۵ دلیل خوب برای اینکه در نهایت مانیتور کامپیوتر خود را ارتقا دهید

۵ دلیل خوب برای اینکه در نهایت مانیتور کامپیوتر خود را ارتقا دهید

وقتی صحبت از پیکسل ها شد، دلیل دیگری برای ارتقاء مانیتورتان این است که تعداد بیشتری از آنها را دریافت کنید. اصطلاح وضوح به تعداد پیکسل های صفحه نمایش شما اشاره دارد. این معمولاً در ردیف اندازه گیری می شود. بنابراین، اگر یک مانیتور ۱۰۸۰×۱۹۲۰ (AKA 1080p) دارید که رزولوشن پایه برای کیفیت تصویر با وضوح بالا در نظر گرفته می شود، ۱۹۲۰ ردیف عمودی در سراسر مانیتور شما وجود دارد که هر ردیف از ۱۰۸۰ پیکسل تشکیل شده است. هرچه تعداد پیکسل‌های بیشتری در یک فضای مشخص در حال بازی باشند، مانیتور می‌تواند تصویر واضح‌تر و با کیفیت‌تری تولید کند. بالاتر از ۱۰۸۰p، تعاریف استاندارد ۱۶:۹ که ممکن است پیدا کنید عبارتند از ۲K (2560×1440)، ۴K (3840×2160) و ۸K (7680×4320).

این اعداد می توانند در هنگام کار با نمایشگرهای فوق عریض یا سایر نمایشگرها با نسبت های غیر معمول تغییر کنند، اما قانون کلی ثابت می ماند. هر چیزی کمتر از ۱۰۸۰p با کیفیت پایین در نظر گرفته می شود که در مقایسه تار به نظر می رسد. بنابراین، اگر مانیتور شما کمتر از ۱۰۸۰p است، بهتر است ارتقا دهید. داشتن وضوح ضعیف روی صفحه نمایش احتمالا یکی از بزرگترین انگیزه ها برای ارتقا است.

اگر همه اینها گیج کننده است، نگران نباشید! نکته اصلی که باید در نظر داشته باشید این است که یک صفحه نمایش با وضوح بالاتر تقریباً همیشه بهتر است، بنابراین ممکن است بخواهید زمانی که تصمیم به ارتقا دارید، یک مانیتور ۲k یا ۴k تهیه کنید. اگر صفحه نمایش بزرگتری دارید، این امر به ویژه مهم است.


منبع: https://www.slashgear.com/1429216/stop-ignoring-crucial-signs-new-monitor/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *