Google از ژانویه شروع به محدود کردن کوکی‌های شخص ثالث می‌کند و تا اواسط سال ۲۰۲۴ آنها را به طور کامل غیرفعال می‌کند

در تلاشی برای تقویت حریم خصوصی کاربر و محدود کردن ردیابی فعالیت‌های آنلاین برای کسب سود، گوگل قرار است طرح خود را برای مسدود کردن کوکی‌های شخص ثالث در کروم اجرا کند. از ۴ ژانویه، این غول فناوری تست‌هایی را برای ویژگی محافظت از ردیابی خود که به طور پیش‌فرض برای محدود کردن دسترسی وب‌سایت به کوکی‌های شخص ثالث طراحی شده است، آغاز خواهد کرد.

در ابتدا، این ویژگی برای یک زیرمجموعه حداقل، محدود به یک درصد از کاربران جهانی کروم، با برنامه‌ریزی برای گسترش اجرای آن به همه کاربران تا نیمه دوم سال ۲۰۲۴، اجرا خواهد شد.

کاربرانی که برای آزمایش اولیه انتخاب می‌شوند، هنگام باز کردن Chrome در دسک‌تاپ یا Android، اعلان‌هایی دریافت می‌کنند. در صورت شناسایی مشکلات مرور توسط Chrome، پیامی ظاهر می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور موقت کوکی‌های شخص ثالث را برای سایت آسیب‌دیده دوباره فعال کنند.

گوگل از سال ۲۰۲۰ به طور فعال برای حذف اتکا به کوکی ها در کروم کار می کند و آن را در طرح گسترده تر Privacy Sandbox گنجانده است.

این شرکت قصد دارد داده‌های مرور کاربر ناشناس را به تبلیغ‌کنندگانی که می‌توانند از APIهای ارائه‌شده توسط Google برای اقدامات تبلیغاتی آگاه‌تر از حریم خصوصی استفاده کنند، منتقل کند.

«Topics API» که در ماه ژوئیه برای آزمایش برنامه‌نویس معرفی شد، در سپتامبر در دسترس کاربران کروم قرار گرفت.

در حالی که رویکرد Google برای تبلیغات بدون کوکی برای کاربران متمرکز بر حریم خصوصی و صنعت تبلیغات امیدوارکننده به نظر می رسد، افراد شکاک، از جمله رقبا و حامیان حریم خصوصی، در مورد اثربخشی فناوری جایگزینی کوکی گوگل متقاعد نشده اند.

نهادهای نظارتی، مانند سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA)، به دقت حفاظت ردیابی Google را زیر نظر دارند تا اطمینان حاصل کنند که مزیت غیرمنصفانه‌ای برای این شرکت در فروش آگهی‌های خود ایجاد نمی‌کند.

در پاسخ، گوگل هدفی را برای عرضه جهانی این ویژگی در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ تعیین کرده است که امکان انعطاف پذیری در رسیدگی به هرگونه نگرانی طولانی مدت رقابتی که ممکن است ایجاد شود را فراهم کند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/google-to-start-restricting-ad-cookies-from-january-completely-disable-them-by-mid-2024-13507152.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *