"32 درصد عملکرد بیشتر": در اینجا آمده است که چگونه نمک های لیتیوم می توانند کامپیوتر شما را سریع تر و خنک تر کار کنند — با استفاده از تکنیکی که هر انسانی بر آن مسلط است.

"32 درصد عملکرد بیشتر": در اینجا آمده است که چگونه نمک های لیتیوم می توانند کامپیوتر شما را سریع تر و خنک تر کار کنند — با استفاده از تکنیکی که هر انسانی بر آن مسلط است.

محققان دریافته‌اند که افزودن نمک به سیستم‌های کامپیوتری می‌تواند از گرم شدن بیش از حد دستگاه‌ها جلوگیری کرده و عملکرد را تا بیش از ۳۲ درصد افزایش دهد.

تیمی در دانشگاه سیتی هنگ کنگ امیدوار است این روش غیرفعال که می‌تواند در الکترونیک، باتری‌ها، سلول‌های خورشیدی و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد، متکی بر دفع رطوبت از محلول‌های نمک رطوبت باشد. این نوع نمک ها زمانی که رطوبت نسبی کمتر از ۷۵ درصد باشد باعث متراکم شدن رطوبت می شود.

سیستمی که محققان ساخته اند حول یک غشای متخلخل طراحی شده است که در ساختاری قرار گرفته است که از تماس آب نمک با هر جزء جلوگیری می کند. آب متکی به تبخیر و بازجذب برای پایین نگه داشتن دما در مثلاً CPUها است. این منجر به افزایش عملکرد قابل توجهی در هنگام آزمایش با CPU ODROID-XU4 شد.

خنک نگه داشتن با آب نمک

وی وو، استاد دانشکده انرژی و محیط زیست در دانشگاه هنگ کنگ، می گوید: «مدیریت ضعیف حرارتی می تواند باعث انباشت گرمای فوق العاده در دستگاه های الکترونیکی شود که منجر به از بین رفتن عملکرد و در نهایت خرابی دستگاه می شود.

ما نشان می‌دهیم که استراتژی پیشنهادی قادر به ارائه ظرفیت خنک‌کننده پایدار طولانی‌مدت بدون نشت و خوردگی محلول است که می‌تواند افزایش دمای یک بخاری شبیه‌سازی شده را با اثربخشی هزینه‌ای بی‌سابقه در مقایسه با پیشرفته‌ترین زمان‌ها سرکوب کند. استراتژی های خنک کننده غیرفعال.”

فقط افزودن نمک به سیستم‌های خنک‌کننده مبتنی بر آب می‌تواند یک تغییر بازی برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد دستگاه‌ها باشد. اگر به طور موثر مقیاس‌بندی و تجاری‌سازی شود، ممکن است روزی شاهد سیستم‌های مشابه در آن باشیم بهترین ایستگاه های کاری یا سرورها و شاید لپ تاپ های تجاری خیلی دیرتر در خط.

استفاده از آب تصفیه شده با لیتیوم بروماید در یک سیستم کامپیوتری – با استفاده از هیت سینک سوزنی محصور شده با غشاء نمکی (HSMNHS) – منجر به بهبود عملکرد بیش از ۳۲٪ شد.

نمک‌هایی مانند این ظرفیت جذب رطوبت بسیار بالایی دارند و می‌توان آنها را بسیار سریع‌تر دوباره مورد استفاده قرار داد و این مزیت را نسبت به سایر استراتژی‌های خنک‌کننده که از هیدروژل‌ها یا چارچوب‌های فلزی استفاده می‌کنند، دارد. وو گفت که این بسیار ارزان‌تر و مقیاس‌پذیرتر است، و اضافه کرد که موانع تکنولوژیکی بسیار کمی برای تحقق این امر وجود دارد.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/32-more-performance-heres-how-lithium-salts-could-make-your-computer-run-faster-cooler-using-a-technique-that-every-human-being-has-mastered

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *