۱۰ تا از گران قیمت ترین بوگاتی های ساخته شده تا کنون، رتبه بندی شده بر اساس قیمت

۱۰ تا از گران قیمت ترین بوگاتی های ساخته شده تا کنون، رتبه بندی شده بر اساس قیمت

تایپ ۵۵ سوپر اسپورت رودستر که توسط ژان بوگاتی – پسر اتتور موسس شرکت طراحی شده است، زیباترین خودروی اسپرتی است که تاکنون ساخته شده است. از رادیاتور نعل اسبی علامت تجاری خود و خطوط گلگیرهای روان گرفته تا عرشه ناقص عقب، خودرو زیبا و متناسب است. تایپ ۵۵ یک خودروی جاده ای است که با تکنولوژی و تجربه اتومبیل های مسابقه ای توسعه یافته است.

یک موتور ۲٫۳ لیتری هشت سیلندر خطی از خودروی مسابقه‌ای بوگاتی تایپ ۵۱ تولید شد که دارای دو میل بادامک بالای سر، دو سوپاپ در هر سیلندر و یک سوپرشارژر از نوع Roots است که ۱۳۵ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. بوگاتی سیستم تعلیق خودروی مسابقه ای Type 54 را در Type 55 نصب کرد که نتیجه آن یک خودروی جاده ای سبک وزن با مرکز ثقل پایین، هندلینگ اسپرت و نگه داشتن جاده استثنایی بود. تایپ ۵۵ سوپر اسپرت رودستر به حداکثر سرعت ۱۱۲ مایل در ساعت دست یافت.

تنها ۳۸ خودرو از تایپ ۵۵ ساخته شد که ۱۵ تای آن توسط سازندگان سرشناسی مانند Vanvooren، Gangloff و Figoni به عنوان خلاقیت های سفارشی منحصر به فرد ساخته شد. ۲۳ دستگاه باقی مانده در کارخانه بوگاتی تولید شد. تایپ ۵۵ رودستر که در بهترین موزه‌های خودروی جهان و گاراژهای منحصر به فردترین کلکسیونرها نگهداری می‌شود، به ندرت برای فروش در منحصر به فردترین حراجی‌های خودرو ظاهر می‌شود. جدیدترین فروش در حراج خودروهای کلکسیونی Bonhams در سال ۲۰۲۰ رخ داد. یک بوگاتی تایپ ۵۵ سوپر اسپرت مدل ۱۹۳۲، یکی از تنها ۱۱ رودستر بازمانده ژان بوگاتی با طراحی و بدنه کارخانه ای، به قیمت ۷٫۱ میلیون دلار فروخته شد.


منبع: https://www.slashgear.com/1450005/most-expensive-bugatti-ever-built/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *