‘۱۲۳۴۵۶’ همچنان پرکاربردترین رمز عبور است. در اینجا توضیح می دهیم که چقدر طول می کشد تا هکرها آن را بشکنند

مطالعه‌ای که توسط NordPass، یک شرکت نرم‌افزار مدیریت رمز عبور، استفاده فراگیر از رمز عبور ضعیف معروف «۱۲۳۴۵۶» را نشان می‌دهد که توسط ۴۵ میلیون حساب کاربری مورد بررسی قرار گرفته است.

دومین و سومین رمز عبور محبوب، “admin” و “۱۲۳۴۵۶۷۸” به ترتیب در حدود ۴۰ میلیون و ۱۳٫۷ میلیون حساب کاربری یافت شد. در هند، “۱۲۳۴۵۶” با حفاظت از حدود ۳٫۶ میلیون حساب در صدر فهرست قرار گرفت و پس از آن “admin” با تقریبا ۱٫۲ میلیون حساب در رتبه بعدی قرار گرفت.

این مطالعه که با همکاری کارشناسان مستقل امنیت سایبری انجام شده است، هشدار می دهد که هکرها می توانند چنین رمزهای عبور را در کمتر از یک ثانیه بشکنند.

تیم تحقیقاتی یک پایگاه داده عظیم ۶٫۶ ترابایتی حاوی گذرواژه‌های دزدیده شده را با استفاده از بدافزارهای سرقتی مختلف مانند Redline، Vidar، Taurus، Raccoon، Azorult و Cryptbot تجزیه و تحلیل کردند. گزارش‌های بدافزار شامل گذرواژه‌ها و وب‌سایت‌های منبع، با داده‌های ۳۵ کشور بود.

این مطالعه داده‌ها را به صورت عمودی طبقه‌بندی کرد و امکان تجزیه و تحلیل آماری بر اساس کشورها را فراهم کرد و به کاربران اطمینان داد که هیچ داده شخصی توسط NordPass خریداری یا خریداری نشده است. این مطالعه روند نگران کننده ای را در میان علاقه مندان به پخش جریانی نشان داد که در مقایسه با کاربران سایر وب سایت های محبوب، تمایل به رمزهای عبور ضعیف را نشان دادند.

NordPass «۱۲۳۴۵۶» را به‌عنوان «بدترین رمز عبور جهان» معرفی کرد و در طول عمر این مطالعه، چهار مورد از پنج بار رایج‌ترین رمز عبور را به خود اختصاص داد. محققان تاکید کردند که علیرغم پیشرفت‌های فناوری که نفوذ رمزهای عبور را سخت‌تر می‌کند، حملات بدافزار همچنان تهدیدی مهم برای امنیت حساب کاربری هستند.

در پاسخ به این یافته ها، NordPass از کاربران خواست تا رمزهای عبور پیچیده حداقل ۲۰ کاراکتری را انتخاب کنند که ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادهای خاص را در خود جای دهد. این شرکت همچنین از استفاده مجدد رمز عبور در چندین پلتفرم حمایت کرد و بر خطر بالقوه برای همه حساب‌های مرتبط در صورت به خطر افتادن یکی از آنها تاکید کرد.

این مطالعه با تشویق کاربران به انجام ارزیابی‌های منظم از گذرواژه‌هایشان برای امنیت به پایان رسید و استفاده از مدیران رمز عبور مانند NordPass را برای تجربه آنلاین ایمن‌تر توصیه کرد.

(با نظر آژانس ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/123456-still-most-commonly-used-password-heres-how-long-it-takes-for-hackers-to-crack-it-13398182.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *