۷ موتورسیکلت الکتریکی هیجان انگیز از نمایشگاه EICMA 2023

نمایشگاه EICMA فقط در رادار طرفداران سرسخت موتورسیکلت ظاهر می شود، همانطور که هست را اگر می‌خواهید نگاهی اجمالی به فلز تازه، ماشین مفهومی گاه به گاه، و جدیدترین لباس‌ها و تجهیزات محافظ بیندازید، در نمایشگاه خودرو شرکت کنید.

همه اسلحه‌های بزرگ در آن شرکت می‌کنند، با شرکت‌هایی مانند دوکاتی، یاماها و سوزوکی که از سالن نمایشگاه به عنوان بهانه‌ای برای شگفت‌انگیز کردن جمعیت با نسل بعدی ماشین‌آلات استفاده می‌کنند.

با این حال، در سال‌های اخیر، توجه به برقی‌سازی معطوف شده است و موتورسیکلت‌های دارای باتری و موتورهای الکتریکی بیش از پیش رایج می‌شوند.

امسال، تعدادی از نام‌های شناخته شده در دنیای دوچرخه‌سواری، ورقه ابریشمی را روی دوچرخه‌های برقی انداختند، در حالی که Esposizione Internazionale del Ciclo در میلان نیز میزبان انبوهی از برندهای نوظهور از بازارهای عجیب و غریب بود که شاید هرگز نامشان را نشنیده باشید.

در اینجا خلاصه ای از هیجان انگیزترین متال از نمایشگاه امسال را مشاهده می کنید …

۱٫ اسکوتر Lambretta Elettra

۷ موتورسیکلت الکتریکی هیجان انگیز از نمایشگاه EICMA 2023

(اعتبار تصویر: Lambretta)

آیا برندی عالی تر از لامبرتا برای نمایش اسکوتر برقی در نمایشگاه موتورسیکلت ایتالیایی وجود دارد؟ لامبرتا به اندازه قهوه و کالزون گشادکننده مردمک چشم، چمن خانگی را انتخاب کرد تا آینده برقی خود را در قالب اسکوتر الکترونیکی خیره کننده الترا نشان دهد.

از نظر سبک، بر اساس تاریخ درخشان ۷۷ ساله شرکت با طراحی تکامل یافته ای ساخته شده است که به اندازه کافی در آینده به نظر می رسد تا اطمینان حاصل شود که کاملاً مدرن به نظر می رسد، بدون اینکه خیلی از فرم نمادین لامبرتا دور شود.

این اسکوتر از یک موتور الکتریکی ۱۱ کیلووات یا ۱۵ اسب بخار نیرو می گیرد، به این معنی که سرعت آن از برخی از ماشین های ۱۲۵ سی سی گذشته آن بسیار بیشتر نخواهد بود. گفته می شود شارژ باتری لیتیومی ۴٫۶ کیلووات ساعتی از یک سوکت خانگی حدود ۵ ساعت و نیم طول می کشد، در حالی که قابلیت شارژ سریع نشان می دهد که در حدود ۳۵ دقیقه از شارژر سریع عمومی شارژ می شود.

هیچ صحبتی در مورد حداکثر برد وجود ندارد، اما لامبرتا می‌گوید که Elettra حداکثر سرعتی دارد که به ۳۰ مایل در ساعت محدود شده است، که مسلماً آن را به یکی از شیک‌ترین و یادگیری‌پسندترین اسکوترها در بلوک تبدیل می‌کند که در نهایت به تولید رسید. Molto Bello!

۲٫ کاوازاکی Z7 هیبریدی

EICMA کاوازاکی

(اعتبار تصویر: کاوازاکی)

کاوازاکی اخیراً مدل Ninja 7 Hybrid خود را معرفی کرد که با یک دوقلو موازی تنبیهی ۴۵۱ سی‌سی همراه با یک موتور الکتریکی حداکثر کشش ۹ کیلووات و بسته‌های باتری کوچک، قوانین موتورسواری را تغییر می‌دهد.

به گفته کاوازاکی، نتیجه کار موتور سیکلت ۱۰۰۰ سی سی از یک موتور نسبتاً علف هرز ۴۵۰ سی سی و همچنین توانایی پیمودن مسافت کوتاه تنها با برق است. همچنین می‌توانید از طریق دکمه‌های نصب‌شده روی نوار، بین تعویض دستی جابجا شوید یا تجربه‌ای کاملاً خودکار را انتخاب کنید. چیزهای درست آینده نگر.

Z7 Hybrid که امسال در EICMA رونمایی شد، اساساً یک Ninja 7 Hybrid با پشت کنده است که از همان فناوری با زیبایی‌شناسی تهاجمی‌تر و مبارزات خیابانی برخوردار است.

۳٫ رویال انفیلد الکتریک هیمالیا

رویال انفیلد هیمالیا الکتریک

(اعتبار تصویر: رویال انفیلد)

رویال انفیلد به لطف ترکیبی از دوچرخه‌های خیابانی سبک یکپارچهسازی با سیستمعامل، ماشین‌های ماجراجویی و دوچرخه‌های کم‌ظرفیتی که تقریباً برای همه سطوح سواران، به‌ویژه آنهایی که بودجه‌های کمتری دارند، مناسب است، به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین برندهای موتورسیکلت در بازار است.

این برند چند سال پیش پیشنهاد کرد که با ایده برق‌رسانی بازی می‌کند، اما وقتی EICMA یک مدل الکتریکی هیمالیا را معرفی کرد، همه را شگفت‌زده کرد.

با این حال، این بیشتر یک مطالعه علمی برای رویال انفیلد است تا یک ماشین تولید، زیرا هیمالیا الکتریکی هنوز هم یک نمونه اولیه در حال پیشرفت است. در واقع، این مدل در داخل به عنوان «تخت آزمایش» شناخته می‌شود و به همین دلیل، جزئیات مربوط به پیشرانه، برد و ارقام عملکرد هنوز کاملاً در دست نیست.

“ما این را فرصتی برای ایجاد چیزی منحصر به فرد و الهام بخشیدن به نسل های آینده دیدیم. آنچه به عنوان یک تمرین توانایی برای تیم های ما آغاز شد، اکنون این موتورسیکلت ماجراجویی الکتریکی است که ما به آن بسیار افتخار می کنیم؛ بیان جدیدی از عشق ما به ماجراجویی و کوهستان. ماریو آلویسی، مدیر رشد رویال انفیلد گفت MCN.

۴٫ ولت لاکامای ایتالیایی

ولت لاکامای ایتالیایی

(اعتبار تصویر: ولت ایتالیا)

یکی دیگر از قهرمانان خانگی، Lacama از ایتالیایی Volt، چندین سال در حال ساخت است، اما پس از خرید توسط شرکت فناوری الکتریکی Tazzari EV، اکنون توانایی و دانش فنی را دارد که این جانور را به تولید برساند.

لاکاما که به عنوان یک خودروی خیابانی الکتریکی به بازار عرضه می شود، دارای چهار حالت سواری است که یکی از آنها Rocket نامیده می شود و حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخاری و گشتاور عظیم ۲۳۰ نیوتن متری را در جاده پایین آزاد می کند.

دو نسخه پیشنهادی وجود دارد که با تهاجمی‌ترین هایپراسپورت شروع می‌شود که می‌تواند بیش از ۲۵۰ کیلومتر (۱۵۵ مایل) را با یک بار شارژ مدیریت کند، در حالی که نسخه هایپر لایت در اوج عملکرد کمی آسان‌تر است، اما وزن کمی کاهش می‌دهد، بنابراین ترازو را به اندازه کافی کاهش دهید. ۱۹۷ کیلوگرم

تیم مهندسین Tazzari EV با تولید یک سیستم مدیریت دمای باتری پیشرفته که شامل “گردش مایع دی الکتریک با غوطه وری باتری ها” است، در توسعه این دستگاه نقش مهمی ایفا کرده است.

این امکان خنک‌سازی سریع و شدید را فراهم می‌کند، در حالی که گرمایش به آنها اجازه می‌دهد حتی در دماهای خشن زمستان دوباره شارژ شوند. ظاهراً این سیستم دارای ویژگی های آتش نشانی خود خاموش کننده نیز می باشد.

در آخرین حرکت جدید، می توان کار بدنه را به طور کامل تعویض کرد و به مالک اجازه داد با چند پیچ ​​ساده ظاهر دوچرخه را تغییر دهد. قیمت آن حدود ۳۰۰۰۰ یورو / ۳۲۰۰۰ دلار تعیین شده است، بنابراین مطمئناً ارزان نخواهد بود.

۵٫ یادیا کمپر

Yadea Kemper EICMA 23

(اعتبار تصویر: Yadea)

شاید مانند دوکاتی پانیگال جذابیت عجیب و غریبی نداشته باشد، اما Yadea Kemper در حالی وارد میلان شد که دارای اعتبار عملکردی جدی بود.

اولاً، این شرکت اعلام کرد که شارژ از ۰ تا ۸۰ درصد به لطف «بسته باتری با کارایی بالا» فقط ده دقیقه طول می کشد، در حالی که اوج قدرت ۴۰ کیلووات آن را با بسیاری از رودسترهای ICE با وزن متوسط ​​و ۵۵ اسب بخار در حال حاضر در بازار هماهنگ می کند.

این ماشین ساخت چین از یک باتری فسفات لیتیوم یونی ۶٫۴ کیلووات بر ساعت استفاده می کند که با شارژرها و دوشاخه های Type 2 یا CCS2 سازگار است، در حالی که مشخصات عملکرد آن نشان می دهد که شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (۶۲ مایل در ساعت) در ۴٫۹ ثانیه و در حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت (تقریبا ۱۰۰ مایل در ساعت).

کالیپرهای ترمز ۴ پیستونی برمبو، سیستم تعلیق KYB و سایر قطعات ممتاز نشان می دهد که اگر قیمت مناسب باشد، این می تواند یک رقیب واقعی در بازارهای اروپا و ایالات متحده باشد.

۶٫ فرابنفش F99

فرابنفش F99 EICMA 23

(اعتبار تصویر: فرابنفش)

دنیا قبلاً درباره F77 برند هندی Ultraviolette می‌داند، یک ماشین عملکرد تمام الکتریکی که می‌تواند شتاب ۰-۶۰ کیلومتر در ساعت (۰-۳۸ مایل در ساعت) را در کمتر از سه ثانیه طی کند، در حالی که گفته می‌شود فناوری باتری اختصاصی برد ۱۹۰ مایل را ارائه می‌کند. . با یک بار شارژ

این دستگاهی با ظاهر عالی برای بوت کردن است، در حالی که قیمت اروپایی بین ۹۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ یورو (حدود ۱۰۷۰۰ دلار / ۸۷۰۰ پوند / ۱۶۶۰۰ دلار استرالیا) آن را به یک قرص بسیار آسان تر از بسیاری از دوچرخه های برقی رقیب قورت می دهد.

این همه خوب و خوب است، اما فقط به نسخه مسابقه ای کارخانه F99 نگاه کنید، که به نظر می رسد می خواهد هر کسی را که به آن نگاه می کند ببلعد. موتور الکتریکی که با در نظر گرفتن قدرت آیرودینامیکی خالص طراحی شده است، دستکاری شده است، بنابراین حداکثر توان خروجی تا ۹۰ کیلووات (۱۲۰ اسب بخار) است و حداکثر سرعت تا منطقه ۱۶۰ مایل در ساعت گسترش می یابد.

Fingers crossed یک نسخه جاده‌ای از این راه خود را به دلال‌ها باز می‌کند، زیرا این نویسنده حاضر است یک عضو داخلی را برای یکی تحویل دهد.

۷٫ Velocifero Race-X

Velocifero Race-X EICMA

(اعتبار تصویر: Velocifero)

به غیر از هیمالیاهای برقی رویال انفیلد، بسیاری از موتورسیکلت‌های الکترونیکی برای مسافران شهری درون شهری یا شاید آن دسته از صاحبان دوچرخه‌های ورزشی گران‌قیمت‌تری که آماده جدایی از مبالغ هنگفتی هستند تا در نهایت طیف عملکردی را در اختیار داشته باشند، جذاب هستند.

Race-X توسط تولید کننده اسکوتر Velocifero کارها را با لاستیک های درشت اسپورت، بدنه محافظ و ظاهری شبه خیابانی که ظاهراً از مدل اسکرامبلر دوکاتی الهام گرفته است، کمی متفاوت انجام می دهد.

ظرفیت باتری ۶٫۴۸ کیلووات ساعت است و می توان آن را در عرض ۲٫۵ ساعت از یک پریز معمولی ۱۱۰-۲۴۰ ولت به طور کامل شارژ کرد، در حالی که یک تک شوک در عقب و یک چنگال جلویی USD (وارونه) به آن استحکام بیشتری می بخشد.

به گفته سازندگان آن، هدف آن بازار اسکوترهای جوان است، به این معنی که هر کسی که دارای CBT اولیه در بریتانیا یا مجوز اسکوتر ساده در بازارهای دیگر باشد، می تواند سوار آن شود.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/vehicle-tech/hybrid-electric-vehicles/the-7-most-exciting-electric-motorcycles-from-the-eicma-2023-show

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *