Google’s Instrument Playground طعم آینده موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی را ارائه می دهد

گوگل دروازه ها را به روی آخرین هوش مصنوعی آزمایشی خود به نام Instrument Playground باز کرده است که به افراد اجازه می دهد آهنگ های موسیقی ۲۰ ثانیه ای را با یک پیام متنی تولید کنند.

اگر این توضیحات برای شما آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که سایر شرکت ها چیزی شبیه به Meta با آن دارند MusicGen. نسخه گوگل دو پیچ منحصر به فرد اضافه می کند. اول، ادعا می شود که می تواند بیش از ۱۰۰ ساز از سراسر جهان را شبیه سازی کند. این شامل موارد رایج مانند پیانو تا بادی های چوبی مبهم تر مانند دیزی از چین است.

ثانیاً، شرکت بیان می‌کند که می‌توانید «یک صفت» به دستور اضافه کنید تا حالت خاصی به آن بدهید. به عنوان مثال، قرار دادن کلمه “Happy” باعث می شود که Instrument Playground یک آهنگ شاد ایجاد کند در حالی که “Merry” چیزی کریسمس تر ایجاد می کند. حتی می توان با انتخاب یکی از سه حالت Ambient، Beat و Pitch جلوه های صوتی را پیاده سازی کرد. برای افرادی که تمایل به موسیقی دارند، می‌توانید حالت پیشرفته را برای راه‌اندازی یک ترتیب‌دهنده فعال کنید که در آن می‌توانید تا چهار ابزار مختلف هوش مصنوعی را در یک آهنگ به هم متصل کنید.

نسخه ی نمایشی زنده

Instrument Playground برای عموم در دسترس است بنابراین ما تصمیم گرفتیم آن را برای چرخش انتخاب کنیم.

پس از رفتن به وب سایت، از شما پرسیده می شود که چه چیزی را می خواهید بازی کنید. اگر تصمیم گیری برای شما سخت است، پیوندی در زیر فرمان وجود دارد که فهرستی از ۶۵ ساز مختلف را باز می کند. گفتیم که یک گیتار الکتریک خوش‌حال می‌خواهیم، ​​و در کمال تعجب، هوش مصنوعی آوازهای پشتیبان را به ریف اضافه کرد. بیشتر اشعار بیهوده غیرقابل درک هستند، اگرچه ظاهراً شرح زنده کروم کلمه “شیطان” را در آنجا انتخاب کرده است.

آهنگ تولید شده یک بار پخش می شود (اگرچه می توانید در هر زمان با کلیک بر روی نماد راهنما آن را دوباره پخش کنید). پس از آن، می توانید از صفحه کلید روی صفحه برای کار در مسیر استفاده کنید. این بسیار گسترده نیست زیرا کاربران فقط به ۱۲ کلید در مرکز مقیاس های C Major و C Minor دسترسی خواهند داشت. آنچه در صفحه می‌بینید مستقیماً به اعداد روی صفحه‌کلید رایانه گره خورده است، بنابراین می‌توانید به جای اینکه به آرامی روی هر کدام با ماوس کلیک کنید، از آن‌ها استفاده کنید.

Google’s Instrument Playground طعم آینده موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی را ارائه می دهد

(اعتبار تصویر: آینده)

برای دستکاری فایل می توانید از سه حالتی که قبلا ذکر شد استفاده کنید. Ambient به شما امکان می دهد مسیر را به طور کلی تغییر دهید، Beat آنچه را که هوش مصنوعی به عنوان “جالب ترین قله ها” در نظر می گیرد برجسته می کند، و Pitch می تواند طول یک قسمت انتخاب شده را تغییر دهد. کاربران حتی می توانند اکتاو را بالاتر یا پایین تر تغییر دهند. توجه داشته باشید که ابزارهای ویرایش بسیار ابتدایی هستند. این نیست گروه موسیقی دوستانه.

پس از اتمام، می توانید یک قطعه صوتی را ضبط کنید که سپس می توانید آن را به عنوان یک فایل wav. در رایانه خود دانلود کنید.

در کارها

اگر علاقه مند به آزمایش Instrument Playground هستید، به خاطر داشته باشید که این یک فناوری آزمایشی است که بسیار عالی نیست. ما نوازنده نیستیم، اما حتی می‌توانستیم بگوییم که چندین خطا در موسیقی تولید شده وجود دارد. نمونه درام ما یک پیانو داشت که در پشت می نواخت و صدای زیلوفون مانند ضربه زدن به دسته ای از لوله های PVC بود.

ما با چندین سوال مانند این که هوش مصنوعی از ۱۰۰ ابزار چه زمانی پشتیبانی می کند (اگر به خاطر داشته باشید، در زمان نوشتن این مقاله تنها در ۶۵ سال است) و اینکه شرکت قصد دارد با آن چه کاری انجام دهد، با گوگل تماس گرفتیم. در حال حاضر، Instrument Playground چیزی بیش از یک اسباب‌بازی دیجیتالی به نظر می‌رسد که فقط قادر به ایجاد ضربات ساده است. خیلی خوب است که ببینیم این کار را بیشتر می کند. این داستان متعاقبا به روز رسانی خواهد شد.

در حالی که ما شما را داریم، حتماً فهرست TechRadar را بررسی کنید بهترین نرم افزار رایگان ساخت موسیقی در سال ۲۰۲۳.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/software/googles-instrument-playground-offers-a-taste-of-an-ai-generated-musical-future

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *