India Semicon: Foxconn و STMicroelectronics در حال برنامه ریزی برای ساخت کارخانه نیمه هادی در هند هستند.

India Semicon: Foxconn و STMicroelectronics در حال برنامه ریزی برای ساخت کارخانه نیمه هادی در هند هستند.

گروه فناوری فاکسکان در تلاشی مشترک با STMicroelectronics NV برای ایجاد یک کارخانه نیمه هادی در هند، نیروهای خود را ملحق می کند، زیرا آنها به دنبال حمایت دولت برای افزایش حضور خود در کشور آسیای جنوبی هستند.

این شرکت‌ها، فاکسکان تایوان و STMicro فرانسوی-ایتالیایی، در حال درخواست کمک دولتی برای ساخت کارخانه تراشه‌های ۴۰ نانومتری هستند. افرادی که با این موضوع آشنا هستند، که ترجیح می‌دهند نامشان فاش نشود، این اتفاق را تایید کرده‌اند. شایان ذکر است که این تراشه های ۴۰ نانومتری در طیف وسیعی از کاربردها از جمله خودرو، دوربین، چاپگر و انواع مختلف ماشین آلات استفاده می شوند.

این حرکت استراتژیک به دنبال تلاش قبلی فاکسکان برای شراکت با میلیاردر Anil Agarwal’s Vedanta Resources Ltd. است که در نهایت علیرغم یک سال تلاش و پیشرفت محدود محقق نشد. فاکسکان، غول تولید قراردادی، با همکاری با STMicro، از تخصص یک پیشگام در صنعت تراشه برای گسترش حضور خود در بخش نیمه هادی پر سود و در عین حال چالش برانگیز استفاده می کند.

شکستی که فاکسکان در تلاش قبلی خود با شرکت فلزات ودانتا تجربه کرد، بر چالش های بزرگی که در ایجاد تأسیسات نیمه هادی جدید وجود دارد، تأکید می کند. این تسهیلات در مقیاس عظیم هستند، به سرمایه گذاری هایی بالغ بر میلیاردها دلار نیاز دارند و دانش بسیار تخصصی را برای عملکرد مؤثر می طلبند.

نه فاکسکان و نه ودانتا تجربه قبلی قابل توجهی در تولید تراشه نداشتند، و سرمایه‌گذاری مشترک آنها به دلیل تأخیر در تأمین شریک با فناوری تراشه‌های آماده تولید و دریافت تأییدیه‌های یارانه‌های دولتی مانع شد.

همانطور که یکی از منابع فاش شده است، فاکسکان در حال مذاکره با چندین شرکت دیگر است که دارای قابلیت های ساخت تراشه هستند.

هند، مانند چندین کشور دیگر، از جمله ایالات متحده، فعالانه برای تقویت تولید نیمه هادی خود تلاش می کند تا وابستگی به واردات پرهزینه را کاهش دهد و وابستگی به تایوان و چین را به حداقل برساند. نخست وزیر نارندرا مودی ۱۰ میلیارد دلار برای جذب تولیدکنندگان تراشه متعهد شده است و دولت او موافقت کرده است نیمی از هزینه های مربوط به ایجاد تاسیسات نیمه هادی را پوشش دهد.

این ابتکار باعث شده است که شرکت میکرون فناوری، شرکت آمریکایی تراشه‌های حافظه، سرمایه‌گذاری ۲٫۷۵ میلیارد دلاری را در یک مرکز مونتاژ و آزمایش در گجرات اعلام کند.

شرکت‌های دیگری که در فعالیت‌های مرتبط با تراشه فعالیت می‌کنند نیز راه خود را به هند باز کرده‌اند. این شامل Advanced Micro Devices Inc. و سازنده تجهیزات Applied Materials Inc. می شود که هر دو قصد دارند ۴۰۰ میلیون دلار برای تحقیق و توسعه و همچنین مراکز مهندسی در قطب فناوری پر رونق بنگالورو در جنوب هند اختصاص دهند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/semicon-india-foxconn-stmicroelectronics-planning-to-build-semiconductor-plant-in-india-13096702.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *