Bell Boeing V-22 Osprey: قیمت آنها چقدر است و چه کاربردی دارند؟

فن آوری

Bell Boeing V-22 Osprey: قیمت آنها چقدر است و چه کاربردی دارند؟

Bell Boeing V-22 Osprey: قیمت آنها چقدر است و چه کاربردی دارند؟

کیت روسو/گتی ایماژ
توسط جک پیکونه/۱ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۶:۲۶ بعد از ظهر EST

آیا تا به حال به آسمان نگاه کرده اید و هواپیمایی را می بینید که شبیه تلاقی بین هلیکوپتر و هواپیما باشد؟ اگر دارید، احتمال زیادی وجود دارد که V-22 Osprey، یک وسیله نقلیه عمودی برخاست و فرود (VTOL) باشد که برای کاربردهای مختلف توسط ارتش ایالات متحده استفاده می شود. با چرخاندن پروانه ها در دو طرف بدنه، Osprey می تواند مستقیماً به سمت بالا بلند شود و همچنین به صورت عمودی فرود بیاید، درست مانند یک هلیکوپتر. هنگامی که در هوا قرار می گیرد، پروانه های آن می توانند جهت خود را تغییر دهند و به آن اجازه می دهند مانند یک هواپیما پرواز کند – این نوع وسیله نقلیه هیبریدی، هواپیمای تیلتروتور نامیده می شود. این فناوری نوآورانه به آن اجازه می‌دهد بدون نیاز به باند به مناطق بیشتری دسترسی داشته باشد و از آن استفاده شود، در حالی که به سرعت‌های سریع‌تر و برد طولانی‌تری که معمولاً هواپیماها روی هلیکوپترها دارند، دست می‌یابد.

Osprey از طریق مشارکت هلیکوپتر بل و بوئینگ ساخته می شود. طبق وب سایت رسمی تفنگداران دریایی ایالات متحده، هزینه تعویض V-22 Osprey 71.3 میلیون دلار است. بنابراین وقتی یکی را در آسمان می‌بینید، می‌بینید که ده‌ها میلیون دلار بالای سرتان پرواز می‌کنند. با توجه به اینکه ۷۶ فروند از MV-22 توسط USMC تهیه شده و بیش از ۴۰۰ V-22 در کل تا به امروز ساخته شده است، که معادل میلیاردها دلار هزینه صرف شده برای هواپیمای Osprey است.

Osprey هواپیمای با ارتفاع متوسط ​​برای ارتش خواهد بود

استخر باب / شاتر استاک

Osprey می تواند با یک خدمه چهار نفره (دو خلبان و دو مهندس پرواز) کار کند و برای عملیات های رزمی، پشتیبانی رزمی، پشتیبانی خدمات رزمی و ماموریت های عملیات ویژه طراحی شده است. کاربرد اصلی آن برای حمل و نقل دوزیستانی نیروها، تجهیزات و تدارکات از کشتی های تهاجمی و پایگاه های زمینی است. CV-22 توسط نیروی هوایی و فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده برای عملیات ویژه استفاده می شود، در حالی که نیروی دریایی از HV-22 برای جستجو و نجات رزمی و پشتیبانی لجستیک ناوگان استفاده می کند. در همین حال تفنگداران دریایی در حال جایگزینی ناوگان قدیمی سپاه از هلیکوپترهای CH-46E Sea Knight و CH-53D Sea Stallion با بالگردهای Osprey هستند. MV-22 به تمامی اسکادران های تاکتیکی فعال و ذخیره متوسط ​​نیروی دریایی، اسکادران آموزشی متوسط ​​(FRS) و اسکادران پشتیبانی اجرایی (HMX) منتقل خواهد شد.

Osprey در سرتاسر جهان برای طیف وسیعی از ماموریت‌ها از جمله عملیات‌های جنگی، تلاش‌های بشردوستانه، حفظ صلح و ابتکارات ثبات منطقه‌ای مستقر شده است. برخی از مناطق درگیری که در آن Osprey مورد استفاده قرار گرفته است شامل افغانستان، عراق، سوریه، لیبی و بخش‌هایی از آفریقا و همچنین منطقه آسیا-اقیانوسیه است که بخشی از تمرین‌های نظامی بوده است. Osprey معمولاً در حالت بال ثابت برای اکثر ماموریت های خود عمل می کند که باعث کاهش سایش و پارگی و همچنین هزینه های عملیاتی می شود. همچنین در ارتفاع بالاتری نسبت به هلیکوپترها پرواز می کند تا خدمه آن ارتباطات خط دید طولانی تری داشته باشند و فرماندهی و کنترل قوی تری در طول ماموریت داشته باشند.

Osprey بیش از آنچه تصور می کنید در اطراف بوده است

توموهیرو اوسومی/گتی ایماژ

ارتش ابتدا شروع شد با استفاده از Osprey در یک ظرفیت رسمی در سال ۲۰۰۷، به همین دلیل است که هنوز مانند یک نوع نسبتاً مدرن از هواپیما احساس می شود. با این حال، اولین پرواز آن در سال ۱۹۸۹ بود. پس از عملیات فاجعه بار پنجه عقاب در سال ۱۹۸۰ – ماموریت شکست خورده برای نجات گروگان های آمریکایی از ایران – ارتش ایالات متحده توسعه یک ترابری نظامی را در اولویت قرار داد که بتواند به سرعت به صورت عمودی بلند شود و فرود بیاید. در سال ۱۹۸۱، وزارت دفاع برنامه آزمایشی برخاست/فرود عمودی سرویس مشترک (JVX) را ایجاد کرد که در ابتدا توسط ارتش اداره می شد.

شرکت بل بوئینگ در سال ۱۹۸۳ قرارداد توسعه V-22 را دریافت کرد و شش سال دیگر بود که Osprey اولین پروازهای آزمایشی خود را آغاز کرد. فناوری بی‌سابقه و پیچیده اویونیک تیلتروتور به این معنی بود که تغییرات و اشکالات زیادی در طراحی وجود داشت، به همین دلیل طول کشید تا Osprey سرانجام اولین مأموریت خود را انجام دهد. در حالی که بودجه اولیه در سال ۱۹۸۸ برای توسعه V-22 2.5 میلیارد دلار بود، تا سال ۲۰۰۸ از ده ها میلیارد دلار فراتر رفت. بین هزینه‌های بالونی و تصادف‌های خبرساز، Osprey در طول عمر خود سهم زیادی از منتقدان داشته است.

Osprey مشخصات قابل توجهی دارد

فیلیپ پیلوسیان / شاتر استوک

هنگامی که بال هایش باز می شود، Osprey 57 فوت و ۴ اینچ طول، ۸۴ فوت و ۷ اینچ عرض، و ۲۲ فوت و ۷ اینچ قد دارد. هنگامی که آنها تا می شوند، نمایه بلندتر اما باریکتری دارد: ۶۳ فوت طول، ۱۸ فوت و ۵ اینچ عرض، و فقط ۸ فوت و ۳ اینچ قد. در حالی که Osprey چیزی شبیه ترکیبی بین یک هلیکوپتر و یک هواپیمای بال ثابت است، در واقع اینطور نیست – قطعاً چیز خودش است. روتورهای V-22 زمانی که وسیله نقلیه در حال استفاده نیست جمع می شوند تا برای ذخیره سازی کارآمدتر شود. به همین دلیل، قطر آن پنج فوت کمتر از چیزی است که برای هواپیماهایی با اندازه مشابه که در حال برخاست عمودی هستند، بهینه در نظر گرفته می شود.

۹۰ ثانیه طول می کشد تا روتورها جمع شوند و بال Osprey بچرخد و از جلو به عقب با بدنه هماهنگ شود. از آنجایی که گرمای خروجی از موتورهای آن می تواند به عرشه پرواز ناوهای هواپیمابر و سایر مناطق فرود آسیب برساند، سپرهای حرارتی قابل حمل مخصوص طراحی شده معمولاً در زیر Osprey قرار می گیرند. این یک عمل برای سال‌ها بوده است، در حالی که ارتش می‌داند چگونه عرشه‌های پرواز را به عنوان یک راه‌حل بلندمدت دوباره طراحی و تقویت کنند.

MV-22 می تواند از ۲۴ سرباز رزمی سرنشین پشتیبانی کند و با موتورهای دوگانه رولزرویس AE1107C که هر کدام ۶۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید می کنند، دارای سرعت پروازی ۲۴۰ گره دریایی است. همچنین قادر به سوخت گیری هوایی است و دارای برد عملیات حمله پیش از حمله آبی خاکی ۲۰۰ مایل دریایی و همچنین برد خود استقرار ۲۱۰۰ مایل دریایی است. این دامنه و تطبیق پذیری بخش بزرگی از این است که چرا پول زیادی برای توسعه و توسعه هزینه شده است ساخت Ospreyو چرا همچنان توسط تفنگداران دریایی و سایر نیروهای مسلح مورد استفاده قرار می گیرد.


منبع: https://www.slashgear.com/1460834/bell-boeing-v22-osprey-cost-use-details/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *