۷ بهترین شخصیت های کیهانی مارول، رتبه بندی شده

مارولز این تنها فیلم یا محتوایی نیست که قهرمانان کیهانی مارول را به نمایش می گذارد. در اوایل دهه ۱۹۶۰، مارول کامیکس با معرفی شخصیت های واقعی و واقعی از دی سی متمایز شد. مرد عنکبوتیمرد آهنی، هالک و چهار شگفت انگیز. برخلاف سوپرمن، واندر وومن و گرین لنترن، قهرمانان مارول خداگونه و خطاناپذیر نبودند. آنها به سادگی انسان بودند. اما طولی نکشید که مارول قهرمانان کیهانی قدرتمند خود را معرفی کرد. دادن حس انسانیت بیشتر به این موجودات، کلید کارکردن آنها در چارچوب دنیای کمیک مارول بود. برخی از آنها حتی قبل از اینکه در شرایط خارق العاده ای در سراسر کهکشان قرار بگیرند، انسان بودند.

وقتی هفت شخصیت برتر کیهانی مارول را در نظر گرفتیم، به این نتیجه رسیدیم که بهتر است روی قهرمانان تمرکز کنیم. Galactus و Thanos مخلوقات باشکوهی هستند، اما فقط به عنوان شرور در مقیاس کیهانی. برای مقابله با چنین تهدیدهایی نیاز به یک قهرمان واقعا خاص است. فقط تعداد کمی از شخصیت های زیر در فیلم های کمیک مارول ظاهر شده اند. اما نگهبانان کهکشان نمی‌توان برای همیشه در کانون توجه کیهانی قرار گرفت و احتمالاً در چند سال آینده بسیاری از این قهرمانان را روی صفحه نمایش خواهید دید.

۷٫ روح سوار کیهانی

۷ بهترین شخصیت های کیهانی مارول، رتبه بندی شده
تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

آیا باور می کنید که این مرد قبلاً پانیشر بوده است؟ در دانی کیتس و هنرمند جف شاو در سال ۲۰۱۸ اجرا می شود ثانوس سری کتاب‌های مصور، آینده‌ای جایگزین برای دنیای مارول معرفی کردند که در آن تانوس پس از کشتن همه چیز و هرکسی که در مسیرش بود، سلطنت کرد. حتی فرانک کسل، با نام مستعار پانیشر، از خشم تانوس مصون نبود. اما به عنوان یکی از معدود قهرمانان مارول که به خاطر زندگی خشونت آمیز خود به جهنم محکوم شد، معامله با یک شیطان به Castle فرصتی دوباره برای انتقام به عنوان Ghost Rider جدید داد.

در قرن‌های بعد، کسل از خلوت بودن آخرین فرد زنده روی زمین دیوانه شد. هنگامی که گالاکتوس به دنبال کمک در برابر تانوس ظاهر شد، تنها چیزی که او پیدا کرد یک روح سوار شکسته بود که پذیرفت منادی جدید او با قدرت ها و توانایی های پیشرفته شود. به این ترتیب Castle تبدیل به Cosmic Ghost Rider شد. اما در یک چرخش بی رحمانه، تانوس به راحتی گالاکتوس را شکست داد و کازمیک گوست رایدر را خدمتکار خود کرد.

اندکی پس از ظهور اولیه و نابودی بعدی اش، Cosmic Ghost Rider دوباره در دنیای امروزی مارول ظاهر شد. با این حال، تلاش‌های Castle برای بازنویسی تاریخ به طرز وحشتناکی اشتباه بوده است، و او آنقدر لوپ است که شخصیت فعلی او بیشتر شبیه Deadpool است تا Punisher.

۶٫ کوازار

تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

سه دهه پیش، تنها چیزی که واقعاً برای یک قهرمان کیهانی مارول نیاز داشتید، یک لباس رنگارنگ، یک کفال و یک جفت گروه کوانتومی بود. به طور خلاصه این وندل وان است. Quasar اصلی مارول به عنوان یک قهرمان برای همه افراد تصور می شد، بنابراین او همیشه شجاع ترین یا درخشان ترین آن دسته نبود. اما قلب او در جای درستی قرار داشت و کوازار یک انتقام‌جوی کیهانی قابل اعتماد در دهه ۹۰ بود که سری کتاب‌های کمیک خودش را متوقف کرد. کوازار حتی در میان قهرمانانی بود که با تانوس مقابله کردند دستکش بی نهایتخط داستانی کتاب مصور که الهام بخش دنیای سینمایی مارول بود Avengers: Infinity War.

علیرغم اینکه مارول چندین بار مرگ را فریب داده است، ظاهراً از نسخه کوازار وندل خارج شده است. یکی از جانشینان وندل، فیلا ول، دختر کاپیتان مارول اصلی بود. و باید اعتراف کنیم که لباس کوازار او (در زیر) از لباس وندل باحال تر است.

تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

۵٫ کاپیتان مارول (کارول دانورز)

از سمت چپ، خانم مارول، کاپیتان مارول و واربرد که توسط الکس راس نقاشی شده است. تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

کارول دانورز خیلی قبل از اینکه کاپیتان مارول شود برای دنیای مارول مهم بود. در واقع، او فقط بیش از یک دهه است که کاپیتان مارول بوده است. اولین حضور او در سال ۱۹۶۸ به عنوان یک شخصیت مکمل در ماجراهای کاپیتان مارول اصلی مارول، مار-ول، رخ داد. کارول در آن زمان یک انسان معمولی بود، اگرچه او یک افسر ماهر در نیروی هوایی بود. کارول زمانی که مار-ول مخفیانه بود به عنوان یک دانشمند علوم انسانی به نام والتر لاوسون دوست شد. مار-ول همچنین زمانی که کارول در معرض یک ماشین آزمایشی قرار گرفت جان او را نجات داد.

آن ماشین به کارول قدرت هایی مانند توانایی های مارول، از جمله پرواز، قدرت، دستکاری انرژی، سرعت فوق العاده و غیره داد. در اواخر دهه ۷۰، کارول به عنوان خانم مارول، قبل از تبدیل شدن به باینری کیهانی در دهه ۸۰، به یک قهرمان تبدیل شد. کارول در دهه ۹۰ تا حد زیادی از قدرت خارج شد تا اینکه نام خود را به عنوان Warbird تغییر داد. او متعاقباً نام خانم مارول را پس گرفت قبل از اینکه در سال ۲۰۱۲ با یک Mar-Vell به طور موقت احیا شده روبرو شود. اونجرز در مقابل مردان ایکس رویداد. تماشای مار-ول که دوباره جانش را فدا می‌کند، الهام‌بخش کارول شد تا نام رمز خود را به عنوان نام خود انتخاب کند. و از آن زمان، کارول برجسته ترین قهرمان زن مارول در کیهان بوده است.

۴٫ نوا

تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

اسامی رمز ابرقهرمانی معمولاً در دنیای مارول بازیافت می شوند. به همین دلیل است که چندین روح سوار، کوازار و کاپیتان مارول وجود دارد. نواها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما در این مورد، ما در مورد نوا نوجوان، سام الکساندر، یا منادی سابق گالاکتوس، فرانکی رای (که به نوع دیگری از نوا تبدیل شد) صحبت نمی کنیم. در عوض، انتخاب ما ریچارد رایدر است، مرد جوانی که با قهرمانی هایی که به دهه ۱۹۷۰ برمی گردد، جایگاه خود را در این لیست به دست آورد!

خالق افسانه کمیک Marv Wolfman و هنرمند John Romita Sr مردی به نام نوا، یک سری کتاب های کمیک در حال انجام که ریچارد را به عنوان یک قهرمان طبقه کارگر معرفی می کند که قدرت های خود را پس از یک برخورد تصادفی با یک نوا سنتوریون در حال مرگ به نام رومان دی به دست آورده است. اگر این نام آشنا به نظر می رسد، ممکن است به این دلیل باشد که نقش رومان دی توسط جان سی ریلی در آن بازی شده است نگهبانان کهکشان. مسلماً منشأ ریچارد به نوعی گرین لنترن دی سی را پاره می کند. مارول حتی مدتها پس از تأسیس سپاه گرین لنترن، با بی شرمی نواهای مونتاژ شده را «نوا سپاه» نامید.

تجسم ریچارد از نوا در دهه ۸۰ شعله ور شد، قبل از اینکه او در دهه ۹۰ به عنوان یکی از بنیانگذاران جنگجویان جدید احیا شود. اما ریچارد تا قبل از مارول نتوانست به عنوان یک قهرمان پیشرو به موفقیت دست پیدا کند نابودی و فنا: تسخیر رویدادهای سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ به ترتیب. تسخیر همچنین خط داستانی بود که منجر به ایجاد محافظان مدرن کهکشان شد. و این فقط یک مسئله زمان است که ریچارد به دوستانش در صفحه نمایش بزرگ بپیوندد.

۳٫ کاپیتان مارول (مار-ول)

تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

در دنیای مارول، کاپیتان مارول اصلی، Mar-Vell، بیش از ۴۰ سال است که مرده است. پس چرا او در این لیست بالاتر از جانشین خود، کارول دانورز قرار می گیرد؟ زیرا مارول فقط یک قهرمان معمولی نبود. او یک طرد شده از مردمش، کری بود، که خستگی ناپذیر برای نجات همه در جهان صرف نظر از اینکه چه کسی و چه بودند، تلاش می کرد. Mar-Vell اولین ابرقهرمان کیهانی واقعی مارول بود که ماجراجویی هایی بسیار فراتر از محدوده زمین داشت. او همچنین اولین و تنها قهرمان اصلی مارول بود که مرد و مرده ماند. این از او یک شهید و همچنین یک اسطوره می سازد.

مرگ کاپیتان مارول اولین رمان گرافیکی اورجینال مارول در سال ۱۹۸۲ بود و نویسنده/هنرمند جیم استارلین پایانی برای Mar-Vell ساخت که ارسال ارزشمندی بود. قدرتمندترین قهرمانان زمین برای ادای احترام به مار-ول آمدند، زیرا بدن او به سرطان مرگبار تسلیم شد. با این حال، حتی در مواجهه با مرگ اجتناب ناپذیر او، شجاعت مارول از بین نرفت. سالها بعد فاش شد که مارول دارای سه فرزند است: جنیس ول، فیلا ول و تدی کاپلان/دورک هشتم. جنیس و فیلا برای مدت کوتاهی هویت کاپیتان مارول را پذیرفتند، در حالی که برادر ناتنی آنها، تدی، خود را به عنوان قهرمان هالکینگ در انتقام جویان جوان. میراث مار-ول از طریق فرزندانش تا امروز ادامه دارد.

۲٫ آدام وارلاک

تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

طرفداران گاه به گاه فیلم های کمیک بوک اخیراً اولین نگاه خود را به آدام وارلاک در داخل کشور داشتند Guardians of the Galaxy Vol. 3. استن لی و جک کربی، خالقان Fantastic Four، اولین نسخه از Warlock را در سال ۱۹۶۶ ارائه کردند، زمانی که او به سادگی “Him” نامیده شد، موجودی مصنوعی که توسط دانشمندان بشر خلق شده است. سازندگان بعدی از جمله روی توماس، گیل کین و جیم استارلین به وارلاک نام او و رنگ‌های مسیحایی او را دادند. از نظر قدرت، وارلاک نیز یکی از معدود قهرمانان مارول بود که توانست در مقابل تایتان دیوانه، تانوس بایستد. حتی مرگ وارلاک هم نتوانست او را سرکوب کند، زیرا او از آن سوی قبر بازگشت تا تانوس را شکست دهد.

وارلاک چندین سال بعد در طی ساخت به دستکش بی نهایت، خط داستانی که در آن تانوس از Infinity Gems (یا Infinity Stones، همانطور که در MCU نامیده می شود) استفاده کرد تا نیمی از جهان را از بین ببرد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود، وارلاک پیروز ظاهر شد و او برای مدت کوتاهی برترین موجود در دنیای مارول بود. خوشبختانه، وارلاک این قدرت را رها کرد و زندگی عادی تری را از سر گرفت. با وجود چرخه ثابت مرگ و تولد دوباره، او همچنان یکی از برجسته ترین قهرمانان کیهانی مارول است. تا کنون، نسخه لایو اکشن وارلاک MCU حتی سطح پتانسیل واقعی او را خراش نداده است.

۱٫ موج سوار نقره ای

تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

برای طرفداران کتاب های کمیک، Silver Surfer ممکن است در ابتدا تا حدودی احمقانه به نظر برسد. به هر حال او در فضا روی تخته موج سواری نقره ای سفر می کند. اما موج سوار نقره ای به راحتی بهترین شخصیت کیهانی است که مارول تا به حال خلق کرده است. لی و کربی Surfer را برای خط داستانی اولیه Galactus خود در صفحاتی خلق کردند چهار شگفت انگیز. موج سوار منادی کهکشان بود که او را به زمین هدایت کرد تا بلعنده دنیاها بتواند از این سیاره تغذیه کند و خود را حفظ کند. با این حال، موج سوار با آلیشیا مسترز، دوست دختر نابینای بن گریم/The Thing دوست شد. و از طریق آن دوستی، سیلور سرفر الهام گرفت تا به خاطر بشریت علیه استادش شورش کند.

رستگاری موج سوار هزینه زیادی داشت، زیرا او چندین سال در زمین تبعید شد و نتوانست به دنیای اصلی خود، Zenn-La بازگردد. در ابتدا موج سوار نقره ای کتاب کمیک، خوانندگان متوجه شدند که او زمانی دانشمندی شبیه به انسان به نام نورین راد بوده است. نورین برای نجات دنیای خود و معشوقه‌اش، شالا بال، پذیرفت که به گالاکتوس خدمت کند، کسی که از قدرت کیهانی برای تبدیل نورین به موج سوار نقره‌ای استفاده کرد. نورین در طول دوره طولانی خود بر روی زمین، با این ایده که آیا تصمیم درستی برای مقابله با گالاکتوس گرفته است یا خیر، دست و پنجه نرم می‌کرد، زیرا از نزدیک عمق ظرفیت بشر برای شر را می‌دید. اما او خوبی های انسانیت را نیز می دید و در مواقعی که به قدرتش نیاز بود برای محافظت از کره زمین جنگید.

در طول دهه ۸۰، سیلور سرفر سرانجام از محدوده زمین برای ماجراجویی های کیهانی آزاد شد که راه را برای چندین دهه داستان های کمیک هموار کرد. دستکش بی نهایت و نابودی. تا کنون، Silver Surfer تنها یک بار در سال ۲۰۰۷ روی صفحه نمایش بزرگ ظاهر شده است. Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer. اما با توجه به اهمیت او برای دنیای مارول، معرفی مجدد Silver Surfer در MCU اجتناب ناپذیر است. فقط مسئله زمان است.

توصیه های سردبیران







آیا باور می کنید که این مرد قبلاً پانیشر بوده است؟ در دانی کیتس و هنرمند جف شاو در سال ۲۰۱۸ اجرا می شود ثانوس سری کتاب‌های مصور، آینده‌ای جایگزین برای دنیای مارول معرفی کردند که در آن تانوس پس از کشتن همه چیز و هرکسی که در مسیرش بود، سلطنت کرد. حتی فرانک کسل، با نام مستعار پانیشر، از خشم تانوس مصون نبود. اما به عنوان یکی از معدود قهرمانان مارول که به خاطر زندگی خشونت آمیز خود به جهنم محکوم شد، معامله با یک شیطان به Castle فرصتی دوباره برای انتقام به عنوان Ghost Rider جدید داد.


منبع: https://www.digitaltrends.com/movies/7-best-cosmic-marvel-characters-ranked/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *