Foxconn Lifts Off: Chipmaker اولین ماهواره های LEO خود را روی موشک SpaceX پرتاب می کند زیرا به نظر می رسد توسعه یابد.

Foxconn Lifts Off: Chipmaker اولین ماهواره های LEO خود را روی موشک SpaceX پرتاب می کند زیرا به نظر می رسد توسعه یابد.

فاکسکان، بزرگترین تولیدکننده آیفون در جهان، با پرتاب دو نمونه اولیه ماهواره مدار پایین زمین (LEO) از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا، بر روی موشک اسپیس ایکس وارد حوزه اکتشافات فضایی شده است.

این اقدام یک گام مهم برای تولیدکننده لوازم الکترونیکی تایوانی است زیرا به دنبال تنوع بخشیدن به تجارت خود در میان چالش‌های موجود در بخش‌های شناخته شده مانند گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها است.

ماهواره های LEO که با همکاری دانشگاه مرکزی ملی تایوان ساخته شده اند، تقریباً به اندازه یک کوله پشتی هستند و وزن هر کدام ۹ کیلوگرم یا ۲۰ پوند است. آنها مجهز به دوربین‌ها، دستگاه‌های ارتباطی و سایر تجهیزات هستند و هر ۹۶ دقیقه یک بار در ارتفاع ۵۲۰ کیلومتری یا ۳۲۳ مایلی به دور زمین می‌چرخند.

هدف فاکسکان در فناوری ماهواره ای برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای ارتباطات از فضا است که عمدتاً مشتریان شرکتی و دولتی را هدف قرار می دهد. در حالی که صورت فلکی استارلینک اسپیس ایکس بیش از ۵۰۰۰ ماهواره LEO را مستقر کرده است، فاکسکان خود را برای کمک به رشد این بخش قرار داده است.

پرتاب ماهواره‌ها بر استراتژی گسترده‌تر فاکس‌کان برای تنوع تاکید می‌کند، که توسط رئیس یانگ لیو از زمانی که تری گو در سال ۲۰۱۹ مسئولیت را بر عهده گرفت. این شرکت در حال بررسی فرصت‌ها در وسایل نقلیه الکتریکی، سلامت دیجیتال، رباتیک، هوش مصنوعی، نیمه‌رساناها و اکنون ارتباطات است. ماهواره ها

یانگ لیو، رئیس هیئت مدیره بلومبرگ در مصاحبه با بیزینس ویک بلومبرگ بر نیاز فاکسکان به شناسایی راه‌های رشد پایدار در دهه آینده تاکید کرد. حرکت به سمت فناوری ماهواره ای با چشم انداز این شرکت برای پیشتاز ماندن در صنایع نوظهور مطابقت دارد.

فاکسکان که در حال حاضر سومین کارفرمای خصوصی بزرگ جهان است، امسال با کاهش ۶ درصدی درآمد مواجه است و به ۶٫۲ تریلیون دلار تایوانی یا حدود ۱۹۲ میلیارد دلار رسیده است.

کسب‌وکار ماهواره‌ای در مقایسه با تولید گوشی‌های هوشمند فاکسکان، جایی که حدود دو سوم آیفون‌های جهان را تولید می‌کند، جریان درآمد کمتر قابل پیش‌بینی‌تری را معرفی می‌کند.

سفارشات احتمالی دولت تایوان برای ماهواره های LEO می تواند سطحی از ثبات را برای سرمایه گذاری ماهواره ای فاکسکان فراهم کند. علاوه بر این، مشارکت این شرکت در بخش خودروهای الکتریکی، که متکی بر فناوری ارتباطات بلادرنگ است، ممکن است با ابتکارات ماهواره‌ای آن هم‌افزایی کند.

از آنجایی که تایوان قصد دارد اولین ماهواره ارتباطی LEO خود را به فضا پرتاب کند، بخشی از استراتژی توسعه جایگزین های مبتنی بر فضا برای اتصالات اینترنتی، فاکسکان قصد دارد خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در چشم انداز فناوری فضایی در حال تکامل قرار دهد.

تخصص این شرکت در الکترونیک و تجربه در تولید محصولات مصرفی مختلف به عنوان دارایی هایی تلقی می شود که می تواند به موفقیت تلاش های مربوط به فضا کمک کند.

(با نظر آژانس ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/foxconn-lifts-off-chipmaker-launches-its-first-leo-satellites-on-spacex-rocket-as-it-looks-to-expand-13382292.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *