IBM می خواهد از هوش مصنوعی خود برای کمک به کشف آنتی بادی های جدید استفاده کند

IBM می خواهد از هوش مصنوعی خود برای کمک به کشف آنتی بادی های جدید استفاده کند

IBM اعلام کرده است همکاری جدید با شرکت تحقیقاتی جهانی Boehringer Ingelheim برای استفاده از مدل‌های پایه هوش مصنوعی برای کمک به کشف درمان‌های جدید آنتی‌بادی.

درمان های آنتی بادی سلاح غالب در مبارزه با طیف گسترده ای از بیماری های جدی هستند و در مقایسه با درمان های سنتی تر عوارض جانبی بسیار کمتری دارند.

امید است که با توسعه یک مدل پایه هوش مصنوعی برای تحقیقات آنتی‌بادی، تولید درمان‌های نجات دهنده بتواند مقیاس‌پذیر و کارآمدتر شود.

هوش مصنوعی مولد برای کشف آنتی بادی

الساندرو کوریونی، همکار IBM، معاون اروپا و آفریقا و مدیر تحقیقات IBM زوریخ، در مراسم راه اندازی در آزمایشگاه تحقیقاتی زوریخ IBM، بر مزایای بالقوه مدل های بنیادی فراتر از هوش مصنوعی و کوانتومی تاکید کرد و اظهار داشت: «مدل های بنیادی را می توان برای با مشکلات و داده هایی که خارج از حوزه زبان هستند مقابله کنید.”

یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که مانع توسعه درمان‌های جدید آنتی‌بادی می‌شود، ماهیت آزمایشگاهی تحقیقات آنتی‌بادی است. توسعه موفقیت‌آمیز یک درمان جدید آنتی‌بادی نیازمند تکرار کنترل‌شده است، به این معنی که درمان‌های جدید نمی‌توانند به اندازه کافی سریع تولید شوند و سرعت اکتشافات بالقوه را کاهش می‌دهند.

بنابراین، IBM و Boehringer Ingelheim امیدوارند توسعه آنتی‌بادی‌های جدید را با استفاده از هوش مصنوعی مولد برای تولید مولکول‌هایی که قبلاً مورد بررسی قرار نگرفته‌اند، حذف کنند و به محققان اجازه دهند تا روی آن‌هایی که امیدوارکننده‌تر هستند تمرکز کنند و کارایی را تا حد زیادی افزایش دهند.

علاوه بر این، هوش مصنوعی مولد می‌تواند به حذف سوگیری‌های ناخودآگاه در توسعه آنتی‌بادی‌های جدید با استفاده از هر نامزد برای طیف گسترده‌ای از کاربردهای بالقوه خارج از حوزه تخصصی فرد کمک کند، و نه تنها تعداد اکتشافات، بلکه تعداد اکتشافات را نیز بهبود بخشد. از موارد برای هر کشف استفاده کنید.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/ibm-wants-to-use-its-ai-to-help-new-antibody-discoveries

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *