DF Weekly: تست Marvel’s Spider-Man 2 با بدترین SSD PS5

یک شرمساری از ثروت در نسخه ۱۳۶ از DF Direct Weekly وجود دارد که تقریباً در دو ساعت «محتوا» پخش شده است. ما نکات خوب و بد کمپین Modern Warfare 3 و WRC EA را مورد بحث قرار می‌دهیم، در مورد تاثیرگذار بودن پورت سوییچ Super Mario RPG صحبت می‌کنیم و نظرات خود را از سری پردازنده‌های جدید معرفی‌شده M3 اپل به اشتراک می‌گذاریم. با این حال، برای این وبلاگ Eurogamer، قصد دارم در مورد نحوه اجرای Marvel’s Spider-Man 2 با کندترین، بدترین و کمّی ترین حالت PCIe Gen 4 SSD با پول «ارتقای» SSD صحبت کنم.

خوانندگان/بینندگان دیرینه Digital Foundry ممکن است آن روز را به یاد بیاورند، زمانی که M.2 PS5 فعال بود، ما راه حل ذخیره سازی داخلی را با بهترین و بدترین SSD های PCI Gen 4 آن زمان انباشته کردیم. راستش وسترن دیجیتال SN750 SE 250 گیگابایتی کمی بدبو است. تنها با پهنای باند ۳۲۰۰ مگابایت بر ثانیه، بسیار کمتر از ۵۵۰۰ مگابایت بر ثانیه مورد نیاز سونی است، البته به ۷۰۰۰ مگابایت بر ثانیه توصیه شده توسط مارک سرنی در زمان معرفی PS5 برای اولین بار اشاره نمی کنیم. همچنین فاقد هر نوع کش DRAM است که مفید نیست. با این حال، در حالی که در نقل و انتقالات کندتر بود، درایو همچنان عملکرد خوبی داشت. حتی می تواند Ratchet and Clank: Rift Apart را به خوبی اجرا کند. واضح است که ما نیاز داشتیم که سطح را بالا ببریم.


آخرین DF Direct Weekly، برای لذت تماشای شما تعبیه شده است
  • ۰:۰۰:۰۰ معرفی
  • ۰:۰۱:۰۵ خبر ۰۱: کمپین Modern Warfare 3 در دسترسی اولیه راه اندازی شد
  • ۰:۲۰:۲۸ خبر ۰۲: اپل خط M3 تراشه های مک را معرفی کرد
  • ۰:۳۶:۵۸ خبر ۰۳: Gran Turismo 7 با آهنگ جدید، ماشین ها، صفحه نمایش تقسیم ۴ نفره به روز شد
  • ۰:۴۳:۳۶ خبر ۰۴: Spider-Man 2 چگونه روی کندترین SSD PS5 کار می کند؟
  • ۰:۵۳:۱۶ خبر ۰۵: بازی Super Mario RPG پیش نمایش شد!
  • ۰:۵۸:۱۱ خبر ۰۶: سوئیچ OLED: آیا می سوزد؟
  • ۱:۰۵:۵۹ اخبار ۰۷: EA WRC: عملکرد رایانه شخصی مشکل ساز
  • ۱:۱۸:۳۱ پشتیبان Q1: چه OLED را به کسی توصیه می کنید که از بازی های جدید و قدیمی لذت می برد؟
  • ۱:۲۶:۳۱ پشتیبان Q2: امید شما به استفاده مجدد مکس پین از Northlight چیست؟
  • ۱:۳۵:۳۲ پشتیبان Q3: برای بازی‌ها و مجموعه‌های با موضوع یکپارچهسازی با سیستمعامل، توسعه‌دهندگان چه کاری می‌توانند انجام دهند تا تصاویری با وضوح پایین را بهبود بخشند؟
  • ۱:۴۰:۴۹ پشتیبان Q4: به نظر می رسد برخی از افراد پیشرفت های گرافیکی را رد می کنند – نظر شما چیست؟
  • ۱:۴۹:۳۹ پشتیبان Q5: آیا فکر می‌کنید Metroid Prime 4 از سوییچ فعلی صرفنظر می‌کند و فقط در سوییچ آینده ارسال می‌شود؟
  • ۱:۵۳:۲۲ پشتیبان Q6: آیا بازاری برای انتشار بازی‌های قدیمی‌تر بدون ارتقاء برای ناشران وجود دارد؟

اینجاست که حامیان برنامه حامی DF وارد عمل شدند و اشاره کردند که SN750 SE می‌تواند با چسباندن فیزیکی انتخابی از پین‌ها در رابط PCIe محدودتر شود و پهنای باند PCIe x4 به x1 کاهش یابد. قابل توجه است که درایو هنوز در پلی استیشن ۵ کار می کند. با توجه به ابزار بنچمارک داخلی PS5، این به کنسول تنها ۱۷۸۲ مگابایت بر ثانیه پهنای باند برای کار با آن می دهد، که نشان می دهد درایو «ممکن است به اندازه کافی سریع نباشد» تا بتواند بازی های PS5 را یکپارچه انجام دهد.

وارد Marvel’s Spider-Man 2 شوید. Insomniac از تنظیمات ورودی/خروجی پلی استیشن ۵ برای تسهیل پیمایش بسیار سریعتر از عناوین قبلی استفاده می کند و در حالی که من جزئیات را خراب نمی کنم، در یک ماموریت قبلی استودیو فناوری پورتال را بازگرداند. Ratchet and Clank، با بخشی که مایلز مورالس را می بیند که نه تنها با سرعت تمام در نیویورک سفر می کند، بلکه با استفاده از پورتال ها بین مکان ها جابجا می شود. به نوعی احمقانه، کنجکاو بودم ببینم چگونه ممکن است سیستم‌های Insomniac زمانی که فناوری چالش‌برانگیز آن سخت‌افزاری را برآورده می‌کند که به مشخصات مورد نیاز نزدیک نیست، از کار بیفتد.

اما نکته اینجاست: همچنان در محتوایی که من آزمایش کردم به خوبی کار می کند، تنها تفاوت قابل توجه مربوط به زمان بارگذاری فوق العاده سریع است که در هنگام شروع بازی یک یا دو ثانیه از دست می رود، با برخی از بخش های داخل بازی با فضای ذخیره سازی با چند فریم تاخیر. پشت سر – اما بدون هیچ نشانه ای از افت عملکرد واقعی.





نه تنها بدترین درایو PCIe Gen 4 که از آن اطلاع داریم، بلکه بیشتر پین‌ها را نیز برای محدود کردن پهنای باند آن حذف کرده‌ایم. در سمت راست، PS5 سعی می کند ما را از حماقت ما آگاه کند. برای تصاویر با وضوح بالاتر روی ریز عکسها کلیک کنید.

به زبان ساده، حتی با کاهش شدید پهنای باند از قبل، آنچه در Marvel’s Spider-Man 2 دیدیم، منعکس کننده نتایجی بود که در Rift Apart مشاهده شد – و در این مرحله است که احتمالاً باید ذخیره سازی حالت جامد را در متن کل I/O قرار دهیم. سیستم در پلی استیشن ۵ زیرا مقدار پهنای باند موجود برای سیستم تنها یکی از اجزای کل تنظیمات است. ما همیشه آن را در رایانه شخصی می‌بینیم، جایی که در بازی‌ها، حتی SSD‌های SATA می‌توانند در بسیاری از برنامه‌ها به خوبی در برابر جایگزین‌های NVMe مقاومت کنند – و معمولاً تشخیص تفاوت بین PCIe Gen 3 و PCIe Gen 4 SSD در حالت کلی دشوار است. از بازی

دو عنصر دیگر از سیستم ورودی/خروجی PS5 وجود دارد که باید برجسته شوند و تنها یکی از آنها در واقع مربوط به خود SSD است – این واقعیت که هیچ قطعه متحرکی وجود ندارد. این بدان معناست که بر خلاف یک هارد دیسک مکانیکی، هیچ سر در اطراف سطح دیسک حرکت نمی کند و به دنبال داده های مورد نیاز است. با یک SSD، به طور موثری به هر قسمت از درایو دسترسی فوری وجود دارد. و شاید با توجه به نوع داده‌هایی که توسط موتور Insomniac پخش می‌شوند، به سطوح وسیعی از پهنای باند نیازی نیست. بسیاری از تکه‌های کوچک‌تر از داده‌ها در مقایسه با تکه‌های بزرگ‌تر، بسیار بیشتر مورد نیاز هستند.

عنصر مهم دیگر این واقعیت است که به نظر می رسد بلوک های رفع فشار Kraken پلی استیشن ۵ در حال انجام کارهای سنگین برای کنسول جدید هستند. داده‌های فشرده از فضای ذخیره‌سازی پخش می‌شوند، سپس از طریق سخت‌افزار بدون تأثیر واقعی CPU از حالت فشرده خارج می‌شوند. ما مطمئناً می دانیم که Insomniac در بهینه سازی سیستم های خود برای استفاده هر چه بیشتر از این سخت افزار کارهای زیادی انجام می دهد.

بنابراین، من انتظار داشتم که با Marvel’s Spider-Man 2 که روی یک SSD با این مشخصات ضعیف اجرا می شود، چیزی شکسته شود، اما در نهایت، به نظر می رسید که همه چیز خوب کار می کند و من چند ساعت بدون مشکل بازی کردم. با این حال، در حالی که من گمان می‌کنم که اکثر بازی‌ها تقریباً با هر نوع SSD PCIe Gen 4 که به پلی‌استیشن ۵ خود اضافه می‌کنید به خوبی اجرا می‌شوند، اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که درایوهایی که مشخصات مورد نیاز سونی را برآورده می‌کنند بسیار بسیار ارزان هستند. وقتی درایوهایی که پهنای باند مورد نیاز ۵۵۰۰ مگابایت بر ثانیه را برآورده می‌کنند نیز ارزان هستند، نیازی به انتخاب چیز ارزان و شادی نیست – و با فرایدی سیاه نزدیک است، منتظر سیل دیگری از معاملات باشید.


منبع: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2023-df-weekly-testing-marvels-spider-man-2-on-the-worst-ps5-ssd-money-can-buy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *