Foxconn اولین کارخانه مونتاژ آیفون خود را در آوریل ۲۰۲۴ در بنگلور افتتاح می کند تا ۲۰ میلیون دستگاه در سال تولید کند.

Foxconn اولین کارخانه مونتاژ آیفون خود را در آوریل ۲۰۲۴ در بنگلور افتتاح می کند تا ۲۰ میلیون دستگاه در سال تولید کند.

در یک تحول مهم، فاکسکان، تامین کننده اصلی اپل، در حال آماده شدن برای افتتاح اولین کارخانه مونتاژ آیفون خود در بنگالور در آوریل سال آینده است. بر اساس گزارش اخیر اکونومیک تایمز (ET)، این سازنده مشهور فناوری با پشتکار در تلاش است تا تأسیساتی با ظرفیت مونتاژ سالانه ۲۰ میلیون گوشی هوشمند ایجاد کند.

قرار است این واحد مونتاژ در محوطه‌ای به مساحت ۳۰۰ هکتار در منطقه سرمایه‌گذاری فناوری اطلاعات (ITIR) در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی Kempegowda در بنگالورو واقع شود. به گفته منابع داخلی، پیشرفت در واحد مونتاژ به آرامی پیش می رود و طبق برنامه از پیش تعیین شده است.

اوایل سال جاری در ماه مارس، دولت پیشنهاد غول فناوری تایوانی را برای سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در راه اندازی کارخانه آیفون تایید کرد. متعاقباً، فاکسکان تصمیم گرفت سرمایه گذاری خود را با ۱٫۷ میلیارد دلار افزایش دهد. طبق گزارش ET، افزایش سرمایه‌گذاری برای تأمین مالی تأسیسات مونتاژ و محل‌های اقامتی برای نیروی کار گزارش شده است.

ام‌بی پاتیل، وزیر توسعه زیرساخت کارناتاکا، تعهد تزلزل ناپذیری را برای اطمینان از تکمیل به موقع این پروژه پرمخاطب ابراز کرد. پاتیل با تاکید بر تعهد دولت برای تسهیل روند سرمایه گذاری روان، اظهار داشت: “من شخصاً نظارت می کنم که هیچ مانعی وجود نداشته باشد.” سیددارامایا، وزیر کارناتاکا، بنا به گزارش ها، بر نیاز به پاکسازی سریع در بالاترین سطح برای جلوگیری از هرگونه تاخیر تاکید کرده است.

در تلاشی برای رسیدگی به چالش‌های بالقوه، پاتیل تأکید کرد که تلاش‌هایی برای افزایش سهولت انجام تجارت در کارناتاکا برای سرمایه‌گذاران در حال انجام است. وی ضمن اذعان به مسائل جزئی مرتبط با زمین، اطمینان داد که به سرعت به آنها رسیدگی می شود. پاتیل بر عزم فاکسکان برای تسریع پروژه خود تاکید کرد و بر قصد شرکت برای شروع فعالیت های تولیدی در اولین فرصت تاکید کرد.

این شرکت که رسماً با نام Hon Hai Precision Industry Co Ltd شناخته می شود، قصد دارد این کارخانه را در سه فاز بسازد و قبلاً ۹۰ کرور روپیه که ۳۰ درصد هزینه زمین را تشکیل می دهد، به هیئت توسعه مناطق صنعتی کارناتاکا (KIADB) پرداخت کرده است. علاوه بر این، فاکسکان درخواستی برای تامین آب روزانه پنج میلیون لیتری برای پشتیبانی از عملیات خود ارائه کرده است.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/foxconn-to-open-its-first-iphone-assembly-plant-in-bengaluru-in-april-2024-to-make-20-mn-units-a-year-13502962.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *