Adobe از Firefly 2 رونمایی کرد و ویژگی‌های بیشتر هوش مصنوعی را پیش‌نمایش کرد: آنچه باید بدانید

Adobe از Firefly 2 رونمایی کرد و ویژگی‌های بیشتر هوش مصنوعی را پیش‌نمایش کرد: آنچه باید بدانید

VentureBeat ارائه می دهد: AI Unleashed – یک رویداد اجرایی انحصاری برای رهبران داده های سازمانی. شبکه و یادگیری با همتایان صنعت. بیشتر بدانید


غول نرم‌افزار خلاق Adobe زمانی که صحبت از هوش مصنوعی مولد به میان می‌آید کمی طناب زده است: در حالی که این فناوری را پذیرفته است تا مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را برای کاربران خود منتشر کند، مانند مورد استقبال قرار گرفت پر کردن ژنراتیو در فتوشاپ و فایرفلای تولید کننده متن به تصویر (هر دو در بهار ۲۰۲۳ رونمایی شدند)، با آن مواجه شده است انتقاد برخی از مشارکت کنندگان به سرویس تصویر Adobe Stockآنها می گویند که این شرکت از شرایط خدمات سهل گیرانه خود استفاده کرد تا به آن اجازه داد تا مدل های هوش مصنوعی اختصاصی خود را بدون دانش قبلی یا پرداخت غرامت مستقیم در مورد کار خود آموزش دهد.

اما هیچ کدام از اینها سرعت Adobe را در پذیرش GenAI کند نکرده است. در واقع، این هفته در کنفرانس سالانه Adobe MAX خود در لس آنجلس، Adobe مجموعه ای از محصولات، خدمات و ویژگی های جدید هوش مصنوعی، از جمله کاملا جدید خود را معرفی کرد.تصویر شب تاب ۲،که شامل درک سریع بهبودیافته و فوتورئالیسم بیشتر است، که آن را در برابر سایر مدل‌های پیشرو مولد هوش مصنوعی مانند میانه سفر و اخیرا منتشر شده است DALL-E 3 از OpenAIاکنون در ChatGPT Plus یکپارچه شده است.

اسکرین شات Adobe Firefly 2. اعتبار: Adobe

Firefly Image 2 ویژگی‌های بیشتر برای سازمان را ارائه می‌دهد و رقابت با Canva را تشدید می‌کند

در حالی که Firefly 2 مانند DALL-E 3 یا رقیب، تایپوگرافی پخته شده را ارائه نمی دهد ایدئوگرام ها دارد، برخی از ویژگی های منحصر به فرد و درجه سازمانی دیگر را ارائه می دهد.

در میان آنها Generative Match، یک ویژگی جدید است که شبیه به “انتقال سبک” فیلترهای هنری هوش مصنوعی که سال‌ها پیش در رسانه‌های اجتماعی محبوب بودند، اما پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر بودند و به کاربر این امکان را می‌دادند تا از تصویر مرجعی که ارائه می‌کنند، به سبک خاصی تصاویر تولید کند.

رویداد

هوش مصنوعی آزاد شد

یک شب انحصاری فقط دعوت از بینش و شبکه، که برای مدیران ارشد سازمانی که بر پشته‌های داده و استراتژی‌ها نظارت دارند، طراحی شده است.

بیشتر بدانید

همانطور که Adobe در خبر خود می گوید: “Generative Match به کاربران این امکان را می دهد که تصاویر را از یک لیست از پیش انتخاب شده انتخاب کنند یا تصویر مرجع خود را آپلود کنند تا در هنگام تولید تصاویر جدید، سبک را راهنمایی کنند… کاربران می توانند به راحتی دستورالعمل های برند را رعایت کنند یا در زمان طراحی صرفه جویی کنند. از ابتدا با تکرار سبک یک تصویر موجود، و به سرعت یک ظاهر ثابت در سراسر دارایی ها حفظ کنید.”

این ویژگی رقابت رو به رشد بین Adobe، رهبر قدیمی نرم‌افزار خلاق برای هنرمندان و طراحان بصری از آغاز عصر رایانه‌های شخصی، و Canva را تشدید می‌کند، که در دهه گذشته از زمان عرضه، طرفداران زیادی را به دست آورده است. از این معادله، کسانی که مدرک هنری ندارند و با این وجود نیاز به ایجاد مطالب بصری دارند، مانند بازاریابان و متخصصان ارتباطات.

تنها چند روز قبل از Adobe MAX، Canva از کنفرانس رقیب خود (هوشمندانه) جلو افتاد. استودیوی جادویی جدید خود را معرفی کرد با تعدادی ویژگی هوش مصنوعی، از جمله یک ویژگی مشابه به نام “Magic Morph” و همچنین یک ویژگی مبتنی بر نوشتار به نام “Magic Morph” و یک ویژگی GenAI متن به ویدئو با مشارکت استارت‌آپ Runway.

این هفته در MAX، Adobe نه تنها با Firefly Image 2، بلکه با یک “مدل طراحی جدید Firefly” که به کاربران امکان می دهد – و در اینجا Adobe به طور خاص “SMB ها و شرکت ها” را در زبان انتشار اخبار خود فراخوانی می کند – پاسخ داد – تا فورا ” قالب های طراحی خیره کننده، که می توانند در چاپ، رسانه های اجتماعی و تبلیغات آنلاین استفاده کنند. همانطور که Adobe بیان می کند:

“برترین برندهای جهانی همچنین با Adobe کار می کنند تا بررسی کنند که چگونه Firefly بهره وری را افزایش می دهد، هزینه ها را کاهش می دهد و زنجیره تامین محتوای خود را تسریع می بخشد. Adobe و NVIDIA اخیراً برنامه هایی را برای در دسترس قرار دادن Firefly به عنوان API در NVIDIA Omniverse، پلتفرمی برای توصیف صحنه جهانی (OpenUSD) اعلام کردند. گردش کار، توسعه دهندگان و طراحان را قادر می سازد تا گردش کار خود را ساده و تسریع کنند.

Firefly Image 2 چیزی را ارائه می دهد که Canva هنوز انجام نداده است:اعتبار محتوایک مکانیسم برچسب‌گذاری از طریق Adobe Creative Cloud که فراداده‌ها را برای تصاویر به کار می‌برد که به منبع آن اشاره می‌کند و در این مورد، این واقعیت که هوش مصنوعی تولید شده یا بر اساس یک تصویر مرجع است.

و شاید در یکی از مناسب‌ترین ویژگی‌های این رویداد، ادوبی GenStudio را معرفی کرد، یک برنامه مولد مبتنی بر هوش مصنوعی که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا Firefly را برای نیازهای خود شخصی‌سازی و تنظیم کنند و نحوه استفاده کارمندان از آن و دسترسی به برنامه‌های Adobe را کنترل کنند. به آن با استفاده از API ها.

Adobe در گزارش خود می نویسد: «به عنوان مثال، با ۱۰ تا ۲۰ تصویر، تیم ها می توانند فوراً مدل های قدرتمند Firefly ادوبی را طراحی کنند و هر فردی را در یک سازمان قادر به تولید محتوای برندی کند که برای استفاده تجاری ایمن طراحی شده است. انتشار خبری در GenStudio. “علاوه بر این، نظارت های دقیق حاکمیتی و امنیتی تضمین می کند که محتوا، داده ها و جریان کاری یک برند در سازمان باقی بماند.”

شب تاب ۲ مقایسه و مثال

در همان روزی که Firefly Image 2 معرفی شد، جامعه هنری هوش مصنوعی در X (توئیتر سابق) با مثال ها نحوه مقایسه سرویس جدید ایجاد تصویر هوش مصنوعی با رقبای خود، Open AI’s DALL-E 3 و Midjourney.

خلاقان و تأثیرگذاران هوش مصنوعی مانند چیس لین، علی ژول، روآن چونگ، پل تبدیلو نیک سنت پیر با نام مستعار “nickfloats”، همگی موضوعات یا تصاویری را ارسال کرده‌اند که Firefly 2 را با سایر تولیدکنندگان تصویر برجسته هوش مصنوعی مقایسه می‌کنند.

در حالی که برخی معتقدند Midjourney در تولید تصاویر فوتورئالیستی بهتر باقی می‌ماند، برخی دیگر مخالفت می‌کنند که Firefly Image 2 از آن پیشی گرفته است و باعث می‌شود تصاویر فوتورئالیستی کمتر صحنه‌سازی شده و صریح/معتبرتر به نظر برسند.

صرف نظر از این، به نظر می رسد همه موافق هستند که این یک گام بزرگ نسبت به نسخه اول Firefly است.

حقوق و غرامت

نکته قابل‌توجه، به منظور جلوگیری از سوء استفاده یا استفاده از تصاویر دارای حق نسخه‌برداری هنرمند دیگر برای استفاده غیرمجاز توسط یک فرد، برند یا شرکت، Adobe می‌گوید «Match Generative به‌طور خودکار از کاربران پیامی درون‌برنامه می‌خواهد و از آنها می‌خواهد تأیید کنند که حق استفاده از آن را دارند. تصاویر آپلود شده و همچنین موافقت با شرایط استفاده Adobe.”

در حالی که این تایید ممکن است مانع از دروغ گفتن ساده بازیگران بد و استفاده از ابزار نشود، اما نشان دهنده تلاش Adobe برای شکایت از کپی رایت است، یک موضوع بحث برانگیز در عصر هوش مصنوعی مولد، با خلاقیت های متعدد. شکایت از شرکت های دیگر مانند OpenAI و متا پلتفرم ها (والدین فیس بوک، اینستاگرام، واتس اپ، و Oculus VR، در میان دیگران) برای آموزش در مورد مطالب خود بدون اجازه، مجوز، یا جبران خسارت صریح.

در واقع، اعلان‌های محصول جدید Adobe در MAX این هفته مملو از اشاره‌ها و اشاره‌های زیادی در مورد احترام به کپی رایت است، از جمله این: “Firefly Image 2 بر روی محتوای دارای مجوز، مانند Adobe Stock و محتوای دارای دامنه عمومی که حق چاپ در آن منقضی شده است آموزش داده شده است. “

فراموش نکن Adobe یکی از لیست کوتاه شرکت ها است ارائه ابزارهای هوش مصنوعی همراه با غرامت – یعنی جبران خسارت یا دفاع از کاربرانی که با ادعای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مذکور روبرو هستند. حدس بزنید چه کسی غرامت مولد هوش مصنوعی را در این ماه اجرا کرد؟ درست است کانوا از طریق Canva Shield جدید خود.

مجموعه ای از ویژگی های هوش مصنوعی اضافی، از جمله Project Stardust

در حالی که Firefly Image 2 به وضوح ستاره Adobe MAX تاکنون بود، شرکت به همین جا بسنده نکرد. پیش‌نمایش «Project Stardust» را داشت، یک ویژگی ویرایش عکس آگاهانه که در آن هوش مصنوعی مولد قابلیت‌های جدیدی مانند کشیدن اشیا در اطراف یک تصویر، تغییر رنگ‌ها و موقعیت‌های آن‌ها و داشتن الگوریتم‌های هوش مصنوعی به‌طور خودکار تصویر حاصل را دستکاری می‌کند تا عمدی و حرفه‌ای به نظر برسد. .

برای کسانی که با برنامه های موجود ادوبی مانند فتوشاپ آشنا هستند، این شرکت تشبیه می کند که ویژگی جدید “هر تصویری را مانند یک فایل با لایه ها” در نظر می گیرد.

این نیز در رقابت با استودیوی جادویی Canva و به ویژه ویژگی “Magic Grab” آن است که عملکردهای مشابهی را ارائه می دهد.

علاوه بر این، ادوبی از یک تولید کننده تصویر «Text to Vector Graphic» در برنامه طراحی Adobe Illustrator خود رونمایی کرد که به کاربران این امکان را می دهد تا به سادگی یک پیام متنی را تایپ کنند و هوش مصنوعی Adobe تقریباً بلافاصله طیف وسیعی از تصاویر برداری را برای انتخاب ایجاد می کند. این برای طراحی دارایی ها برای نمایش در دستگاه های دیجیتال نیز مفید است تصاویر وکتور بر اساس اشکال هندسی هستند و معمولاً بدون افت کیفیت قابل تغییر اندازه است. در حال حاضر در X مورد تمجید قرار گرفته است:

Adobe همچنین Project Fast Fill را پیش‌نمایش کرد که از Adobe Generative Fill از فتوشاپ استفاده می‌کند اما آن را در تصاویر متحرک در Premiere Pro و After Effects وارد می‌کند. Project Dub Dub Dub، که اجازه می‌دهد صدا یا ویدیو همراه با صدا به طور خودکار به تعدادی از زبان‌ها دوبله شود و در عین حال صدای گوینده را حفظ می‌کند و در مقابل استارت‌آپ‌هایی مانند ElevenLabs و Captions قرار می‌گیرد. تغییر صحنه پروژه، به ویرایشگرهای ویدیو اجازه می دهد دو ویدیو از دوربین های منبع مختلف را در یک انتقال بدون درز ترکیب کنند، و به طور خودکار آنها را از طریق حرکات دوربین ایجاد شده به صورت الگوریتمی به هم متصل کنند. Project Res Up برای تبدیل ویدیو با وضوح پایین به وضوح بالا. Project Poseable، یک تولید کننده هوش مصنوعی متن به شی سه بعدی که می تواند ژست های فیگور سه بعدی را از تصاویر دو بعدی ایجاد کند. پروژه نئو برای افزودن طرح های سه بعدی به دوبعدی. Project Primrose، که به لباس های واقعی اجازه می دهد تا گرافیک های کامپیوتری را نمایش دهند. Project Glyph Ease برای “گلیف ها” یا حروف تولید شده توسط هوش مصنوعی که می توانند بیشتر در Illustrator ویرایش شوند. و Project Draw & Delight، ابزاری که از هوش مصنوعی برای تبدیل ابله‌های واقعی به طرح‌های دیجیتالی «جلی‌شده و اصلاح‌شده» استفاده می‌کند.

بخش پیش نمایش کنفرانس به نام Adobe Sneaks توسط میزبانی شد زمین کامل و معتادان به کار بازیگر آدام دیوین، و می تواند باشد به صورت رایگان در اینجا پخش می شود.

در حالی که این ویژگی‌ها در حال حاضر فقط در پیش نمایش هستند، احتمال زیادی وجود دارد که به نرم‌افزار فعال Adobe راه پیدا کنند.

البته، مانند هر چیز جدیدی – به ویژه شامل هوش مصنوعی مولد و Adobe – وجود داشت منتقدان صدادار از اطلاعیه ها نیز

جدای از انتقاد و بحث، Adobe به وضوح به هوش مصنوعی متعهد است و آن را بخش عمده ای از تقریباً تمام پیشنهادات Creative Cloud (سابقه Creative سابق) خود در آینده می داند.

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/ai/adobe-unveils-firefly-2-and-previews-more-ai-features-what-you-need-to-know/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *