۱۰ عملیات نظامی که به طرز فجیعی شکست خوردند

۱۰ عملیات نظامی که به طرز فجیعی شکست خوردند

ناپلئون بناپارت یکی از مشهورترین مردان تاریخ است. او به دلیل اقدامات خود در طول انقلاب فرانسه – جایی که او یک شخصیت مهم بود – و نقشش در جنگ های انقلاب فرانسه علیه قدرت های مهم اروپایی به شهرت رسید. تا سال ۱۸۰۴، او به مقام امپراتور فرانسوی ها رسید و خود را به عنوان یک شخصیت بزرگ در تاریخ جهان تثبیت کرد. ناپلئون که به عنوان یک استراتژیست ماهر و فرمانده نبرد شناخته می شود، پشت سر چندین پیروزی تعیین کننده در قرن نوزدهم بود.

با این حال، این بدان معنا نیست که هر کمپینی که او شروع کرده موفق بوده است. در حالی که بسیاری از مردم در مورد نبرد واترلو، جایی که ناپلئون سرانجام شکست خورد، می دانند، او سه سال قبل عملیات نظامی حتی فاجعه بارتری را انجام داد. در میان تشدید تنش‌ها بین فرانسه و روسیه، ناپلئون به دنبال راهی برای بازگرداندن این کشور به سیستم قاره‌ای بحث‌برانگیز خود برای محاصره بریتانیا بود.

این کارزار در ۲۴ ژوئن ۱۸۱۲ آغاز شد و ناپلئون در ابتدا شاهد موفقیت های زیادی بود. با عبور از روسیه با ۶۰۰۰۰۰ نفر، نبردهای مختلف خونین بود و حدود ۱ میلیون تلفات از هر دو طرف برآورد شد. با ادامه عقب نشینی نیروهای روسی و اجازه ندادن به ناپلئون فرصتی برای دستیابی به یک پیروزی قاطع، او مجبور شد پس از آب و هوای بد و کمبود تدارکات، نیروهایش را بیشتر تخلیه کند. در همین حال، بسیاری از سربازان کشورهای دیگر که برای جنگ وادار شده بودند، در زمانی که پیروزی بعید به نظر می رسید، فرار کردند. کمتر از ۱۰۰۰۰۰ سرباز در ارتش فرانسه از سفر بازگشت به خانه جان سالم به در بردند.


منبع: https://www.slashgear.com/1413450/military-operations-that-failed/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *