۶ نشانه که کامپیوتر شما ممکن است به بدافزار آلوده شده باشد

۶ نشانه که کامپیوتر شما ممکن است به بدافزار آلوده شده باشد

در برخی موارد، استفاده بسیار زیاد از CPU می تواند نشان دهنده عفونت بدافزار باشد. وقتی هیچ نرم افزاری را اجرا نمی کنید یا صفحات وب را بارگذاری نمی کنید، لایف وایر سهمی که استفاده از CPU یا “واحد پردازش مرکزی” معمولی باید حدود ۱٪ تا ۵٪ باشد. با این حال، انواع مختلف بدافزار می توانند از CPU کم استفاده شما بدون رضایت شما به روش های مختلف، از جمله استخراج ارزهای دیجیتال، استفاده کنند.

مطابق با نرم افزار Check Point، بدافزار استخراج رمزنگاری کامپیوتر را آلوده می کند و از آن برای انجام جستجوی بلوک های ارز دیجیتال استفاده می کند. از آن به عنوان “کاوش توسط درایو” یاد می شود، Malwarebytes این عمل را به این صورت تعریف می‌کند که “یک قطعه کد جاوا اسکریپت در یک صفحه وب برای انجام استخراج ارز دیجیتال در ماشین‌های کاربری که از این صفحه بازدید می‌کنند، جاسازی شده است.”

در سال ۲۰۱۸ هزاران وب سایت بودند با نرم افزار استخراج کریپتو به خطر افتاده استاز جمله وب‌سایت‌های دولت ایالات متحده و بریتانیا از طریق یک افزونه شخص ثالث که توسط Texthelp برای کمک به کاربران کم‌بینا به نام «Browsealoud» توسعه یافته است. برای این نوع بدافزار، بازدیدکنندگان ناآگاه این وب‌سایت‌های قانونی با باز شدن مرورگرهایشان، افزایش ناگهانی استفاده از CPU خود را تجربه کردند.

برای بررسی میزان استفاده از CPU برای هرگونه فعالیت غیرعادی در ویندوز، Ctrl+Shift+Esc را همزمان فشار دهید. در ستون سمت چپ، Performance > CPU را انتخاب کنید. برای کاربران مک، می توانید با رفتن به Activity Monitor، مانیتور فعالیت GPU خود را مشاهده کنید. برای انجام این کار، Spotlight را راه اندازی کنید و “Activity Monitor” را جستجو کنید. سپس در نوار منو، Window > CPU History را انتخاب کنید. هر دو نشان می دهند که چه درصدی از قدرت مرورگر شما استفاده می کند که باید کمتر از ۱۰٪ باشد.


منبع: https://www.slashgear.com/1460292/signs-computer-infected-malware/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *