DF Weekly: کیفیت PlayStation Portal به تنظیمات شبکه خانگی شما بستگی دارد

این هفته Digital Foundry Direct Weekly با اولین برداشت‌ها از پورتال پلی‌استیشن سونی آغاز می‌شود، که تقریباً همزمان با لغو تحریم دریافت کردیم. از آن زمان، دستگاه قبلاً فروخته شده است و در تجربه من، در حال حاضر قیمتی تا ۱۵۰ پوند دارد. خوب، توجیه قیمت برچسب ۱۹۹ پوندی آن کمی دشوار است و من پرداخت یک پنی بیشتر را توصیه نمی‌کنم. وقتی کار می کند، خوب است، اما نمی توانم فکر نکنم که یک دستگاه شخص اول از یک سازنده کنسول نباید در حالتی ارسال شود که کیفیت اصلی دستگاه کاملاً به تجهیزات شخص ثالث وابسته است و هیچ نظارتی ندارد. بر فراز.

به نظر من این نکته کلیدی در مورد بازی های کنسولی است. همه دستگاه‌ها یکسان هستند، بنابراین تجربه گیم‌پلی باید از نظر کمی و کیفی برای هر کاربر یکسان باشد. با تکیه انحصاری بر عملکرد موجود Remote Play – یک ارزش افزوده اضافی، به یاد داشته باشید – کیفیت بازی در پورتال به طیف گسترده ای از عوامل خارج از کنترل سونی وابسته است.

به دلیل تعهدات موجود، من فقط چند ساعت را با پورتال پلی استیشن سپری کرده ام و آن را فقط در دو سناریو آزمایش کرده ام. می توانم بگویم که سناریوی اول نزدیک به شرایط عالی است: پلی استیشن ۵ و روتر خانگی من در فاصله ۱ متری از یکدیگر قرار دارند و از طریق یک کابل LAN به هم متصل شده اند. این بدان معناست که عملاً هیچ تأخیری بین کنسول و روتر وجود ندارد. ثانیاً خود پورتال در ۱-۱٫۵ متری روتر قرار دارد.


DF Direct Weekly #138 طیفی از موضوعات را پوشش می دهد – و پورتال پلی استیشن داستان اصلی ما است.
  • ۰:۰۰:۰۰ معرفی
  • ۰:۰۰:۵۲ خبر ۰۱: اولین برداشت های پورتال پلی استیشن!
  • ۰:۲۶:۴۷ خبر ۰۲: فیلم غواصی عمیق جوخه انتحار جدید فرود آمد
  • ۰:۴۵:۰۱ خبر ۰۳: RetroTink 4K به قیمت ۷۵۰ دلار آمریکا
  • ۱:۰۰:۴۲ خبر ۰۴: بروزرسانی رایانه شخصی EA WRC
  • ۱:۰۸:۵۹ خبر ۰۵: Steam Deck OLED در مقابل ROG Ally!
  • ۱:۲۵:۱۲ خبر ۰۶: ادامه ماجراهای متا کوئست جان
  • ۱:۳۷:۲۳ پشتیبان Q1: آیا ما هرگز شاهد ظهور مجدد مسابقات آرکید خواهیم بود؟
  • ۱:۴۳:۵۳ پشتیبان Q2: آیا استارفیلد «بهینه نشده» ارسال شد؟ چرا بهبود عملکرد و افزودن DLSS اینقدر طول کشید؟
  • ۱:۵۴:۲۷ پشتیبان Q3: آیا ممکن است کنسول بعدی نینتندو یک سیستم خانگی سنتی باشد؟
  • ۱:۵۸:۳۰ پشتیبان Q4: آیا Xbox One تنها کنسولی است که توسط جانشین خود کاملاً منسوخ شده است؟
  • ۲:۰۴:۱۹ پشتیبان Q5: آیا هرگز روی کنسول های شکست خورده گذشته، مانند Ouya، مروری به گذشته انجام خواهید داد؟

در این سناریو، پورتال به خوبی کار می کند. با قرار دادن پورتال در مقابل LG OLED CX من که کنسول را مستقیماً در حالت بازی با تأخیر کم اجرا می کند، با استفاده از تایمر روی صفحه نمایش Gran Turismo 7، می توانم متوجه شوم که حدود ۶۰ میلی ثانیه تاخیر اضافی وجود دارد. این خیلی بد نیست، اما قطعا قابل توجه است. اساساً، یک بازی ۶۰ فریم در ثانیه مانند Marvel’s Spider-Man 2 که در حالت عملکرد اجرا می شود، مانند یک تجربه ۳۰ فریم بر ثانیه است، اما خوب است – فقط عالی نیست. آزاردهنده آثار باندی، لکه دار شدن با حرکت سریع و گاه افت فریم است. و این همان چیزی است که من به عنوان بهترین سناریو توصیف می کنم.

دومین آزمایشی که انجام دادم این بود که اتاق را ترک کردم، به طبقه پایین رفتم و در سالن خود – حدود ۱۲ متر دورتر – بازی کردم. نماد کیفیت وای‌فای یک نوار پایین می‌آید، اتصال به PS5 بیشتر طول می‌کشد و گیم‌پلی بازی مانند آنچه در کنار روتر بود، نیست. کیفیت ویدیو از بهترین به آنچه حدس می‌زنم در نقاطی با کیفیت متوسط ​​تغییر می‌کند، مواقعی وجود دارد که فید به‌طور لحظه‌ای یخ می‌زند و هر سطح عملکردی که باشد، مطمئناً چیزی شبیه به ۶۰ فریم در ثانیه نیست که من در کنار روتر داشتم. باید تاکید کنم که خانه من فقط دیوارهای گچ بری دارد – بدون آجرکاری یا بتن!

این همان چیزی است که بررسی های پورتال پلی استیشن را بسیار چالش برانگیز می کند – و چرا شما طیف گسترده ای از تجربیات مختلف را در رسانه های اجتماعی مشاهده می کنید. تجربه شبکه خانگی همه افراد متفاوت خواهد بود، بنابراین کیفیت تجربه گیم پلی یکسان نخواهد بود.

جایی که همینطور خواهد بود از نظر ماهیت خود دستگاه است که کاملاً خوب است. PlayStation Portal شبیه یک کنترلر DualSense به نظر می رسد که به دو قسمت تقسیم شده و یک پنل LCD بزرگ در بین آن اضافه شده است و این دقیقاً همان چیزی است که هست. کیفیت نمایشگر به خودی خود خوب است، با بازتولید رنگ خوب، تنها با سطوح نسبتاً متوسط ​​سیاه رنگ ضعیف می شود. با این حال، روشن و پر جنب و جوش – و بزرگ است. و همانطور که در حال خرید یک DualSense هستید، یک DualSense با لمس لمسی یکسان و بازخورد به چیز واقعی دریافت می کنید. این همه چیزهایی است که از راه‌حل‌های دیگر Remote Play دریافت نمی‌کنید و از این نظر، پورتال در کلاس خودش قرار دارد.

من در مورد کیفیت تصویر صحبت نکرده ام، اما در بهترین حالت خوب است. به اندازه کافی خوب است اما به راحتی از یک تصویر بومی قابل تشخیص است. در اولین راه‌اندازی، پورتال نمایش اصلی خود را از قسمت جلویی PS5 ارائه می‌کند، اما هنگامی که از طریق Remote Play به کنسول متصل می‌شوید، نسخه پخش‌شده قسمت جلویی با باندبندی آشکار ناامیدکننده است. من فقط کمی تعجب می کنم که هیچ مدرکی دال بر بهبودهای سفارشی انجام شده در Remote Play وجود ندارد – مانند گزینه های پخش با کیفیت بالاتر برای کسانی که شبکه هایشان می توانند آن را انجام دهند.

بنابراین، آنجاست که من بعد از چند ساعت بازی با پورتال می نشینم. سونی قول داده است که نسخه‌ای از Remote Play را بسته‌بندی کند و این همان چیزی است که شما دریافت می‌کنید. آزمایش‌های بسیار بیشتری وجود دارد که می‌خواهم قبل از ارسال یک بررسی کامل انجام دهم، اما با فرض اینکه شانس خرید یک محصول افزایش یافته است – و شما وسوسه شده‌اید – می‌توانم بگویم که ابتدا باید Remote Play معمولی را امتحان کنید تا ببینید آیا خانه شما شبکه به آن بستگی دارد. همچنین پیش نمایش خوبی از کیفیت تصویر خوب و اینکه آیا این کیفیت برای شما به اندازه کافی خوب است، دریافت خواهید کرد.


منبع: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2023-df-weekly-playstation-portals-quality-scales-with-the-quality-of-your-home-network-set-up

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *