۷ زبان برنامه نویسی پر تقاضا برای سال ۲۰۲۴

۷ زبان برنامه نویسی پر تقاضا برای سال ۲۰۲۴

با نزدیک شدن به سال جدید، ممکن است کنجکاو باشید که ببینید آیا مهارت های برنامه نویسی شما هنوز مورد تقاضا هستند یا اینکه باید برای بهترین فرصت ها مهارت های بیشتری را در نظر بگیرید.

صدها کد نویسی زبان ها در طول سال ها ظهور کرده اند. مهم نیست که چه چیزی را می خواهید بسازید، بدون شک زبان برنامه نویسی برای آن وجود دارد.

بنابراین کدامیک در آزمون زمان ایستاده اند و کدامیک ارزش بررسی را دارند؟ در اینجا هفت مورد وجود دارد که قرار است در سال ۲۰۲۴ و پس از آن ظاهر شوند یا همچنان در تقاضا باقی بمانند.

پایتون

به دلیل تطبیق پذیری و سرعت توسعه دهنده آن تحسین شد، پایتون طی چند سال گذشته به طور پیوسته در نمودارهای زبان برنامه نویسی صعود کرده است. این یک زبان مفید برای کار با هوش مصنوعی در نظر گرفته می شود و Statista گزارش می دهد که این زبان بود سومین پر استفاده زبان ۲۰۲۳، پشت جاوا اسکریپت و HTML/CSS.

شاخص TIOBE، که محبوبیت حجم جستجو را در رتبه‌بندی‌های خود تعیین می‌کند. در حال حاضر پایتون را فهرست می کند در جایگاه شماره یک

قدرت آن در توانایی آن در خودکارسازی وظایف و بهبود گردش کار نهفته است. مهندسان نرم افزار ماهر با مهارت های قوی پایتون در حال حاضر مورد تقاضا هستند و همچنان خواهند بود.

توسعه دهندگان پایتون حل کننده های طبیعی مشکل هستند و همیشه به دنبال راه هایی برای بهینه سازی و بهبود فرآیندها هستند.

اگر پایتون زبان انتخابی شماست، Tech for Good استخدام می کند یک مهندس ارشد پایتون برای کمک به توسعه یک محصول مراقبت های بهداشتی که کاربران را قادر می سازد تا تجربه بیمار خود را بهتر مدیریت کنند. این یک نقش از راه دور مستقر در بریتانیا است، اگرچه شما با یک تیم کوچک و توزیع شده جهانی در سراسر ایالات متحده، نیوزیلند و در نهایت اروپا همکاری خواهید کرد. کنجکاو؟ الزامات را اینجا ببینید.

جاوا

جاوا از زمان ایجاد آن در سال ۱۹۹۵، عملکردی قوی و ثابت داشته است. نظرسنجی از ۱۴ میلیون توسعه دهنده مشاغل اوایل سال جاری جاوا را به عنوان سومین مورد تقاضا زبان برنامه نویسی.

به طور گسترده در همه چیز از توسعه وب گرفته تا محاسبات ابری، برنامه های کاربردی اینترنت اشیا و ابزارهای سازمانی در مقیاس بزرگ استفاده می شود، معمولا به عنوان زبانی دیده می شود که امنیت شغلی عالی را ارائه می دهد.

PHP

بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، این زبان برنامه نویسی ۲۸ ساله یا در حال بازگشت است – یا هرگز از بین نرفت. مهارت‌های PHP که عمدتاً برای توسعه وب استفاده می‌شود، همچنان در بازار کار جستجو می‌شوند. بیش از ۷۷ درصد از وب سایت ها هنوز هم به آن تکیه می کنند و یکی از هر ۱۰ شغل توسعه دهنده آن را فرا می خواند.

اگر شما یک برنامه نویس PHP با عشق به فرهنگ وب هستید، شرکت بلژیکی IT کوچک به دنبال a توسعه دهنده اصلی PHP برای کمک به ایجاد وب سایت برای مؤسسات مختلف فدرال و منطقه ای بلژیک. با کار با یک تیم چند رشته ای، روی تعریف پروژه و طراحی محصولات منبع باز کار خواهید کرد و نیازهای مشتری را به راه حل های دیجیتالی پیشرفته تبدیل خواهید کرد. در مورد این نقش بیشتر بدانید.

C++

C++ به دلیل تطبیق پذیری و کارایی بالا، همچنان یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی موجود است.

به طور گسترده در صنعت بازی استفاده می شود و همچنین برای برنامه نویسی در سطح سیستم، که در آن تعامل با سخت افزار بسیار مهم است، تقاضای ثابتی برای توسعه دهندگان ++C در طیف گسترده ای از صنایع وجود دارد که به امنیت شغلی قوی تبدیل می شود.

کاتلین

Kotlin که برای توسعه اپلیکیشن اندروید و بین پلتفرم محبوب است، توسط گوگل پشتیبانی می‌شود، که آن را به عنوان زبان رسمی برای توسعه اندروید در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد. از آن زمان، محبوبیت آن به طور پیوسته افزایش یافته است.

شرکت فین تک خلاصه کردن در حال حاضر به دنبال یک مهندس ارشد کاتلین برای همکاری با تیم توسعه محصول در پاریس بر روی یک راه حل نقطه فروش درون برنامه ای. که توسط میلیون‌ها کسب‌وکار در سراسر جهان استفاده می‌شود، شما روزانه از Kotlin برای پشتیبانی از یک محصول فین‌تک در مقیاس بزرگ استفاده خواهید کرد. در اینجا می توانید در مورد نقش بیشتر بدانید.

سی شارپ

زبان کلیدی در پشته فناوری مایکروسافت، سی شارپ است که برای ساخت برنامه های وب، برنامه های دسکتاپ ویندوز و توسعه درون بازی استفاده می شود. به طور مداوم در سازمان‌های کوچک و کسب‌وکارهای سطح سازمانی تقاضا می‌شود، اگر زمانی را با زبان کلاسیکی مانند جاوا گذرانده باشید، سی شارپ برای شما بسیار آشنا به نظر می‌رسد، بنابراین می‌تواند زبان خوبی برای ارتقای مهارت باشد.

جاوا اسکریپت

به لطف سازگاری آن، جاوا اسکریپت همچنان یکی از پر تقاضاترین زبان های برنامه نویسی است. در درجه اول برای توسعه وب جلویی استفاده می شود (بیش از ۹۸ درصد از تمام وب سایت ها به نحوی از آن استفاده کنید)، هر دستگاه فنی که با آن تعامل دارید، از لپ تاپ گرفته تا تلفن و تلویزیون هوشمند، از آن برای ایجاد محتوای پویا و تعاملی استفاده می کند.

اگر به دنبال فرصتی جدید هستید، ConnectingTheDots به دنبال a توسعه دهنده جاوا اسکریپت Backend. در این نقش، شما با تیمی در Zwolle کار می‌کنید که صفحات فرود را برای کمپین‌های جهانی، جشنواره‌ها و راه‌اندازی محصولات اصلی ایجاد کنید. علاوه بر تجربه گسترده جاوا اسکریپت، نقشی مانند این نیاز به تجربه با ابزارهای تجارت الکترونیک مانند Salesforce Commerce Cloud و مهارت در نرم افزار UX/UI دارد. برای اطلاعات بیشتر به اینجا سر بزنید.

برای صدها مورد دیگر حرفه فرصت هایی با طیف گسترده ای از زبان های برنامه نویسی، شروع به مرور کنید هیئت شغلی خانه استعدادهای امروز


منبع: https://thenextweb.com/news/7-most-in-demand-programming-languages-2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *