۵ تا از سریع ترین موتورسیکلت های سوزوکی که تا به حال ساخته شده است

۵ تا از سریع ترین موتورسیکلت های سوزوکی که تا به حال ساخته شده است

سوزوکی هایابوسا در سراسر جامعه موتورسیکلت به خوبی شناخته شده است، و به یک دلیل بسیار خوب – این دوچرخه یک جانور است. این موتور ۱۳۴۰ سی سی چهار سیلندر DOHC دارد که ۱۸۷ اسب بخار قدرت دارد. سرعت فراگیر آن باعث می شود به نظر برسد که آماده حمله در یک لحظه است و به صراحت بگویم که اینطور است.

آنچه در مورد Hayabusa مهم است این است که زمانی که در سال ۱۹۹۹ عرضه شد، هر دوچرخه دیگری را با قدرت تمام از آب خارج کرد. حداکثر سرعت آن بیش از ۲۰۰ مایل در ساعت و زمان صفر تا ۶۰ آن ۲٫۶ ثانیه بود. این زمانی بود که مردم شروع کردند به این فکر که آیا مردم واقعاً باید بتوانند با این سرعت پیش بروند. حتی صحبت از ممنوعیت سریع ترین دوچرخه های قانونی خیابانی نیز شد.

هیچ کس به طور قطع نمی داند، اما شایعه این است که گروهی از BMW در سال ۲۰۰۰ به ژاپن رفتند و یک “توافق آقایان” با همه شرکت های موتورسیکلت سازی بسته شد مبنی بر اینکه یک محدود کننده دیجیتالی برای دوچرخه ها قرار داده شود که آنها را قادر به رفتن نکند. بیش از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت (۱۸۶ مایل در ساعت). در نتیجه، هایابوسای فعلی دارای حداکثر سرعت ۱۸۶ مایل در ساعت است و زمان ۰-۶۰ آن نیز کمی کندتر است، در ۲٫۸ ثانیه.

شاید بپرسید آخرین Hayabusa بدون محدود کننده دیجیتال چقدر سریع کار می کند؟ حدس شما به خوبی حدس ما است.


منبع: https://www.slashgear.com/1494797/fastest-suzuki-motorcycles-ever-built/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *