۷ بهترین همراهان Doctor Who، رتبه بندی شدند

این یک وقفه طولانی بوده است دکتر هو طرفداران، اما این سری با یک ویژه ۶۰ سالگی به نام بازگشته است Doctor Who: The Star Beast. این اولین مورد از سه ویژه‌ای است که دیوید تنانت، نوازنده دکتر دهم، به عنوان پزشک چهاردهم جدید ظاهر می‌شود. دکتر تنانت نیز به دونا نوبل از کاترین تیت، همراه سابق او در فصل چهارم پیوست.

دکتر در شش دهه گذشته همراهان متعددی برای ماجراجویی های خود در سفر در زمان داشته است. اما هنگام جمع آوری این لیست از هفت بهترین دکتر هو همراهان، ما تصمیم گرفتیم با همراهان سریال احیای مدرن که در سال ۲۰۰۵ شروع شد، بمانیم. فقط یک استثنا به این قاعده وجود دارد و آن هم به این دلیل است که شخصیت مورد نظر شانس بی نظیری برای ایفای نقش اصلی در هر دو کلاسیک را داشت. دکتر هو و در دوران مدرن اما اگر می خواهید بدانید چه کسی رتبه اول را کسب کرده است، باید به خواندن ادامه دهید.

۷٫ کاپیتان جک هارکنس

بی بی سی

بیشتر مردها دکتر هو اصحاب همان توجهی را که خانم ها می کنند، ندارند. البته یک استثنای بزرگ در دوران مدرن وجود دارد: کاپیتان جک هارکنس (جان بارومن). زمانی که دکتر و رز تایلر برای اولین بار کاپیتان جک را ملاقات کردند، او فقط یک مامور زمان مرتد و کلاهبردار قرن ۵۱ بود. اما جک به اندازه کافی ویژگی‌های قابل بازخرید را نشان داد که دکتر و رز به او فرصتی دوباره دادند و قبل از اینکه به او اجازه دهند با آنها در تاردیس سفر کند، زندگی او را نجات دادند.

جک از طریق تجربه خود در TARDIS، برگ جدیدی را به عنوان یک قهرمان برگرداند و جان خود را فدا کرد تا مردم بی گناه را از دست دالک ها نجات دهد. زمانی که رز برای مدت کوتاهی قدرت هایی شبیه به خدا داشت، جک را زنده کرد و ناخودآگاه او را به یک جاودانه تبدیل کرد. هنگامی که جک سرانجام در روزگار کنونی مستقر شد، تیتر آن شد مشعل سریال spinoff و یکی از نزدیکترین دوستان دکتر باقی ماند.

۶٫ مارتا جونز

مارتا جونز اثر فریما آگیمن دومین همراه مدرن دکتر بود که عاشق او شد. اما مارتا بیش از یک زن عاشق بود، او یک دانشجوی پزشکی ماهر بود که دانشش در بیش از یک مورد بسیار مهم بود. در پایان فصل سوم، مارتا حتی یک سال را تنها پس از اینکه استاد (جان سیم) دکتر را تسخیر کرد و بر جهان مسلط شد، گذراند. تنها با تلاش مارتا بود که استاد خلع شد و دکتر ترمیم شد. مارتا متعاقباً به دکتر گفت که چه احساسی دارد و چرا او را ترک می‌کند زیرا می‌دانست که او احساسات او را برنمی‌گرداند.

پس از جدایی از دکتر، مارتا توانایی خود را به عنوان عضوی از Torchwood و UNIT بیشتر ثابت کرد. او آخرین بار در دیده شد پایان زمان قسمت ۲ مبارزه با یک سونتاران در کنار همسرش، میکی اسمیت (نوئل کلارک)، که او نیز از همراهان قبلی دکتر بود.

۵٫ دونا نوبل

بی بی سی

همه شانس دوم سفر با دکتر را ندارند. اما پس از اینکه در ابتدا پیشنهاد دکتر برای همراهی با او در مکان و زمان را رد کرد، دونا نوبل بلافاصله پشیمان شد و ماموریت خود را برای یافتن دوباره او انجام داد. در فصل چهارم، دونا موفق شد و در نهایت به آرزویش رسید. از آنجایی که او هیچ علاقه ای عاشقانه به دکتر نداشت، آنها واقعاً با هم دوست بودند، بدون هیچ اشاره ای به بالقوه عاشق شدن. دونا فقط می خواست تا آخر عمر به ماجراجویی با دکتر ادامه دهد.

با این حال، هیچ کس نمی تواند برای همیشه با دکتر بماند. پس از اینکه دونا جهان را نجات داد و دانش تایم لرد را دریافت کرد که او را با دکتر برابر کرد، دکتر مجبور شد خاطره دونا را از زمان با هم پاک کند وگرنه او از بین می رفت. جدید دکتر هو ویژه‌نامه‌های شصتمین سالگرد نشان می‌دهند که آیا برای دونا بی‌خطر خواهد بود که دوران خود را به عنوان بهترین دوست دکتر به‌طور کامل به یاد بیاورد.

۴٫ کلارا اسوالد

بی بی سی

در حالی که بیشتر همراهان مدرن دکتر عاشق او هستند، کلارا اسوالد (جنا کلمن) ظاهراً می خواست او باشد. «دختر غیرممکن» به سرعت با دکتر یازدهم (مت اسمیت) دوست شد، کسی که قبلاً کلارا را دو بار در زندگی های دیگری که اصلاً تصوری از وجودش نداشت ملاقات کرده بود. سرانجام مشخص شد که کلارا با پرش به جدول زمانی دکتر و اجازه دادن به خود برای پراکنده شدن در چندین تجسم، زندگی دکتر را در چندین دوره نجات داد. این سطحی از فداکاری است که کمتر کسی می تواند با آن برابری کند.

دوستی کلارا با دکتر دوازدهم (پیتر کاپالدی) در ابتدا تیره و تار شد، اما او در نهایت شروع به ساختن خودش پس از او کرد. نترس بودن کلارا منجر به کشته شدن او شد، اما دکتر اجازه نداد داستان او به این شکل تمام شود. به همین دلیل، کلارا این شانس را پیدا کرد که با یک TARDIS و یک همراه خودش، قهرمان نوع خودش شود. شاید حتی یک روز او را دوباره ببینیم.

۳٫ رز تایلر

بی بی سی

دو فصل اول تماماً در مورد رز تایلر اثر بیلی پایپر بود، زیرا این سریال تا حد زیادی از او به عنوان جانشین تماشاچی استفاده کرد که او وارد دنیای دکتر نهم (کریستوفر اکلستون) شد. رز همچنین تا پایان فصل ۲ با Tenth Doctor ماند. او به سرعت وظیفه خود منصوب دکتر را پذیرفت تا هر کسی را که می توانست در سفر نجات دهد، و رز در طول راه عاشق او شد.

همچنین واضح است که دکتر احساسات رز را نسبت به او متقابل کرده است، اما آنها با مانعی بین دنیاهای متناوب از هم جدا شده بودند که هر دوی آنها را دلشکسته کرد. رز در فصل چهارم بازگشت تا به دکتر کمک کند تا یک بار دیگر جهان را نجات دهد، و او این فرصت را به او داد تا همیشه با نسخه‌ی تکراری‌اش برای همیشه شاد باشد.

۲٫ سارا جین اسمیت

بی بی سی

اگر این لیست بر اساس کل بود دکتر هوو سپس سارا جین اسمیت از الیزابت اسلدن برنده قطعی خواهد بود. ۱٫ اسلدن اولین حضور خود را در این فرنچایز در سال ۱۹۷۳ به عنوان همراه برای پزشک سوم (جان پرتوی) انجام داد و زمانی که دکتر چهارم تام بیکر بسیار محبوب بود، در سریال باقی ماند.

سارا جین اولین همراه از دوران کلاسیک بود که برای آن بازگشت دکتر هو سریال revival برای حضور مهمان در فصل ۲٫ اسلادن همچنین نقش خود را در دو قسمت پایانی فصل چهارم در کنار همه همراهان سریال مدرن تا آن زمان بازی کرد. اما دلیل اینکه سارا جین بدون در نظر گرفتن زمان حضورش در سریال کلاسیک در رتبه دوم قرار می گیرد این است که او تنها همراه تمام وقت بود که سریال خودش را دریافت کرد: ماجراهای سارا جین. مدت ها طول کشید تا سارا جین به خاطر قهرمانی اش شناخته شود، اما او این مرکز توجه را به خود جلب کرد. متاسفانه، ماجراهای سارا جین زمانی که اسلادن درگذشت، در فصل پنجم ناگهان به پایان رسید. اما میراث شخصیت او ماندگار است.

۱٫ امی پاند

بی بی سی

در دوران مدرن، امی پاند کارن گیلان بهترین همراهی است که دکتر داشته است. تقریباً همه همراهان در یک نقطه دکتر را نجات داده اند. اما چند نفر می توانند بگویند که آنها به معنای واقعی کلمه خواستند دکتر به وجود بیاید؟ امی این کار را کرد و خیلی چیزهای دیگر.

از آنجایی که دکتر در کودکی بیرون از خانه اش تصادف کرد، امی اولین کسی بود که دکتر یازدهم را ملاقات کرد و با او پیوند برقرار کرد. متأسفانه برای امی، او مجبور شد هفت سال صبر کند تا دوباره دکتر را ببیند، و سپس دو سال دیگر قبل از اینکه با او فرار کرد تا به کاوش در زمان و مکان برود… در آستانه ازدواجش با روری ویلیامز (آرتور درویل) .

اگرچه روری در نهایت به امی در TARDIS پیوست و ارزش خود را به عنوان یک همراه ثابت کرد، اما این امی بود که بهترین ها را در دکتر و خودش به ارمغان آورد. گیلان چنان تاثیری در این نقش گذاشت که از آن زمان به بعد در نقش سحابی در هر سه نقش، به ستاره‌ای بزرگ‌تر تبدیل شد. نگهبانان کهکشان فیلم ها و دو فیلم آخر انتقام جویان فیلم ها. شاید روزی او به خود بازگردد دکتر هو برای چیزی بیشتر از یک کمئو

تماشا کردن دکتر هو فصل ۱-۱۳ در حداکثر. قسمت‌های جدید از دیزنی پلاس پخش خواهند شد Doctor Who: The Star Beast در ۲۵ نوامبر.

توصیه های سردبیران







بیشتر مردها دکتر هو اصحاب همان توجهی را که خانم ها می کنند، ندارند. البته یک استثنای بزرگ در دوران مدرن وجود دارد: کاپیتان جک هارکنس (جان بارومن). زمانی که دکتر و رز تایلر برای اولین بار کاپیتان جک را ملاقات کردند، او فقط یک مامور زمان مرتد و کلاهبردار قرن ۵۱ بود. اما جک به اندازه کافی ویژگی‌های قابل بازخرید را نشان داد که دکتر و رز به او فرصتی دوباره دادند و قبل از اینکه به او اجازه دهند با آنها در تاردیس سفر کند، زندگی او را نجات دادند.


منبع: https://www.digitaltrends.com/movies/seven-best-doctor-who-companions-ranked/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *