Ada Ventures 63 میلیون پوند برای صندوق “Inclusive Alpha” تضمین می کند

Ada Ventures 63 میلیون پوند برای صندوق “Inclusive Alpha” تضمین می کند

بر کسی پوشیده نیست که سرمایه گذاری VC دارای مشکل تنوع و گنجاندن است. خوشبختانه وجود دارد تامین کنندگان مالی کسانی که متعهد به ایجاد تغییرات مثبت هستند. این شامل Ada Ventures، یک شرکت VC مستقر در بریتانیا است با پورتفولیویی که از نظر جنسیت و قومیت ۱۴ برابر متنوع تر است از میانگین صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر کشور. امروز، آن را فقط بسته شدن بیش از حد اشتراک خود را اعلام کرد صندوق دوم ۶۳ میلیون پوند.

Ada Ventures همچنین با ۱٫۴ برابر تنوع بالاتر از میانگین، در صدر جدول در میان سایر صندوق‌های تاثیر محور قرار دارد. ۷۴ درصد از بنیانگذاران سبد دارای پیشینه ای هستند که نمایندگی کمتری دارند، ۴۸ درصد از شرکت های پرتفوی دارای یک زن هستند. موسس (در مقایسه با ۱۸٪ در بازار گسترده تر VC)، و ۴۴٪ توسط رهبری هستند بنیانگذاران اقلیت های قومی (در مقایسه با ۹ درصد کل).

این به روش “آلفای فراگیر” آن بستگی دارد. اساساً، این بر این باور اصلی استوار است که حمایت از تنوع در سراسر یک سبد، برخلاف تصور غلط رایج، به معنای به خطر انداختن بازده نیست.

چک وارنر، یکی از بنیانگذاران Ada Ventures، “چیزی که ما واقعاً می‌خواستیم انجام دهیم این بود که سیستمی بسازیم که مجموعه بسیار متنوعی از بنیان‌گذاران را برای ما پیدا کند، بنابراین ما می‌توانیم بهترین ها را انتخاب کنیم و به مجموعه‌ای متنوع دست پیدا کنیم.” به TNW می گوید. VC بر روی نام «آلفا فراگیر» برای رویکردی برای بازپس گیری ایده ایجاد بازدهی بهتر از بازار بر اساس یک مبنای سیستماتیک از فرهنگ سمی «برادر مالی» که اغلب با اصطلاح «آلفا» یا «آلفا مذکر» همراه است، کنار گذاشته شد. ”

بنیانگذاران مختلف پیشاهنگان و فرشتگان

در خدماتی که در دستور کار خود قرار دارد، Ada Ventures از پیشاهنگان برای شناسایی و استخدام استارت آپ ها استفاده می کند. نزدیک به ۱۰۰ پیشاهنگ آن در سراسر بریتانیا شامل ۲۰ “فرشته آدا” است که هر کدام به یک ظرف سرمایه گذاری تا ۵۰۰۰۰ پوند دسترسی دارند. این شرکت در نظر دارد در ماه‌های آینده طرح‌های مشابهی را در سایر کشورهای اروپایی اجرا کند.

وارنر تأکید می کند: «ما نمی خواهیم این فقط درباره آدا باشد. “ما می‌خواهیم این چیزی باشد که بسیاری از صنعت از آن استفاده می‌کنند. همچنین، ما می‌خواهیم که LPها در ۱۰ سال آینده بگویند، “هی، ما X نسبت از وقف خود یا X نسبت از تعهدات خود را به صندوق‌های آلفای فراگیر اختصاص می‌دهیم.” – وجوهی که از رویکردی فراگیر برای تولید بهترین بازده در کلاس استفاده می کنند.

او می‌افزاید: «بهانه‌ای که استعدادهای متنوع «آن بیرون» نیستند، یک پلیس است. “شما می توانید یک سبد پر رونق و الهام بخش از بنیانگذاران مختلف ایجاد کنید که محصولات موفق و کسب و کارهای بسیار ارزشمند را ایجاد می کنند.”

در واقع، Ada Ventures Fund I یک صندوق با عملکرد چهارکی برتر است و پرتفوی فعلی در مسیر تولید بیش از ۱۰۰ میلیون پوند درآمد خالص در سال آینده است.

استراتژی سرمایه گذاری فراگیر

Ada Ventures در حال حاضر ۱۲ سرمایه گذاری از صندوق دوم انجام داده است که توسط تعدادی از سرمایه گذاران از جمله بانک تجارت بریتانیا، دانشگاه ادینبورگ، بیگ سوسایتی کپیتال، سرمایه قانونی و عمومی، اتمیکو، صندوق صادرات و سرمایه گذاری دانمارک حمایت می شود. EIFO) و مذاب. علاوه بر این، چندین سرمایه گذار از جمله Taavet Hinrikus، بنیانگذار Wise نیز وارد این شرکت شده اند.

با آخرین سرمایه، شرکت VC بین ۲۵۰۰۰۰ پوند تا ۱٫۵ میلیون پوند در استارت‌آپ‌های pre-seed و seed stage سرمایه‌گذاری خواهد کرد و مبلغ قابل‌توجهی برای ادامه آن اختصاص داده می‌شود. اکنون قصد دارد سالانه بین ۱۰ تا ۱۲ سرمایه گذاری در شرکت هایی انجام دهد که ایده های مهمی را در زمینه برابری آب و هوا، توانمندسازی اقتصادی و پیری سالم ایجاد می کنند.

وارنر توضیح می دهد: “ما در مورد همه چیز در سراسر صندوق با یک لنز جامع فکر می کنیم، و این در مورد استراتژی سرمایه گذاری ما نیز صدق می کند.” او می افزاید که در نگاهی به گروه های جمعیتی که کمتر از خدمات دهی برخوردار هستند یا به آنها خدمات داده نشده است، جمعیت رو به رشد سالخورده و زنان به عنوان نمونه های بارز در کنار افرادی که به طور نامتناسبی از اثرات تغییرات آب و هوایی متضرر خواهند شد، برجسته شدند.

شرکت‌های نمونه کار Ada Ventures شامل Bubble، برنامه‌ای است که به والدین پرمشغله اجازه می‌دهد خدمات پرستار بچه را رزرو کنند. Juno.bio، استارت آپی است که به رمزگشایی میکروبیوم واژن و بهبود استاندارد مراقبت در دسترس برای افراد مبتلا به واژن اختصاص دارد. و GreenWorkx، یک شرکت مرحله اولیه که بازاری برای آموزش و مشاغل برای گذار اقتصاد سبز ایجاد می کند.

حمایت از مراقبت از کودک برای بنیانگذاران نمونه کارها

VC همچنین منابعی مانند دسترسی به حمایت از سلامت روان و حمایت از والدین را با ۴۰ ساعت حمایت اضطراری مراقبت از کودکان در سال فراهم می کند. یک جنبه واقعاً عملی در آن وجود دارد. بگویید که یک مهد کودک تماس می گیرد و می گوید: “هی، فرزندت مریض است، باید او را تحویل بگیری”، و آن بنیانگذار ممکن است در آن روز جلسه هیئت مدیره داشته باشد، یا ممکن است یک جلسه مهم با او داشته باشد. وارنر می گوید: چشم انداز فروش آنها.

از زمان راه اندازی در اکتبر سال گذشته، ابتکار عمل توسط تقریبا ۱۵ درصد از شرکت های پرتفوی شرکت پذیرفته شده است. وارنر می افزاید: «ما معتقدیم که این محیط است که باید تغییر کند، نه شما که به عنوان یک کارآفرین باید تغییر کنید.

ما کارآفرینانی را راه‌اندازی می‌کنیم که از پس‌زمینه‌های مختلف برای موفقیت با ایجاد زیرساخت‌های بهتر برای بنیان‌گذاران اطراف آن‌ها می‌آیند تا بتوانند واقعاً روی کسب‌وکار خود تمرکز کنند و پیشرفت کنند.»


منبع: https://thenextweb.com/news/ada-ventures-vc-inclusive-alpha-fund-63-million-gbp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *