانع کننده پیچیده شده است. این فیلم می پرسد آدم های بد واقعی چه کسانی هستند و دارای خطوط فوق العاده هوشمندانه و لحظات عالی در طول مسیر است.

۶٫ اره X

لاینزگیت

یکی دیگر از دنباله های موفق امسال بود X را دیدکه در واقع بین اره و Saw II. هم طرفداران و هم منتقدان عاشق بازگشت فیلم به فرم بودند و بازگشت جیگساو و آماندا و طرح داستان محور فیلم را تحسین می کردند – به همه یادآوری می کند که اره فیلم‌ها می‌توانند چیزی بیش از غرور بی‌معنی باشند و در واقع داستان‌های جذابی داشته باشند.

این نه تنها یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۲۳ است، بلکه یکی از بهترین فیلم‌های اره‌ای است که تا به حال ساخته شده است و برنده‌ای بسیار مورد نیاز را برای فرنچایزی که بسیاری فکر می‌کردند سال‌ها پیش از بین رفته بود، به دست آورد. X را دید همچنین چند تله واقعاً شنیع و سادیستی دارد (داستان واقعی: هم اتاقی من به معنای واقعی کلمه هنگام تماشای فیلم از هوش رفت)، بنابراین برای گورهوندها و هرکسی که دوران “پورن شکنجه” دهه ۲۰۰۰ را از دست می دهد بسیار مناسب است.

۵٫ هیچ کس شما را نجات نخواهد داد

استودیوهای قرن بیستم

هیچ کس شما را نجات نخواهد داد امکانات دوپسی بازیگر زن کیتلین دوور، که باید از تهاجم بیگانگان و گذشته غم انگیز خود در این فیلم منحصر به فرد اولین تماس بگریزد.. این فیلم بیشتر شبیه به یک فیلم تهاجم به خانه است، در حالی که Dever توسط یک مهاجم بیگانه در اطراف خانه تعقیب می شود. اما در پایان مشخص می شود که بیگانگان شروع به تسخیر هر انسان در شهر او کرده اند و قصد دارند دنیا را تسخیر کنند.

خاطره انگیزتر ساختن فیلم این واقعیت است که عملاً هیچ دیالوگی ندارد، بنابراین طرح داستان به بینندگان منتقل نمی شود و تفسیر آن بر عهده آنهاست. هیچ کس شما را نجات نخواهد داد را می توان به بهترین شکل توصیف کرد غیر معمول – به راحتی با هنجارهای ترسناک یا علمی تخیلی مطابقت ندارد و حال و هوای آن با پخش فیلم کاملاً تغییر می کند. اما شما را مجذوب خود می کند و باعث می شود که بخواهید به تماشای آن ادامه دهید، تا پایان تکان دهنده (و خنده دار).

۴٫ Evil Dead Rise

سینما خط جدید

بروس کمپبل به فرنچایزی بازگشت که او را به شهرت رساند (این بار به عنوان تهیه کننده اجرایی) ایول دد برخاست. در دنباله مستقل، یک خانواده باید پس از بازگشت Deadites از آپارتمان خود فرار کنند و خون، غم و اندوه بیشتری را به همراه داشته باشند. این فیلم نقدهای مثبتی دریافت کرد، در باکس آفیس موفق شد و حتی برخی را تحریک کرد جنجال در اولین نمایش SXSW.

در طی یک پرسش و پاسخ بعد از فیلم، یکی از حضار شروع کرد به فریاد زدن در مورد اینکه چقدر از فیلم متنفر هستند، که کمپبل در پاسخ گفت: “تو اینجا چه کار می کنی؟” فتنه را از اینجا بردارید.» سپس حضار به تشویق پرداختند و این حادثه در فضای مجازی پخش شد. با توجه به ایول دد برخاست‘s 84% امتیاز راتن تومیتوز و باکس آفیس ۱۴۶ میلیون دلاری آن، به نظر می رسد که نظر هکر با بقیه مردم موافق نبود.

۳٫ کاملا قاتل

بلومهاوس

پس از نمایش اولین نقدهای تحسین برانگیز در جشنواره شگفت انگیز در آستین، تگزاس، کاملا قاتل تبدیل به یک انحصاری در Prime Video شد. در فیلم، جولی بوون (خانواده مدرن) نقش مادری را بازی می کند که ۳۰ سال پیش از یک قاتل زنجیره ای جان سالم به در برد. اما پس از بازگشت قاتل و قتل او، دخترش تصمیم می گیرد برای جلوگیری از مرگ مادرش به دهه ۸۰ برگردد.

کامل با سفر در زمان و فضای کمپینگ دهه ۸۰، کاملا قاتل یک فیلم شیک و شوخ‌آمیز است که عجیب و غریب و خنده‌دار است و در عین حال یک ورودی واقعاً هوشمندانه و محکم در زیرژانر اسلشر است. این فیلم همچنین در Rotten Tomatoes امتیاز چشمگیر ۸۷٪ را به دست آورد، که برای یک فیلم ترسناک مستقیم به جریان آسان نیست. ولی کاملا قاتل ثابت کرد که گاهی اوقات بهترین فیلم ها در سینما پیدا نمی شوند.

۲٫ جیغ ششم

پارامونت پیکچرز

بعد از جیغ بزن حق رای با بازگشت جیغ V کامل با نسل جدیدی از ستاره ها که شامل چهار شنبهجنا اورتگا، ۲۰۲۳ شاهد دنباله دیگری بود، جیغ ششم. و در کلاسیک جیغ بزن سبک، بزرگتر و وحشی تر از سلف خود بود، این بار Ghostface را در شهر نیویورک قرار داد. صحنه جدید بی عیب و نقص کار کرد و فیلم مثل همیشه پرتعلیق و هوشمندانه بود.

بازیگران جدید همچنان در نقش‌های خود رشد می‌کردند و بازی‌های بهتری از آن ارائه می‌کردند جیغ V و فیلم حتی شاهد بازگشت از جیغ ۴ کربی رید مورد علاقه طرفداران (هایدن پانتییر). به‌علاوه، افزوده‌های جدید به بازیگران، مانند جک کمپیون و درموت مولرونی، کاملاً با حال و هوای فرنچایز مطابقت دارند. جیغ ششم در باکس آفیس بیش از ۱۶۸ میلیون دلار فروش کرد و به پرفروش ترین فیلم تبدیل شد جیغ بزن فیلم از آن زمان جیغ ۲ در سال ۱۹۹۷

۱٫ با من صحبت کن

Causeway Films / فیلم Causeway

یکی از بزرگترین موفقیت های غافلگیر کننده سال ۲۰۲۳ بود با من حرف بزن، فیلمی استرالیایی که پیچ و تاب بی نظیری در استنباط کلاسیک «پنجه میمون» ایجاد می کند. در فیلم، یک دست قطع شده مرموز به مردم قدرت برقراری ارتباط با مردگان را می دهد، اما اگر این ارتباط بیش از حد طول بکشد، یک روح می تواند قربانی را تسخیر کند و باعث قتل عام و آشوب شود.

با من حرف بزن نمایش بسیار موفقی در مدار جشنواره فیلم داشت و در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ با بازخوردهای تحسین برانگیزی روبه‌رو شد و قبل از رفتن به ساندنس و SXSW در سال ۲۰۲۳٫ در هر جایی که فیلم نمایش داده شد مورد تحسین قرار گرفت و در نهایت باعث اکران جهانی شد. با بودجه ۴٫۵ میلیون دلاری ساخته شده است. با من حرف بزن تقریباً ۹۲ میلیون دلار در سینماها فروخت و به یکی از پردرآمدترین فیلم های ترسناک سال تبدیل شد.

با من حرف بزن بهترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۳ است زیرا واقعاً ترسناک است و در عین حال استعاره ای عالی از آسیب های خانوادگی را نیز دو چندان می کند. اگرچه این یکی از آن فیلم‌های «ترسناک» مورد تحسین منتقدان نیست که بیشتر شبیه درام باشد. ترس‌های واقعی دارد، و مانند همه فیلم‌های ترسناک بزرگ، تأثیری ماندگار از خود بر جای می‌گذارد.

توصیه های سردبیران







از زمان همه‌گیری، هالیوود سعی کرده داستان‌های کووید بسازد… اما هیچ‌کس آنها را نمی‌خواهد. از فیلم باکس آفیس کیتی هلمز، تنها با همبه NBC برقراری ارتباطکه حتی قبل از اتمام فصل اول آن لغو شد، COVID موضوعی است که هنوز برای اکثر بینندگان بسیار بد و خام است.


منبع: https://www.digitaltrends.com/movies/best-horror-movies-of-2023-ranked/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *