۵ بهترین شرور بتمن، رتبه بندی شده

آیا بتمن بزرگترین شخصیت تاریخ کمیک است؟ مسلماً بله. شوالیه تاریکی یکی از پیچیده‌ترین و لایه‌بردارترین چهره‌های این ژانر است که مطالعه‌ای جذاب در مورد آسیب‌ها، غم و اندوه و وفاداری تزلزل ناپذیر است. خط داستانی بتمن، در پس زمینه تیره و تار ورشکستگی اخلاقی. شهر گتهام، همه چیز در مورد مبارزه برای نجات یک شهر فاسد از خود است. گاتهام بیش از حد مایل است که در هرج و مرج و جنون فرو رود، که اغلب توسط یک یا چند نفر هدایت می شود. نمادین ترین شخصیت های شرور بتمن.

در واقع، بخشی از آنچه که Caped Crusader را به چهره ای جذاب و ماندگار تبدیل می کند، مجموعه دشمنان آشفته اوست که همگی کنترل محکمی بر شهر دارند، حتی از محصور شدن دیوارهای Arkham. شروران بتمن بازتاب های تاریک شوالیه تاریکی هستند که نشان دهنده تاریک ترین زوایای روان شکسته و خطرناک او هستند. شاید این همان چیزی است که آنها را از نام تجاری معمول شرورهای کتاب های مصور بیش از حد مرزی-مضحک متمایز می کند. دشمنان بتمن توانی ندارند، اما چیزهایی هم دارند که از بسیاری دیگر از ساخته های کمیک فرار می کنند: گراویتا. و در حالی که Arkham Asylum بیش از سهم قابل توجه ساکنان قابل توجه خود دارد، تعداد کمی از آنها به عنوان بهترین تبهکاران بتمن در تمام دوران شناخته می شوند.

۵٫ پنگوئن

تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

بسیاری ممکن است اسوالد کابل‌پات را به عنوان یکی از ضعیف‌ترین شخصیت‌های شرور بتمن نادیده بگیرند. او ممکن است خطری مشابه با برخی از قابل توجه ترین دشمنان کیپ صلیبی را نشان ندهد، اما اسوالد هیچ کس دیگری نیست. در دهه‌های تداوم کتاب‌های مصور، ثابت شده است که او تهدیدی خطرناک برای بتمن است و از طریق ترکیبی از ثروت و خشونت خوب و قدیمی بر دنیای اموات گاتهام حکومت می‌کند.

از لپ تاپ و تبلت گرفته تا قهوه ساز و تصفیه کننده هوا و لوازم ضروری خانه هوشمند مانند Amazon Echo صرفه جویی کنید.

پنگوئن یکی از بهترین دشمنان بتمن است. «آقای جنایتکار» که خود را معرفی می کند، شیک و خاطره انگیز است، چهره ای نمادین از افسانه شوالیه تاریکی و بخشی از بافت گاتهام. مهمتر از همه، پنگوئن دارای ویژگی نادری است که کاملاً عاقل است و پویایی او را با بتمن منحصر به فرد می کند. این دو گاهی اوقات متحدان اکراهی بوده اند، به طوری که Caped Crusader از سالن Iceberg’s Oswald به عنوان جبهه ای برای جمع آوری اطلاعات دنیای اموات استفاده می کند. پنگوئن یک بازمانده، مردی مدبر و حیله گر است که می داند گاتهام یک زمین بازی است و از استفاده از هر قطعه ای که در اختیار دارد بسیار خوشحال است.

۴٫ دو چهره

تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

هاروی دنت بدون شک غم انگیزترین شخصیت شرور بتمن است. دنت که زمانی یک دادستان باهوش و آینده‌دار بود، پس از حمله سالواتوره مارونی، رئیس اوباش، از چهره او بدشکل شد. هاروی که در جنون فرو می‌رود، شخصیت دو چهره را پذیرفته و غرایز خطرناک و قاتل خود را در حین پیوستن به دنیای جنایتکاری که زمانی سعی در از بین بردن آن داشت، می‌پذیرد.

مانند بسیاری از معروف‌ترین شخصیت‌های شرور بتمن، Two-Face دارای یک ضربه است. در مورد او، وسواس با مفهوم دوگانگی است. دهه‌ها آشنایی با کتاب‌های مصور باعث شده است که او از یک دشمن غم‌انگیز به یک ضدقهرمان شرم‌آور تبدیل شود. با این حال، او قاطعانه در سمت اشتباه قانون باقی می‌ماند، بنابراین همیشه در مقابل بتمن و قوانین اخلاقی فاسدنشدنی او قرار می‌گیرد. جالب تر از همه، Two-Face از تخصص خود در قانون استفاده می کند تا سیستم را فریب دهد و دستکاری کند و از نقاط ضعف آن برای تخریب بیشتر آن استفاده کند. از بسیاری جهات، او بدترین کابوس بتمن است، یک دستکاری خطرناک و بسیار باهوش که می تواند یک شبه شهر گاتهام را بدون شلیک حتی یک گلوله بی ثبات کند.

۳٫ زن گربه ای

تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

این را به بتمن بسپارید تا معنادارترین رابطه عاشقانه خود را با یک جنایتکار داشته باشد. بدنام ترین سارق گربه جهان، عشق بزرگ زندگی بتمن است، با این دو رابطه پیچیده عشق و نفرت که چندین دهه را در بر می گیرد. از طریق آن همه Catwoman گریزان و مرموز باقی مانده استموجودی از سایه ها که طبیعت اسرارآمیزش برای بتمن جذاب و آزار دهنده است.

خطر Catwoman در توانایی او نهفته است که بتمن را مجبور به نادیده گرفتن کد تزلزل ناپذیر خود می کند. وقتی او در صحنه است، Crusader Caped تقریبا تمرکز خود را از دست می دهد و ماموریت همه جانبه خود را رها می کند. خصومت زن گربه ای نسبت به اقتدار است، به ویژه آنهایی که تحت پوشش قانون و نظم از قدرت خود سوء استفاده می کنند. او نمی تواند ایمان همیشگی بتمن را به شهری که ثابت شده تمایلی به تغییر ندارد درک کند، حتی اگر به تعهد پایدار او احترام بگذارد. اما در پایان روز، Catwoman هیچ وفاداری جز به خودش ندارد. او همیشه در کنار اوست و هیچ خفاشی نمی تواند آن را تغییر دهد.

۲٫ رأس الغول

تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

همه درود بر سر شیطان! راس الغول، مسلما و شاید بحث برانگیزترین دشمن بتمن است. Ra’s یک مغز متفکر جنایتکار به ظاهر جاودانه و رئیس League of Assassins، بسیار فراتر از Gotham است. برخلاف برخی دیگر از دشمنان بتمن که نمی توانند از مرزهای جزیره جهنمی خود عبور کنند، Ra’s بین المللی است. او همه جا چشم و گوش دارد و شبکه جهانی گسترده ای را کنترل می کند که اغلب منابع قابل توجه خود را به سمت گاتهام می برد، شهری که او آن را فراتر از نجات می داند.

بر خلاف سایر شرورهای توتالیتر، راس تعهد عمیقی به عقاید جزمی خود دارد. او در همان سطح از وسواس بتمن سهیم است، اما روش های آنها نمی تواند متفاوت تر از این باشد. شاید جالب ترین احترام راس و بتمن برای یکدیگر باشد. راس حتی از بتمن به عنوان “کارآگاه” به عنوان نشانه احترام یاد می کند و اغلب بیان می کند که او نه تنها یک حریف شایسته است، بلکه تنها کسی است که می تواند میراث خود را حفظ کند. Ra’s یک تهدید خطرناک و دائمی است، شخصیتی که از هر نظر بتمن را به چالش می کشد.

۱٫ جوکر

کمیک دی سی

تعداد کمی از شرورهای کمیک دیگر – در واقع، تعداد کمی از شخصیت های کتاب های مصور – به همان سطح شهرت و تحسین رسیده اند که شاهزاده دلقک جنایت. جوکر شخصیت اصلی بتمن است، شخصیتی که به عنوان نقطه مقابل هر چیزی که Crusader Caped برای آن ایستاده عمل می کند. جوکر تضاد تجسم یافته است، مغز متفکر جنایی خشن و پر هرج و مرج با شوخ طبعی سادیستی که از گاتهام به عنوان زمین بازی خود استفاده می کند.

رمز و راز پیشینه و انگیزه های جوکر را احاطه کرده است و او را خطرناک تر و جذاب تر می کند. حتی بتمن هم ادعا نمی کند که ذهن آشفته بدنام خود را به طور کامل درک می کند. جوکر کاربرد کمی برای ثروت یا نفوذ دارد. در عوض، او خواهان هرج و مرج کامل است و به عنوان نیروی غیرقابل پیش بینی و اجتناب ناپذیر طبیعت عمل می کند. بتمن می‌داند که هرگز نمی‌تواند جوکر را متوقف کند و می‌داند که در یک رقص دائمی با او قفل شده است. جوکر به نوبه خود کاملاً شیفته بازی Crusader Caped است، تا جایی که هر حرکتی که انجام می دهد تلاشی دقیق و حساب شده برای تحریک دشمن خود به شکستن قوانین اخلاقی است. اما بتمن هرگز این کار را نخواهد کرد و جوکر یک روز دیگر زنده خواهد ماند تا بخندد.

توصیه های سردبیران







بسیاری ممکن است اسوالد کابل‌پات را به عنوان یکی از ضعیف‌ترین شخصیت‌های شرور بتمن نادیده بگیرند. او ممکن است خطری مشابه با برخی از قابل توجه ترین دشمنان کیپ صلیبی را نشان ندهد، اما اسوالد هیچ کس دیگری نیست. در دهه‌های تداوم کتاب‌های مصور، ثابت شده است که او تهدیدی خطرناک برای بتمن است و از طریق ترکیبی از ثروت و خشونت خوب و قدیمی بر دنیای اموات گاتهام حکومت می‌کند.


منبع: https://www.digitaltrends.com/movies/best-batman-villains-ever-ranked/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *