EIF 40 میلیون یورو در صندوق رشد فناوری آب و هوا که توسط زنان تأسیس شده است، سرمایه گذاری می کند

صندوق سرمایه گذاری اروپا (EIF) امروز اعلام کرد که ۴۰ میلیون یورو با سهام Blume سرمایه گذاری خواهد کرد. VC مستقر در خارج از لندن، توسط سه زن در سال ۲۰۲۰ تاسیس شد و در اروپا با رشد بالا سرمایه گذاری می کند. فناوری آب و هوا مقیاس ها

Blume Equity از شرکت هایی حمایت می کند که بر کربن زدایی و همچنین پایداری زیست محیطی گسترده تر تمرکز می کنند. اینها شامل پلت فرم حسابداری کربن هنجاری و فم تک پایدار است استارت آپ Elvie، Matsmart Motatos که به دنبال مبارزه با ضایعات مواد غذایی است، و ارائه دهنده اطلاعات SME صنعتی IoT Sensorfact.

۴۰ میلیون یورو از برنامه InvestEU به عنوان بخشی از ماموریت EIF برای حمایت از SMEهای با رشد بالا و نوآورانه در سراسر اروپا، همراه با دستور منطقه ای از صندوق آینده هلند تامین می شود. EIF به سایر سرمایه گذاران Blume Equity، از جمله صندوق بازنشستگی سوئد AP4 و بنیاد ویزا می پیوندد.

کلر موری، یکی از Blume Equity، گفت: «اتحادیه اروپا با حمایت از بلوم با یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌هایی که EIF برای اولین بار انجام داده است، تعهد خود را هم به محیط زیست و هم برای حمایت از اکوسیستم مرحله رشد در اروپا نشان می‌دهد. هم بنیانگذاران و شرکا “این مشارکت به ما کمک می کند تا سود خود را با هدف حمایت از کارآفرینانی که با شرایط اضطراری آب و هوا مقابله می کنند ادامه دهیم.”

فناوری پیشرفته نقش مهمی در انتقال سبز اتحادیه اروپا ایفا می کند

سرعت سرمایه گذاری در فناوری آب و هوا همراه با سایر بودجه ها در سال گذشته آسیب دیده است. با این حال، دلیلی برای خوش‌بینی برای این بخش وجود دارد – از قضا، به دلیل فوریت‌های بسیار فوری رویدادهای اقلیمی ملموس، مانند آتش‌سوزی‌های جنگلی و سیل‌های تابستانی.

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

مطابق با یک گزارش هفته گذشته توسط اکونومیست منتشر شد، سرمایه گذاری VC در فناوری آب و هوا در دهه گذشته افزایش یافته است. در همین حال، کندی اخیر نیاز به تنوع منابع مالی را برجسته می کند. این شامل سازمان های دولتی و سرمایه های جایگزین مانند صندوق های بازنشستگی می شود.

مارجوت فالکستت، مدیر اجرایی EIF اظهار داشت: «انتقال سبز باید برای مقابله با چالش‌های کنونی آب و هوا و محیط زیست تسریع شود. “نوآوری در تمام بخش‌های اقتصاد ما و فناوری‌های پیشرفته نقش مهمی در دستیابی به آن خواهد داشت. با حمایت برنامه InvestEU و صندوق آینده هلند، ما بسیار خوشحالیم که در صندوق سهام Blume به رهبری زنان سرمایه‌گذاری می‌کنیم. از مشاغل مخرب با تأثیر مثبت بر مردم و سیاره زمین حمایت کنید.”

پول بیشتر برای رشد فناوری آب و هوا

در همین حال، HSBC مستقر در لندن نیز امروز اعلام کرد که یک میلیارد دلار (۹۴۰ میلیون یورو) بودجه در اختیار استارت‌آپ‌های فناوری آب و هوا در سطح جهان قرار خواهد داد. شرکت خدمات بانکی و مالی گفت که انتظار دارد این وجوه صرف شود EV شارژ، ذخیره باتری، فن آوری های حذف کربن و غذا و کشاورزی پایدار. در واقع، مطالعه اکونومیست فناوری غذا و کشاورزی را به عنوان بخشی شناسایی کرد که در مقایسه با سهم آن در انتشار دی اکسید کربن جهانی، بودجه بسیار کمی دریافت می کند.

علاوه بر این، HSBC همچنین یک استراتژی جدید سرمایه گذاری در فناوری آب و هوا راه اندازی کرد و ۱۰۰ میلیون دلار (۹۴ میلیون یورو) در Breakthrough Energy Catalyst، یک پلت فرم جداگانه که از فناوری های منبع انرژی پاک تر پشتیبانی می کند، سرمایه گذاری خواهد کرد.

بری اوبیرن، مدیرعامل بانکداری تجاری جهانی در HSBC گفت: «دسترسی به منابع مالی برای شرکت‌های فناوری آب و هوا در مراحل اولیه برای ایجاد و مقیاس‌بندی راه‌حل‌های واقعی حیاتی است. آنها همچنین برای ایجاد جهش از مرحله اولیه به مرحله پایانی نیاز به حمایت کافی دارند – یک شکاف بودجه جلب توجه بیشتر و بیشتر


منبع: https://thenextweb.com/news/eif-invests-e40m-in-female-founded-climate-tech-growth-fund

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *